Fórum - Téma


Info_Mondeo III-ST220 3.0 V6


Fórum Mondeo MK III Info_Mondeo III-ST220 3.0 V6

Manuály  |  Inzerce  |  Model Ford Mondeo MK III  |  Naše vozidla


1  2

2009-05-30 10:38:34

S ST mám dlouhodobý průměr 10,3. Jezdím každý den do práce 3km takže se moc neohřeje, přes den tak okolo 30km, jednou týdně cca 200km. Dovolená s cestovní rychlostí okolo 150km/h (na německých dálnicích) je okolo 9-ti. Škoda jenom, že má nádrž na 58 l, poměrně často jsem u pumpy. Když jede na dovolenou (Itálie, Chorvatsko) víc aut - hlavně ropáků, tak tankuju suverénně nejčastěji. Dá se sním ale jezdit i za 13, podle hlavy a nohy.

2009-05-31 15:23:21

Tak to je krasna spotreba, na tu se s 2,5 V6 as automatem nedostanu, dneska trosku lituju, ze jsem do toho STcka nesel.

2009-06-01 09:13:56

Taky jsem docela překvapený, když jsem ho koupil, všichni si ťukali na čelo, že budu jezdit za 14 apod. Jízda je příjemná i v nízkých otáčkách, šestivál neškubne ani při zrychlování na čtyřku prakticky z volnoběhu. Šestikvalt dělá se spotřebou celkem divy . Mimo to má motor nádherný zvuk nad 4-tis. otáček, velmi často mám vypnuté rádio.

2009-11-20 17:53:27

Když to tak pročítám tak ST není špatná volba akorát si trošku pápne

2017-03-23 06:34:14

zdravim, zajima me kolik KM ten motor vydrzi. Vim ze zalezi hlavne o tom jak se majitel stara.

ST 220 3.0 V6

2017-03-23 13:19:39

petras66: To je otázka do pranice. Těžko ti někdo řekne kolik km. Záleží na mnoha okolnostech, pravidelný servis, pravidelná kontrola oleje, při větší zátěži motoru, kde to auto jezdí zda město nebo dálnice, jakou rychlostí jezdíš zda podtáčíš motor nebo přetáčíš.

Dřív auta se dědila, dnes mají 150 000 km a končí ve šrotu. Čím víc je motor ZATĚŽOVÁN A NEMÁ SPRAVNÝ OLEJ TAK KONČÍ HODNĚ RYCHLE. Málo lidí věří tomu co Mondeo 3,0L má za mouchy. Ignorují to neboť kamarád ho má nebo měl a tak říká to je super. Je dobré si najit recenzi na Ford Mondeo mk3 a Ford Mondeo mk3 ST 220. Tam se dozvíš víc. Další věc nebát se investice do auta výměn vše co se dá vyměnit, vodní čerpadlo které je zrádné díky dílům z umělé hmoty. Bacha i na olej ST220 rád papá olej, je to díky provozu a technice jízdy. Jinak motor vydrží i 500 000km. Motory Duratec jsou spolehlivé akorát se musíš starat. Díky oleji rad praská blok motoru. pokud selže vodní čerpadlo je amen. No pravda bolí a je lepší to vědět než to ignorovat.

2017-03-24 16:53:22

marosh: Já ted prodávám moje ST220 kombi.Mám ho 2,5roku a má najeto poctivých 140000. koupený v ČR

2017-03-24 17:43:17

Jaka spotreba oleje je jeste ok? Kuli spatnemu oleji praskne blok? Cim to?

2017-03-25 11:08:18

petras66: Mondeo ST 220 je auto velmi zajímavé, já osobně ho nedoporučují. Proč není to auto do města, zde dost trpí ty to krátké trasí on nemá rád. Je doma na dálnici.Motor je 6 válec který se dost zahřívá

a dochází zadření motoru v horším případě destrukci. Ne má rád podtočení a přetáčení. Jedna výhoda je v tom že ST 220 má kontrolku hladiny oleje tak je majitel včas informován. Spotřeba oleje je trochu vyšší je to 6 válec víc se namáhá a zahřeje. Spotřeba by ale neměla přerůst přes 1L na 1000 km. Pokud je výší tak hned to řešít. Též hlídat ohřev vody ručička by se měla držet uprostřed. Pokud tomu tak ne ní je nutné zkontrolovat Termostat, pravdě podobně bude tam Termostat Elektronický a to zjistíš podle konektoru.Jak už jsem psal pozor na vodní pumpu. Pokud je to možné výměn jí za úplně novou. Je jí vnitřek je z umělé hmoty. Též pozor na sání i zde jsou klapky, ale jiné. Selhává řetěz díky většímu náporu může přeskočit. Tohle auto je pro lidí kteří mají všech 5 p pohromadě.Ok.

