Fórum - Téma


Ford obecně * startovat se spojkou, nebo bez


Fórum Technický koutek Ford obecně * startovat se spojkou, nebo bez




2012-02-29 20:12:19

Zdravím,

možná tahle otázka bude nejblbější, kterou jste kdy četli, ale.....dneska jsem byl svědkem, jak v jednom nejmenovaném servisu ford, vysvětloval mechanik jedné slečně, že za její závadu ... poškozený setrvačník, muže podtáčení motoru a také startování se sešlápnutou spojkou!

To podtáčení asi jo, ale startovat auto bez sešlápnuté spojky???? - Zdá se mi to jako blbost

Chtěl bych se zeptat na vaše názory. Já při startu, vždy spojku sešlápnu

Díky

2012-02-29 21:01:07

Alesakk , pro mě je to naprosto jednoznačné , se sešlápnutým spojkovým pedálem obzvlášť v zimě , protože je tam jinak velký odpor a já to cítím ihned , jak spojku na neutrál pustím , klesnou otáčky protože je v převodovce ztuhlý olej .

2012-02-29 21:01:18

Já tě nevim příteli ale jednou mi to zachránilo odjezd v -20°C kdy sem tím sešlápnutím spojky oddělil motor od ztuhlé převodovky a motor se sotva převalil aby nastartoval učili nás to v autoškole tak to tak dělám. Ono taky jde o to jak dlouho slečna na tý spojce stojí a taky kolikrát sem viděl kdy zrovna ženy jedou z kopce a stojí na spojce nebo na semaforu a rovněž spojka u podlahy to se potom neni čemu divit.Stejně tak jízda v podpadcích a necit v noze a mírně sešláplý pedál je další smrtící zacházení se spojkou.

2012-02-29 22:13:27

Souhlasím s kolegy a ten mechanik fordu by se měl vrátit do školy, to ze by se při vypnuté spojce měl poškozovat setrvačník je kravina, ba naopak ulevý se mu, kdo to někdy viděl musí jedině souhlasit věnec setrvačníku není zas tak nóbl matroš a startér stím umí pěkně škubnout takže jak bylo psáno ztuhlý olej a i se muže stát že by se zapomělo vyřadit takže při startu vždy s klidnou hlavou si i nadále spojku sešlápnu. Jen jestli nebyly slova mechanika jen výmluvy aby prokázal pani, že si zavadu způsobila sama například při reklamaci jeho špatně odvedené práce - známe to " já chybu uřčitě neudělal, protože jsem odborník" to se mi stalo sice u jiné značky když jsem neměl čas zajít s přitelkyní do servisu tak šla sama, to by ste koukaly, na to že se starám i o její auto a pravidelně ho kontroluji a věci které jsem schopný opravit nebo vyměnit, udělám sám, tak v servisu zjistily i věci ktré jsem měnil např. myslím že kvalitní destičky TEXTAR po 1500km už byly pomalu na výměnu a tekl chladič....... tak jsem tam na ně vlítnul já a čuměly jak idioti. Opravdu ženy mají v tomhle nevýhodu

2012-02-29 22:24:17

tady je to černé na bílém

2012-02-29 22:57:55

pisou nikdy neslapejte na plynovy pedal ale musim rict ze vlast v zime jsem pomahal startovani prave seslapnutym (ne naplno jen tak z lehka :) ) plynem.

2012-02-29 23:32:16

ono dost záleží na autě kdo měl benzínové auto s karburátorem tak to jistě zná (jak se našlapávalo aby to bubec chytlo)modernější benzíny pak lanko plynu ovládá skrtící klapku která otevírá vzduch sání, u nafty vedlo lanko plynu k čerpadlu a podle toho se dávkovala nafta - dnes pedál plynu není nijak mechanicky spojený s motorem jsou to jenom potenciometry a podle odporu jednotka ví jak moc je sešláplý každopádně motor musí naskočit bez dotyku plynu pokud ne je něco špatně

2012-03-01 06:38:30

No už jsem slyšel z mnoha stran,že pokud je v autě "dvouhmotový setrvačník",tak se nemá při startu sešlapovat spojka a podtáčet motor..

