Fórum - Téma


Ford obecně * hydroštely


Fórum Technický koutek Ford obecně * hydroštely



1  2

2012-03-19 11:02:59

bolda , tak jsem použil před týdnem přípravek na ošetření hydroštelů , a to Liqui Moly . Po ujetí asi 300 km již nejsou tak hlučné , po nastartování se ztiší mnohem dříve . I celkový chod motoru se zlepšil . Zkrácení doby výměny oleje je samozřejmostí . Až ujedu 2000 km , tak vyměním olejový filtr , přípravek uvolňuje usazeniny tak jsem zvědavý jak bude zanešený . Jaký to má vliv na životnost motoru asi nezjistím , ujedu ročně něco kolem 3000 km

2012-03-19 11:09:08

dá se to použít i na escorta TD ?

2012-03-19 18:58:32

defragmentak , dostáváme se mimo mísu , oživím diskuzi Přípravky na zlepšení mazání .

2016-05-11 09:34:37

ahoj všem porad te někdo jaky olej mam dat do 1.8 zetec?ja tam dal 10w-40 ale podle specifikace tam ten olej nepatři.byl to olej 10w.40 castrol gtx.po vyměně začali klepat hydra?porad te někdo co s tim?hydra měnit nebudu to by bylo moc nakladne.v knižce k autu je psanej olej 5w-40 myslite když ho tam dam neuškodi to motoru?

2016-05-11 09:46:56

jarema: Doporučený olej si najdeš v tabulce v tomto odkazu: http://www.castroledge.cz/iframe.php. Hydroštely údajně začnou klapat když má motor trochu nižší mazací tlak a nebo příliš hustý olej, který se k nim obtížně protlačuje.

2016-05-11 09:49:52

petrdepo: to už jsi mi posilal minule.už jsem na to koukal.podle ty knižky tam je psanej uplně jinej olej než v tyhle tabulce.vubec to neodpovida podle tyhle tabulky.ja bych klidně koupil olej co je psanej v knižce ale bojim se aby to neubližilo motoru.hydra sice klepou ale po zahřati je ticho.v knižce je psanej olej 10w40 a1/b1 5w40 a1b1 10w30 a1b1 5w30 a1b1 mě jde o to když tam dam olej třeba s ty tabulky 10w-40 magnatec aby ty hydra neklepali ještě vic než klepou po zahřati je ticho tak se bojim aby to neklepalo pořad

2016-05-12 08:13:53

jarema: Je také otázka, v jakém stavu jsou ty hyroštely. Kolegovi z bývalé práce je museli měnit, když měl najeto kolem 180000.

2016-05-12 12:19:31

petrdepo: v jakem stavu jsou hydroštely to tevim.ale po chvily co nastartuju je ticho.auto mam asi 2.5 roku je z německa najeto 186 xxx jak jsem psal začalo to klepat po vyměně oleje.do ty doby byl klid

2016-05-13 09:03:01

jarema: Podle mne hydroštely váznou a klepání je do té doby, než je přemůže a nastaví tlak oleje. Můžeš zkusit protočit po startu motor do vyšších otáček (tím, se na chvíli zvýší tlak oleje) a uvidíš, jestli to klepání zmizí okamžitě. Možná, že by bylo dobré použít olej 5W30 Castrol Magnatec. Oleje 5W40 a 10W40 se doporučují pro četné studené starty při teplotě pod -20 stupňů. Jinak pro motory Zetec se všeobecně doporučuje jako celoroční olej 5W30 který je vhodný pro studené starty až pod -15 stupňů.

Ale stejně bys měl získat nějaké informace o hydroštelech od nějakého dobrého a zkušeného servisáka.

2016-06-30 11:39:52

Ahoj přátelé Fordu,

Mám Mondeo 2.0 tdci r.v. 2003 a začalo klepat v motoru. Po údajné výměně hydroštelu, řemenu a diagnostice to furt klepe a jsem už zoufalí. Nevíte co s tím. Z diskuzi jsem nic nezjistil.

2016-06-30 18:02:16

takadox123: Tvoje údaje o motoru, které máš napsané v profilu tvého Mondea jsou poněkud podivné, protože tady píšeš, že motor je 2.0tdci, ale v profilu tvého Mondea máš napsáno, že motor je 2.0 Zetec, 96 kW a ten zaručeně nemá krouticí moment 330 Nm. Je možné, že v motoru vyměnil mechanik nesprávný hydroštel. Pokud je to dobrý mechanik. tak by měl umět identifikovat vadný hydroštel.

2016-10-12 19:31:39

novon: Promiňte pane kolego, ale co to tady píšeš za nesmysl???!! Jak si na to prosím přišel,že 5W-30 5W-40,nejsou plně syntetické oleje????

2016-10-12 20:48:26

takadox123: Ahoj, tak pokud ti určily vadné hydra a vyměnily je všechny .... všech 16ks tak by mělo být po problému, ale osobně u žádného auta co za svou kariéru řidiče mám jsem nikdy hydroštěly neměnil a to byly vraky se stovkami tisíc km samozřejmě za předpokladu že lidi co auto vlastnily předemnou nebyly úplný kopyta a lili tam normální olej. když není hydroštěl 100% tak za studena klepe ale do pár km se dorovná a je klid - takže být tebou u TDCI jdu po vstřikách ty taky umí klepat hlavně na volnoběh pří zvýšení otáček klepání mizí také bývá dost patrné klepání při rozjezdu když se nepřidá dost plynu. Když by to byl hydroštel klepaní se se zvyšujícími otáčkami zrychluje. Takže zkus si tady najít někde se tu řesily přípravky na čištění palivové soustavy myslím od firmy STP to mi pomáhá někdo tady psal VIF do nafty tak v tom jsem žádnej efekt nezpozoroval já dávám jenom ten čistič cca po roce když kupuju olej a filtry tak koupím i nějákej čistič aby se neřeklo a je fakt že je to trošičku lepší ale mým vsřikovačům těch 280tis km žádnej přípravek nesmaže tobě by to mohlo pomoct víc pokud se ti klepání objevilo nedávno mě už klepou 5 let a čekám kdy doklepou

2016-10-12 22:06:00

petrdepo: ahoj ty hydra pořad klepou pokud je motor studenej.jak jsem psal minule začalo to klepat až když jsem vyměnil olej zkoušel jsem po nastartovani když byl motor studenej prošlapnout prudce plyn a jak jsem to udělal tak to okamžitě přestalo klepat.to je zahada.mysliš že to děla olej?

2016-10-13 19:04:44

jarema: Tento problém před časem někdo zmiňoval, a nakonec se přišlo na to, že použil jiný než doporučený olej (místo 5W30 použil olej 5W40 nebo 10W40 (teď už nevím), který má jinou závislost viskozity na teplotě). Ale pokud by se jednalo o klepání na jednotlivém válci, tak by to mohl být počátek zadírání hydroštelu.

2016-10-13 20:32:37

petrdepo: nevim jestli je to pořatek zadirani.ale jak jak jsem pasl při studenem motoru stači prošlapnout prudce plyn a je hned po klepani.jak jsem pasl začalo to klepat kdyz jsem vyměnil olej.

2016-10-15 07:58:46

jarema: U váznoucích hydroštelů se vůle vymezí právě při zvýšení otáček, protože se při tom zvýší tlak oleje.


Odpovědět

1  2