2017-03-25 12:54:36

5 p ??? No bydlim v podstate na vesnici. Nejblizsi obchudek mam cca 4km vetsi kramy jsou desitky km. Takze popojizdeni v kolonach nehrozi. No mam rodinu, takze jako de*il jezdit nehodlam.

2017-03-25 13:43:10

petras66: Mondeo ST 220 je lákadlo. Jeto krásný vůz. Bylo by škoda ho z blbostí zlikvidovat.

2017-03-30 18:37:01

Mam prave moznost koupit z nemecka STcko. Ale ma najeto 340 tis. :-/ funguje vse krom vyhrevu sedacky ridice. Bere asi 0.5 litru oleje na cca1000 km. Jedilo spis dalky. Chce za nej 50 000 kc. Tak nad nim uvazuju. Ale nejak si nejsem jistej :-/

2017-03-31 08:14:05

petras66: Spotřeba 0,5l oleje na 1000km je poměrně hodně. Bez změření komprese bych ho nebral, protože může být potřeba výměny pístních kroužků.

2017-03-31 09:41:05

Kolik muze stat vymena krouzku?

2017-03-31 09:50:21

petras66: Těžko říci, protože to záleží na tom, kdo to bude provádět. Navíc se při tom může přijít na to, že bude potřeba udělat ještě něco dalšího (například výměnu ojničních ložisek, přebroušení čepů klikové hřídele a podobně). To se zjistí až po demontáži. Také by to mohlo stát i více než 10000Kč. Je to riziko takový vůz kupovat. Možná proto je nabízen za poměrně nízkou cenu.

2017-04-04 17:28:31

petras66: No někdy nezaleží kolik má auto na jeto a le v jakém je stavu. Cena je akorát 50 000kčto souhlasí. Tet motor, motor může mít 100 000km a je akorát na odpis, může mít 360 000km a šlape jak švýcarské hodinky. Je nutné to projet, zjistit jak táhne do kopce, jaký má záběr, jak startuje, jak je hlučný. Nový motor má 62-65 decibelů. Starší tak 69-75 decibelů ve volnoběžném cyklu. Otáčky někde kolem 950 - 1000 za min., při přidání plynu až 3000 ot. Zkrátka je to trhač dehtu. Motor musí být živý, záběr musí řidič poznat. Spotřeba oleje je normální benzín si zkrátka olej vezme i kdy bys měnil pístní kroužky. Je to způsobené velikostí pístu. Zdvihový objem cm3 2967.Točivý moment Nm při ot/min.285/4900. Vrtání válců:89,0.Zdvih mm: 79.5,Kompresní poměr:9.8, počet ventilů na válec 6/4. Pro to ta větší potřeba oleje. Je to díky tření ve válcích kdy píst jede z Dú a na nese olej na válec který se dostane nepatrném množství do spalovacího prostoru při Hú, při sání benzín naředí olej na stěnách válce opět nepatrném množství při zapálení směsí olej se spály. Množství oleje spáleného je 1L na 1000km. To je 1.deci na 100km , to znamená na 10km to je 0,1deci na 1km pak 0,01deci.Takže pokud to bere 0,5 litru na 1000km. Musím připomenout že to je pro 4, válec. Ale sT220 je 6,válec.

2017-04-04 17:43:11

honzi051: Pořád tady uvádíš spotřebu oleje 1 litr na 1000 km. To není motor ale olejnička. Kolik jsi viděl takových aut aby měly spotřebu oleje 20 litrů od výměny oleje do výměny oleje ? Uvědom si, že v takovém případě s takovou spotřebou bys vůbec olej nemusel měnit a stačilo by vyměňovat jen filtr. Takový motor má buď totálně v háji kroužky (nebo zapečené kroužky) a nebo má v háji gufera dříků ventilů. Takový motor nebrat, protože oprava kroužků by stála víc než 10000, protože by musely být demontovány ojnice s písty. A je také otázka, nakolik jsou vyběhané vložky, protože ty se často mění v kompletu s kroužky.

