Fórum - Téma


How To+Mustang-Kompresor


Fórum Mustang V How To+Mustang-Kompresor

Informace o modelu: Ford Mustang V



2013-05-01 20:04:50

Rozhodl jsem se sepsat postrehy z montaze kompresoru do V6. Do V6 je celkem jednoduchy vyber, vyrobcu je jen par. U me nakonec vyhral vortech:

+ cena

+ kit obsahuje vykone vstrikovace 39lbs

+ kompresor je napojeny na olejovy okruh motoru, odpada problem se shanenim oleje do kompresoru

  • nema mezichladic
  • dela kraval
  • obehovy kompresor, neplni "od spoda"

V podobne cenove relaci je procharger, ten ma mezichladic, ale pouziva stockove vstrikovace. Z toho duvodu to vyhral vortech, jeho vstrikovace davaji velkou rezervu pro pouziti E85. E85 taktez potlacuje negativni vliv absence mezichladice.

Nyni k instalaci. Zakladni kit bez mezichladice je snadny na instalaci, budu se venovat jen bodum kde jsem se zaseknul:

  • sundani remenu. Je potreba 3/8' racna na povoleni napinaku, mel jsem jen 1/2'
  • vrtani diry pro napojeni do olejoveho okruhu (tyka se jen varianty bez vlastni olejove naplne). To byl nejproblemovejsi bod. Pro vyvrtani je potreba sehant koleno do vrtacky, jinak se tam neda dostat. Vyvrta se vodici dira a pak se frezkou z kitu udela vlastni dira. Nasleduje vyriznuti trubkoveho zavitu. Zavitnik neni soucasti kitu a celkem problem ho sehnat nekde na krame. Je vhodne si ho obednat dopredu. Posledni problem je uchyceni zavitniku do racny, neni tam misto na vratidlo.

http://www.fordclub.eu/gr...9/full/14172_p1010029.jpg

  • relokace nadrzky oleje pro posilovac. V kitu ho davaji do prostoru pred ridici jednotku, je to nesikovne misto, ten prostor je tam aby sla ridici jednotka vyndat. Normalni lidi to asi netrapi, ale me by to vadilo hodne, vrtam se v tom. S vyhodou jsem nadrzku dal do prostoru kde ostatni mustangy maji ABS jednotku. Je to hned vedle puvodni pozice nadrzky.

http://www.fordclub.eu/gr...9/full/14181_p1010048.jpg

Vsechny srouby a matice v kitu jsou palcove. Na aute jsem zatim na palcove matky nenarazil, proto palcove orisky nemam. Vsechny srouby z kitu jsem tedy zvejkal metrickym naradim.

Prvni dojmy z kompresoru byly rozpacite, origo remenice 3.6" je strasne velka, kompresor je strasne poddtoceny. Zacina nabihat az od 3500 otacek. Max plnici tlak byl u omezovace a priblizne 0.5 atmosfery. Nainstaloval jsem mensi kladku 3.25" a i tak mala zmena rozmeru mela pozitivni vliv, kompresor nabiha driv, ve 3000 uz plni kolem 0.1 bar (=> +10% kroutak), tlak opet kulminuje u omezovace kolem 0,5 bar. V planu je kladka kolem 3", ale to az bude auto jezdit na cisty E85. Vymena kladky je celkem ok, hlavni zrada je matka remenice snad 18/9" (neco meiz 14 a 15). Je hodne utazena, povoloval jsem ji na aute, nechal jsem nasazeny remen, remenici jsem chytnul sikovkama a pak to jde povolit. Nebyl potreba stahovak, remenice jde sundat a nasadit velice snadno.

Vykon s kompresorem.

Mustang nebyl na brzde, ale pouzil jsem akceleracni metodu odhadu. Neni to nijak presne, ale da to predstavu o narustu vykonu.

Tohle je origo mereni http://www.fordclub.eu/gr...2874_mustang-n95-orig.jpg

S kompresorem http://www.fordclub.eu/gr...s/full/9761_2874_pok2.jpg

Pokud puvodni mereni odpovida papirovym 211 konim, po kompresoru tam bude neco malo pres 300.

Posledni kapitola se tyka E85. Bohuzel s kompresorem nejde pouzit figl s MAF kalibraci na diablu. Diablo dodavane v kitu ktere upravi mapy pro kompresor neumoznuje tento parametr modifikovat (psal jsem i do vortechu). A bohuzel stockovy predator zase odmita modifikovat ECU upravenou vortech kalibratorem (psal jsem do diabla :( ).

Tady je cela galerie

http://www.fordclub.eu/us...ages_category.php?id=1066

2014-11-12 09:03:35

Ahoj, ak mozes, daj sem aj link odkial si ten kompresor objednaval :) a na kolko ta to cele vyslo :) paci sa mi tvoja robota a rozmyslam ze by som to urobil aj ja :)

2014-11-12 09:41:27

lumiak: zdar, jasne, v kitu je vsechno a je to opravdu snadny to namontovat. Je neprijemne ze to nabiha az nahore, ale zase tech 300 koniku je na to auto tak akorat, V6 byla zbytecne slaba. Mozna zapremyslej nad kompresorem xcharger (snad rootsovo kompresor), ten tlaci od spodu,

Kupoval jsem to u http://www.ultrarev.com/ na jejich ebay shopu, bylo tam levne postovne:

Vortech 2A036-325 6-Rib 3.25" Supercharger Drive Pulley

Item# 130585840694 $78.00 USD 1 $78.00 USD

Vortech Supercharger V2 Si-Trim Satin Mustang 05-08 (4FU218-630SQ)

Item# 400176934379 $3,434.00 USD 1 $3,434.00 USD

Shipping and handling $320.00 USD

Ebay dava nejake garance, bylo to hodne penez, takze se me to nechtelo obednavat na obyc eshopu.

http://www.ebay.com/itm/V...sh=item5d2c676deb&vxp=mtr

S danema to vyslo na 86000 czk, dolar mel lepsi kurz a stalo to mene. Je to hodne penez, stoji za zvazeni, zda to nevymenit za V8 kde je navic spousta veci a nebude to o moc drazsi :/


Odpovědět