Fórum - Téma


Ford obecně * Správné huštění pneumatik


Fórum Technický koutek Ford obecně * Správné huštění pneumatik




2009-05-02 09:34:07

Zdravím, pokud už to tady někde je tak se omlouvám, ale zajímalo by mě kolik atmosfér by mělo být v pneu pro Ford Fiesta 1,25 Zetec-s ,55 KW, kola mám Titan a gumy 175/65 R 14 Continental, potřeboval bych vědet kolik atmosfér tam má být, zdá se mi že mám přední kole podhuštěné a špatně funguje posilovač...díky za odpovědi..

2009-05-08 11:00:04

Zde tabulky pro všechny

Doplněno : Jste se na mě snad domluvili

Omlouvám se tedy a upravuji - Zde tabulky pro "né všechny"

2009-05-08 13:02:00

A moje tam nejsou a teď babo raď.

215/45/17

Ady
2009-05-08 14:40:11

Hupino nic si steho nedělej,moje tam taky nejsou

2009-05-08 19:40:32

Luhu bude muset opravit příspěvek, že ne pro všechny.

2009-08-02 20:22:40

Pneu bys měl mít podle TP na TK narazíš na b..a a neprojdeš

2009-08-02 21:06:30

Neváhej a ušetři 800,-, nepoznáš rozdíl, je to více méně taková hra.

hof  
2009-08-02 21:43:29

To Vilda - správně bys měl mít pneu s vyšším rychlostním indexem, než je nejvyšší dovolená rychlost vozidla, ale jestli STK neřešíš a jezdíš maximálně 200 km/hod ( doufám, že jen v případě, že jedeš sám v autě a po úplně prázdný dálnici, ale stejně no comment ) tak by ti pneu, označené „H“ měly bohatě vyhovět, písmeno H v symbolice rychlostních indexů znamená, že daná pneumatika je schopna jet 10 minut rychlostí 210 km/hod bez vzniku nebezpečí.

Ale..........

Čím má pneu vyšší rychlostní index, tím má měkčí směs běhounu kvůli lepší přilnavosti a tužší kostru bočnice kvůli lepšímu vedení.

Takže to není jen taková hra.........

2009-08-02 23:00:50

To je takovy paradox. Vzhledem k tomu, jak rychle jezdis, nechapu, ze vubec 800 korun resis. Spotreba pri 200 km je totiz ponekud jina nez treba pri 100, takze tech 800 korun projedes ani o tom nevis. Ja sam nejsem zastancem takove rychlosti, ne proto ze je to drahe, nebo trpi auto (je to drahe, a auto trpi) proste je to hloupost. Je jedno jestli v cesku nebo nemecku. Snad je to vhodne k overeni stavu auta, ponevadz v takove rychlosti se kdejake slabiny projevi, ale na caste jezdeni . Ano H ti vystaci, i kdyz to je detail v tomto kontextu. Moje rada, H a jezdit do 3,000 rpm. Nikdo te za to nevytroubi a jeste usetris.

2009-08-03 12:36:43

Ale je to hra, tedy více méně.

Příklad z praxe zimní pneu limit P, jel jsem asi dvacet minut 160Km/hod. a tak nějak na nich stále jezdím bez ztráty kytičky. Do nedávna, žádné limity nebyly a člověk takové věci neřešil, podle mě je to stejně nedokonalé, protože by se muselo dodat, deset minut max. povolenou rychlostí, při max. povoleném zatížení pneu. Nejsem žádný odborník na pneumatiky, ale i rychlostní limity pneu jsou přifouknutá bublina. Nikdy jsem neslyšel, že by se na STK někdo zabýval, rychlostními limity pneumatik osazených na prohlíženém vozidle. Klidně si nazouvejte pneu s limity podle TP, nikoho nepřemlouvám, jen bych to tak nehrotil.

2009-08-03 20:39:32

jeste kdyz jsme u tech $$, to nepocitam kolik te to bude stat az jednou predjedes fizly ale bude to urcite vic nez 800

2015-06-07 00:02:43

Ahoj lidi, koupil jsem si nedávno ojeté Mondeo MK4 s origo 18" liťákama s letníma Michelin 235/40 R18 95Y. Na evidenčce jsem sice prošel, ale s kecama typu že rychlostní index je jiný než v TP a že mi při STK neuznají. V TP je totiž rychlostní index V. Potíž je v tom, že žádný výrobce nevyrábí pneu s tak nízkým indexem rychlosti. Navíc logicky je snad v pořádku, když je rychlostní index vyšší a tím pádem pneu bezpečnější... Je možné, že jsem narazil na trotla rejpavého? Je to přece na palici...

2015-06-07 00:27:10

Kápnuls na vola,co k tomu víc napsat.

2015-06-07 07:19:58

milan1: Děkuji, sdílím stejný názor...

2015-06-07 08:28:33

monty83: Rychlostní index "V" je do rychlosti 240km/hod. Ty máš v technickém průkazu maximální rychlost vozidla vyšší ? To bys potom musel shánět pneu s indexem "W". Možná, že byl technik pomýlený a hledal v jiných tabulkách.

2015-06-07 08:33:07

petrdepo: on vůbec nehledal a navíc v techničáku je maximálně 218. A proto nechápu jeho logiku. Mam mit V a mam tam Y, tzn. Bezpečnější pneu. A on s tím měl problém...

2015-06-07 08:55:55

monty83: Možná, že v životě neviděl pneu do 300 km/hod. a nebo byl pod vlivem.


Odpovědět