Fórum - Téma


Ford * Schéma zapojení DO radia pod volant


Fórum Technický koutek Ford * Schéma zapojení DO radia pod volant




2009-05-27 17:23:30

Nazdárek rád bych si pořídil čínský rádio gps a dvb-t ale nechci přijít o orygoš dálkáč pod volantem mam tam tet rádio 6000cd a potřeboval bych schéma zapojení konektoru toho dálkáče abych to moch nak napasovat na toho čínana tak prosím poradte díky.

2009-05-27 20:40:13

Mám pocit, že to do číňana jen tak nezapojíš. Do orig rádia vedou jen dva dráty. Na některé typy rádií existuje redukce, ale na číňany asi nic nebude.

2009-05-27 21:47:46

Jen dva dráty? to je nak málo nemáš schéma nebo něco z čeho čerpat? Někde sem vyděl redukce ale nevim na jakym principu fungujou zkuste to někdo vysvětlit konkrétně.

2009-05-29 22:27:27

Pro tenhle jednoduchý logický obvod dva dráty bohatě stačí. Podle toho které tlačítko stiskneš se pouze změní odpor obvodu a podle toho rádio pozná co po něm chceš. Pokud budeš zapojovat některou z redukcí, tak ta jen tuhle logiku převede na jinou logiku pro daný typ autoradia.

2009-05-30 16:22:00

No dobrá dá se někde zjistit co faktysky a s jakou polaritou těma drátema teče? já na tý číně mam 3 dráty pro komunikaci s kálkáčem a nevim co to pomě bude chtít tak abych vlasně věděl co my poteče z ovladače

2009-05-30 21:29:19

Ještě jsem to nikdy neřešil, ale myslím že ti z dálkáče poteče to co do něj pustíš. Otázka spíš je, na jakém principu má fungovat ten dálkáč pro číňana. Asi ti nezbyde nic jiného, než si to přímo na autě a na rádiu naměřit.

2014-04-15 07:19:46

albi: Ahoj. Mám stejný problém, jaký jste tu řešili. Jenže mně z rádia vedou dráty dva, stejně jako z DO. Ač jsem je zapojil tak či onak, tak nic. Doufám, že by to mohl nějaký převodník vyřešit. Nezískal jsi od té doby s tím nějaké zkušennosti, nebo nemůžeš mi poradit kam se na ty převodníky obrátit prosím. Jedná se o Ford Transit van r.v. 2008 110 koní. Původní rádio bylo hranaté, 6000CD a teď tam je čínská multimediální jednotka.

Budu vděčný za každou radu. Děkuji Honza

2014-04-15 09:38:52

henten: Se zapojením ovládání pod volantem by asi neměl být problém. To se dá vydedukovat podle popisu pinů konektoru rádia 6000CD, které je v Manuálech. Daleko větší problém asi budeš mít s popisem konektorů té čínské náhražky. Pokud máš popis té číny, tak srovnáním obou se kombinace dá vydedukovat. O žádném převodníku pro čínská rádia nevím. Vím jenom o konektorových redukcích Ford-ISO, které se prodávají.

2014-04-15 16:19:09

petrdepo: : V čínském rádiu je jeden společný konektor, který je osazen dvaceti piny. Z nichž je 1. a 11. pozice určena pro Steering wheel control. Z tohoto společného konektoru a těchto pozic pak vychází dva dráty s označením KEY1 a KEY2. Žádný jiný konektor jako Jack 3,5, nebo pro CD měnič tam není. Zbývají mi pak neobsazeny video vstupy a výstupy, dále konektor DVB-T a k TV dvě antény.

Z původního zapojení mi tam zbyla Fakra, ze které jsem udělal odbočky dvou drátů stávajícího DO. Ve své nadutosti, že jednodušší zapojení nemůže existovat a za chvíli že mám hotovo, tak už týden jezdím v rozdrátovaném provizóriu v dobré víře, že jednou bude lépe. Prosím popostrčte mne, děkuji.

2014-04-16 10:28:02

henten: Podle tvého popisu to vypadá, že to čínské rádio nemá ani standartní ISO konektory a že kompatibilní ovládání pod volantem má vzhledem k dvoudrátovému ovládání nějaký digitální převodník ovládacích kódů. Ten bude problém zajistit, protože kvůli tomu se nedá ani určit počet ovládacích tlačítek takového ovládání ani kódování ovládacích signálů. Není náhodou v manuálu rádia napsáno, pro jaký vůz bylo to rádio určeno ?

2014-04-16 21:31:34

petrdepo: ISO konektor vychází z konektoru rádia a zapojen je takto: v modulu A je zem, antena, ACC a +12V. V modulu B jsou reproduktory. Ale k tomu z konektoru rádia vycházejí další dráty, které už konektorem zakončeny nejsou. Ato jsou tyto:SW1, SW2, zem, osvětlení, kamera, ruční brzda a zesilovač. Přidělování práv jednotlivým páčkám DO se nastavuje v samotném menu rádia, které samozřejmě nijak nereaguje. Děkuji za snahu


Odpovědět