2017-04-05 05:24:53

honzi051:čo sa týka spotreby oleja.Ja mám teda len 2,5l no olej dolejem maximálne 0,5l od výmeny do výmeny.Tá spotreba čo ty udávaš by nebola normálna ani u vzducháču v T613.A že s ňou mám niečo najazdené.

2017-04-05 16:45:53

petrdepo: Já tu nic neuvádím, spotřebu oleje 1,l na 1000 km uvádí výrobce Ford. Všechny výrobci aut uvádějí stejnou normu a ta je 1,l na 1000km. Je úplně jedno o jaké auto jde. Já jsem to sem dal z důvodů aby si každý uvědomil co ta spotřeba oleje je. Vychází se z provozních údajů, ne má to nic společného technickou stránkou motoru.Co se týká kolik jsem takových motorů viděl tak za svou éru v ČSAO dost, a všichni měli stejnou diagnostiku problém z olejem. Výměna oleje po 20 000 to je dost to ten olej je akorát,!! tak zašpiněný a motor o tom ani ne budu psát. Vždy se doporučovalo měnit olej po 10 000 km a je jedno jaký olej tam dáváš. Dolití oleje neznamená že nebudu měnit olej proč taky vždyť ho tam dolejvam, tak proč měnit. No a co se týče gufer tak ty se mění až ten motor opravdu kouři modrý kouř nebo černý. Též podle svíček zda jsou od oleje.Písní kroužky se mění pokud motor vykazuje nějaké problémy s jízdou startováním,má špatný chod za studena za tepla zhasíná,cuká,ve vaně je benzín nebo nafta. přes vičko je cítit benzín nebo nafta. Opět motor, kouří namodralí dym nebo černý.Oprava takového motoru přijde až na 20 000 a to píšu jen za hlavu. Pokud to jsou gufera a servis má tlakové zařízeni, tak natlakuje prostor spalovací a gufera sundají na autě bez demontáže hlavy.Generálka motoru je dost drahá a do té bych už nešel. Hodnota auta nestojí za to.

No a zpátky k té spotřebě oleje.No ne ní to tak jak tady píšeš,nejde o žádnou Olejníčku.Je akorát potřeba pochopit výrobce který se chrání před zákazníky. Kdy výrobce uvede spotřebu 1,l na 1000 km.

Tak má to svojí logiku. Většina zákazníku olej pravidelně nekontroluje ani běžně nedolije. Pak vznikají reklamace ohledně zadřeného motoru v servisu se pak musí na náklady výrobce vyměnit celý motor a to něco stojí. Aby se výrobce vyhnul k takovým problémům. Tak dá do manuálu a do knih spotřebu oleje chápeš je potom na zákazníkovy jestli pochopil kdy má olej dolit. Pokud to zákazník nepochopil má smůlu.Je mi to lito ale tak to je at se ti to libí nebo ne. Zákazník si musí motor zaplatit.Byl informovaný o spotřebě oleje. Problém je též vtom že se ještě nenašel výrobce který by vyřešil těsnost

mezi pístem a válcem,písní kroužky se zmenšují a mezi pístem s kroužky a válcem musí bit vůle, tedy je řeč o mikro vůli kdy se u benzinových motorů dostane olej do spalovacího prostoru a shoří.

Jinak dělení pro spotřebu oleje:

Při 1,L- 1000 km (je 250.ml na jeden válec.)

Při 100.km je to 1.dec.( na jeden válec, pak 25ml.)

Při 1,km to je pět 10 kapek oleje (na jeden válec 0.25ml.)

Tak o jaké olejničce je řeč. Zasílám foto pro názorné použití.

ivanf: Opět já neudávám žádnou spotřebu tu udává výrobce Ford je podle normy 1l na 1000 km.Já se zmírňují o spotřebě a upozorňují na ní.Pro to že jsou lidí kteří na to kašlou. Podle Forda je to normální je to hranice kolik může motor si vzít oleje. Co se týče T603 a T613 tak to se nedá srovnávat dnešními motory. A hlavně byl jiný olej než ten co Lejem do Forda. Nelze ani srovnávat motor od motoru.Motory se zkoušejí na stolici co výdrži na každý se nedostane. To potom je bohužel spotřeba 1L na 1000 km. Horší je že i nový motor má takovou spotřebu.


Odpovědět

1  2