Fórum - Téma


Galaxy I -Výměna poloosy,homokinetického kloubu


Fórum Návody Galaxy I -Výměna poloosy,homokinetického kloubu




2013-09-10 22:59:56

Výměna poloosy-homokinetického kloubu Galaxy I automat

měl by to být jednodušší návod na výměnu levé poloosy, popřípadě i homo kloubu. Jedná se o automat, manuál ná jinou délku a jiný počet zubů na poloosách. Levá je asi o centimetr až dva kratší než pravá. V podstatě žádný spec nářadí není potřeba. Jen na povolení poloosy na převodovce je hvězdička. Tu jsem neměla, takže se koupila v auto kelly cena 88,- a konkrétně je to Zástrčná hlavice XZN M10 No a pak ještě 8 imbus, ale nějakej pevnější, ne takový ty z obchodu za dvacku. Kloub jsem brala tento http://www.mdily.cz/ford.html?typ_dilu=16

Nebudu zdržovat zbytečnejma řečma.

Na zemi povolit kolo a šroub na poloose.

Zvednout levou stranu, pravou stranu, tak aby byl celej předek ve vzduchu.

Sundat kolo vyšroubovat šroub z poloosy.

Imbusem povolit a odšroubovat rameno s čepem. Je lepší si na to vzít nějakou trubku, nebo něco na nasazení na imbus, je to dost pevně utažený. Pak přijde na řadu kladívko a třeba šroubovák aby se dalo s ramenem hnout dolů. Pozor na ruce, kotouč a zbytek sjede dolů.

Odklonit celý kolo a poloosa jde ven, případně se jí trošku pomůže a odpáčí se opatrně od kola.

Poloosu zvednout a přivázat třeba k pružině, ale tak aby se s ní dalo pootáčet

Odpojit olejový čidlo, opravdu tam zavazí

No a už se může povolovat poloosa. zvednutím poloosy vznikne mezera, kde se dají povolovat dva šrouby současně.

Já to dělala sama, ale ve dvou to bude jednodušší. Zařadit neutrál, pootočit aby se dalo dostat ke šroubům, parkink, povolit, neutrál, pootočit, parkink, povolit, neutrál atd. Ještě mě napadá před povolováním je dobrý šroub vyčistit třeba jehlou nebo šroubováčkem a klíč do něj narazit kladivem, aby se neztrhly hrany.

No a to je všechno. poloosa se vyndá, a zase nasadí druhá. Všechno se složí a je hotovo ......hlavně všechno pořádně dotáhnout.

V JAK NA TO píšou, že se musí povolit spodní držák motoru a celý poodtlačit dopředu......je to zbytečný, v pohodě se tam dá dostat i bez toho.

Co se týká výměny homo kloubu, tak se postupuje stejně až po vysunutí poloosy z kola. Pak je potřeba ji také přivázat, ale tak aby byla zhruba v rovině. K tomu bude otřeba ještě dlouhej šroub aspoň o 4-5cm delší než je původní středový šroub. Zašroubuje se do kloubu, až se trošku opře o poloosu v kloubu. Pak je potřeba poloosu a kloub srovnat do roviny a šroub začít utahovat. Tady je lepší mít k ruce někoho kdo drží poloosu, protože je na to potřeba opravdu hodně síly aby se přetlačil jistící kroužek v kloubu. Může se zdát, že to nejde, ale jde. Jen je opravdu potřeba hooodně zabrat. Kloub vyskočí sám. Pak už jen sundat manžetu, očistit poloosu, hlavně drážku, kde je jistící kroužek, nasadit manžetu, nacvaknout novej a opatrně nasadit kloub novej. Pak ho už jen paličkou narazit. Je dobrý si před sundáním starýho kloubu jehlou poznačit kam až dosahoval na poloose, pak to pomůže při narážení novýho, aby nebyl moc nebo málo naraženej. Stáhnout manžety, všechno složit dotáhnout a je hotovo.

Ještě drobnost. Pozor při výběru poloos. Je jich několik druhů a liší se buď délkou, nebo počtem zubů v převodovce.

Není to nic odbornýho, ale třeba to někomu pomůže. Já sem si nemohla dovolit auto odstavit, takže opravdu se s tím jezdilo až do poslední chvíle, až tak že manžeta u převodovky byla úplně rozžvejkaná. Za kolik se dají sehnat poloosy to nevím, na mě se usmálo štěstí a obě dvě mě přišly na 2000,- najeto na nich bylo asi 100 000km ty moje už měly 330 000.

Tak hodně štěstí při opravách

2013-09-10 23:03:05

šikovná a znalá ...dobré je to

2013-09-10 23:08:03

Někdo to dělat musí, mě to navíc i baví. A já mám se servisama hodně špatný zkušenosti z dob kdy jsme měli klauna. Neznačkový i značkový Ford.

viki  
2013-09-11 00:14:18

dyna: krásná práce

2013-09-11 06:30:34

Dyna , skvělá práce , umíš si poradit , klobouk dolů ....

2013-09-11 09:45:32

díky občas takhle něčím přispěju. Práce je na autě pořád dost, teda dokud ho ještě mám.


Odpovědět