Fórum - Téma


Fusion TDCI 1,6 - výměna žhavících svíček


Fórum Návody Fusion TDCI 1,6 - výměna žhavících svíček




2015-10-07 08:44:49

Přátelé musím se s Vámi podělit o zkušenost výměny žhavících svíček.Tak asi před měsícem mi auto skočilo do nouzáku.Jel jsem na diagnostiku kde mi mechanik řekl že je vše v pořádku akorád mu to píše chybu ovládací obvod žhavící svíčky a že je asi třeba vyměnit.A teď to začalo , že to dá hrozně práce,že se to špatně dělá,že jsou žhavící svíčky nepřístupné a že se mohou utrhnout.No keců kolem toho, že mě šla hlava kolem ,ale že mi to udělá tak za týden zavolá,má teď moc práce.Tak si říkám super.Jo 14dní pryč a nic.Tak jsem mu volal a že prý zase za týden.Další týden utekl a zase nic.Naštval jsem se objednal žhavící svíčky a že si to udělám sám i za tu představu složitosti výměny co mi komentoval u diagnostiky. Přátelé byla to fuška ,ale zas tak nic moc hroznýho.Vše jsem měl za hoďku hotové včetně demontáže , montáže a vše opět funguje super.

Výměna - budete potřebovat šroubovák ,malou golu s 10cm prodloužením a delší oříšek č.8 ,zrcátko a úzkou plochou baterku poněvadž žhavičky jsou zezadu , není tam nic vidět a je tam málo místa.Nejprve si ohřejte motor na provozní teplotu ,žhavičky jdou pak lépe vyšroubovat , povolte objímku filtru u plast.deklu a dpojte elektro svorkovnici u filtru a sundejte celej plast.dekl. Vemte baterku a zrcátko nakloňte se přes motor do zadu a asi 10cm pod hlavou uvidíte podél táhnoucí se svazek zaizolovaných drátů.Vzal jsem to z prava do leva.Na konci svazku uvidíte čudlík (čepička připojení proudu k žhavičce)je to jako u nornální svíčky akorád v malém provedení.Stáhnete silou dolů a můžete pomalu po štvrt závitu vyšroubovat žhavičku a dát novou a s citem datáhnout.Pak stejně postupujte dál.První dvě jsou docela vidět ,třetí je horší a čtvrtá nejhorší.Použijte zrcátko.Všechny žhavičky jdou vyměnit bez jakékoli demontáže příslušenství .Zpětné nasazení čepiček proudu chce trošku citu a dobré nervičky.Dáte zpět plast dekl přitáhnete objímku a zacvaknete svorkovnici proudu k filtru.Nastartovat a můžete jezdit.Pro mě je to velká zkušenost a doufám ,že jsem Vám pomohl při řešení stejné situace jaká nastala u mě.

Přeji Vám mnoho šťastných km. Jirka

2015-10-07 22:56:42

jikobo: Pěkný návod ...děkujem , budu ho brzy potřebovat

2015-10-07 23:04:12

jikobo: Návod jsi napsal pěkně, jen Tě opravím s tím ohřejváním motoru. To se dělávalo dříve. Dnes se to nedoporučuje z důvodu toho, že jak jsou žhavičky dlouhé né krátké jako dříve, snadno se právě můžou ukroutit v hlavě. Proto je lepší postříkat to kvalitním uvolňovačem, né žádné WD-čko. A jde to samo...

2015-10-08 09:20:33

povadi: Ahoj dík za komentář ,každá zkušenost je tady dobrá.První žhavičku jsem sundaval při studeném motoru a připadalo mi že jde vyšroubovat ztuha(jako by se zasekávala).Pak jsem ohřál motor a šlo to lépe.Máš pravdu , že po nastříkání nějakým uvolňovačem to půjde lépe(jak se říká co se maže jede).Tak doufám , že to ostatním pomůže. Jirka

stturnier200: Ahoj ,doufám , že ti návod pomohl.Dělej vše s citem ne silou a ještě žhavičky postříkej nějakým uvolňovačem jak napsal ,,povadi,,třeba to pomůže.Pokud dudeš cokoli potřeboval napiš na jikobo@seznam.cz Tak ať se to podaří Jirka


Odpovědět