2012-03-01 07:54:27

No tohle je přesně jedno z témat, kde každej řiká něco jinýho, taky jsem slyšel že by se u dvouhmoty neměla vyšlapovat spojka, ale přijde mi to jako blbost už jenom kvůli těm odporům jak tady píšete. Jinak kromě STčka mám ještě novýho služebního "Hjundé" s dieslem a dvouhmotou a tam motor bez sešlápnutý spojky ani nenastartuju...

2012-03-01 18:19:43

Alesakk tak jsem se na téma spojka trochu podíval a vyšťoural jsem na internetu toto :

http://cs.autolexicon.net...s/dvouhmotovy-setrvacnik/

http://auto.pravda.sk/por...sie-startovat-bez-spojky/

http://www.transporterclu...fd5340f4aa71b71580e118123

http://www.tipcar.cz/skod...ho-setrvacniku--4148.html

2012-03-03 00:41:28

Je to určitě kec.

Mondeo bez sešlápnuté spojky vůbec nejde nastartovat (Start tlačítko)

2012-03-03 13:33:47

Mě se to taky nezdá MK3 jde nastartovat i bez spojky, ale je to pro motor znatelně těžší start nebospíš pro startér takže prostě na spojku budu šlapat dále. Jak jsem se zde dočetl dvouhmotový setrvačník eliminuje vibracemotoru které nepřenásí na převodovku. Kritické otácky jsou od 700-2000 což jsou u mě ty nejpoužívanější na 6tý rychlostní stupeň jezdím mimo obec 1500-1800ot. tj 90-110km/h takhle mám slušnou spotřebu na pětku by to točilo víc a taky víc žralo. Nechápu proč vůbec výrobci používají dvohmotový setrvák a následně doporučí jezdit v otáčkách kdy vibrace motoru už nejsou tak kritické takže by normální spojka v poho vystačila. Včera jse se bavil o tom s kolehou v práci tem to má v autě také (VW golf IV TDI 110kW - GTI) a taky se mu to nezdá má najeto 230tis a setrvák je v pohodě a jezdí jako já na spotřebu a někdy tomu dá za uši na dálnici já na tom mám 195tis ale auto mám krátce a nevím zda byl někdy měnění setrvačník každopádně dnes už se dá sehnat nový kolem 6000kč na aukru takže i kdyby měl vydržet mím stylem jízdy 100tis km vyplatí se mi spíš šetřit palivo a menit setvačník. další věc je turbo po raním startu pro něj je nejlespší prvních cca 8-10km než se ohřeje motor klidnější jízda v otáčkách do 2000 což tedy ničí sertvák, takže si ani nejde vybrat jak se k autu správně chovat

2014-05-30 21:13:35

Tak zrovna jsem se dočetl, že aby mi motor vydržel déle, že mám "startujte bez spojky na neutrál. Šetříte tím axiální ložiska."

ale já jsem se naučil startovat se spojkou, co je správně?

2014-05-30 21:23:58

tavlisa: klidně startuj jak si zvyklej... dělal jsem to taky a na všech autech co sem kdy měl a nikdy mě nic neodešlo...tedy co se spojky týče..

2014-05-30 22:28:52

zajmavé téma, spousta aut s dvouhmotou vám radí napísem na palubním PC: "pro nastartovani sešlápněte spojku". jinak auto nejde nastartovat. Takže asi záleží na výrobci.

2014-05-30 23:49:53

tavlisa: Ahoj, u dvouhmoty se opravdu doporučuje startovat bez spojky u klasiky se spojkou. Jinak to, že se učí nebo některá auta mají nastaveno startování se spojkou je jen a jen z hlediska bezpečnosti.


Odpovědět