Fórum - Téma


Ford obecně * hydroštely


Fórum Technický koutek Ford obecně * hydroštely



1  2

2012-03-08 19:41:52

Ahoj fordaci.Potreboval bych poradit.Mam mondeo 1,8i r,v, 1998.Je dovezeno z iItalie a najeto 135000km.Po koupi jsem vymenil rozvody a dal olej 5w30 a zacli mi klepat za studena hydrosteli a to skoro nez se motor zahreje.Po ujeti 10000km jsem dal olej 10w 40 ale nic se nezlepsilo.Ted jsem udelal vyplach motoru a dal znova 10w40 je to snad jeste horsi.Nevite nekdo nejakou radu.Penize na nova hydra nejsou a nebo kde je sehnat levnejsi.Dekuji za rady.

2012-03-08 21:03:56

A jáký olej tam lil předchozí majitel?????? toto je důležité vedět protože pokud tam lil 10w-40 a ty si tam nalil plnou syntetiku tam došlo k rozpuštění karbonových usazenin a pravděpodobne ucpání mazacích kanálků nicméně 5w-30 patří do naftových přeplňovaných motorů pro zážehové motory je spíš olej 5w-40

2012-03-08 21:12:57

To co tam lil majitel nevim.

2012-03-09 13:13:30

popeye: 5W-30 rozhodně nemusí být plná syntetika,stejně jako 5W-40..

2012-03-09 13:27:24

Bojda: Italové jsou na údržbu čuňata,olej většinou jen dolévají-nemění..Je fakt možné,že ten řídký nesmysl co jsi dal do motoru nějaké úsady rozpustil,možná se ucpaly hydroštely nebo dokonce kanálky k nim..Taky může být přicpaný sací koš v olejové vaně..Prvně bych nechal změřit tlak oleje, sundal olejovou vanu a mrknul na ten sací koš...

2012-03-09 14:19:25

Ty my.slis ze se tim proplache nevycistilo.Jinak olej je pekne cisty a jak se to ohreje neni zadny problem.Nekdo mi radil abych zkusil hustsi olej treba 15w40.Ale nevim proto se snazim poradit s fordakama.Dik

2012-03-09 17:23:07

jo a ted sem se dival byl to divinol 5w30

2012-03-09 17:45:17

Usazeniny velmi dobře rozpouští olej do automatické převodovky.Před každou výměnou oleje tam přidám podle motoru až 1litr ATF-ka nechám 15/30 mitut procyrkulovat a pak vypouštím.

2012-03-09 17:53:00

no ja koupil neco na proplach uz nevim presne jak se to menovalo mam to v garazi ale nalilo se to do stareho oleje a pak se to nechalo bezet 10minut a vypustilo se to.

2012-03-09 19:08:21

Píšeš,že jsi měnil rozvody,máš je dobře nastavené?Aby jsi nehonil různé oleje a závada byla v nastavení rozvodů.

2012-03-09 19:22:23

Urcite jo to by to klepalo i po zahrati a auto jede velice dobre.

2012-03-09 22:43:56

jj já se v těch olejích moc nevyznám sice jsem vyučený v oboru ale nedělám to v době kdy jsem absolvoval jezdily nejmodernější motory na 10w-40 což je dnes už pasé mám pocitt že 5w-30 je syntetika a je i 5w-30 longlive plná syntetika co se týče olejů myslím že 5w značí vizkozitu a to 30 (40) teploty použitelností, ale důležitý jsou specifikace myslím to ACEA nebo jak to tam je. Sice tato větev není o značení olejů a je fakt že nejsem zádnej odborník, tak si myslím že jsem klamný informace neposkytl, prostě pokud se do motoru leje 10w-40, což bylo u tohoto připadu mozný, když nový majitel neví a nejedná se o nové auto tak by se motoru ten 5w-40 nemusel líbit

2012-03-09 22:50:01

jinak co se týče hydroštelů, tak lejt tam 15w-40 nebude asi dobrej nápad, ale už jsem to slyšel - zkoušet to nikdy nebudu podle mě je to stroj do něj patří nějáký provozní kapaliny a pokud to snima nefunguje je čas na opravu ať se mi to líbí nebo ne

2012-03-10 07:50:28

Já používám taky olej 10W-40 a občas mi taky za studena klepkají hydra,po ohřátí je ticho,jen šustění řemenů..Pokud to po zahřátí přestane,tak bych to neřešil,ale je fakt,že jsem to cvakání neslyšel..Jinak si myslím,že nejšetrnější proplach je vypustit olej,nalít nějaký nejlevnější,avšak vyhovující motoru např.CINOL,najet 2-3 tis.km pak jej vypustit a nalít nějaký lepší dle libosti..Do Zetecu pokud nežere olej bych dal 5W-40 A3/B3..Nebudu tady psát,že oleje 5W-30 A1/B1 doporučované Fordem jsou nesmysl zaměřen cíleně na ekologii,a motory,které mají více najeto se s ním postupné přidírají..Důvod je prostý-větší vůle motoru+tenší mazací film,který se trhá a motor se pomaloučku přidírá,hlavně tedy v létě..

2012-03-10 07:54:49

Bojda: Olejem 15w-40 nic nevyřešíš,ten je za studena ještě hustější než 10w-40..Jinak někdo doporučuje zkusit přísadu pro hydraulická zdvíhátka od fa WYN'S..

2012-03-10 11:48:20

Diky za rady asi to necham tak jak to je ale budu si muset koupit sluchatka jelikoz nez zamknu garaz a nez se to ohreje tak je to takovy spatny pocit ale v aute nic slyset neni tak uvidim.Diky kluci za rady.

2012-03-10 12:29:31

Bojda , mě čekala na Mondeu MK1 pravidelná výměna , tak jsem použil Agip 15W40 viz foto ( možná budu zkritizován , proč jsem nedal něco jiného ) . Hydroštely mě předtím klepaly a klepou pořád , jak píše NOVON , to nepomůže . Mě se ozývají pouze za studena , jak se motor ohřeje , tak přestanou klepat , a motor jde pěkně tiše . No , zřejmě v pořádku nejsou , tak dumám co s tím . Zkusím nejdříve použít některý přípravek na vyčištění hydr. zdvihátek , i když , jak to tak bývá , jsou na ně ohlasy pozitivní i silně negativní . Na netu jsem na to před pár dny hledal všechny možné diskuze , a na WYNS - jak píše NOVON - jsou dost pozitivní reakce .

2012-03-10 16:46:52

Tak az to vyzkousis tak dej prosimte vedet.Diky.

2012-03-11 08:16:16

Ten přípravek od Wyns možná nepomůže,to je jak u ktereho motoru,ale každopadně neuškodí..V případě Bojdy mě hlodá i myšlenka,že motor asi nebude mít jen 130 tis.km najeto..Mám taky monďasa z Itálie,najeto skoro 400 tis.km a hydra jsou většinou tiché..Těžko říct,však víte jak to je u nás s těmi najetými km..Jak už jsem psal,pokud je po ohřátí ticho,neřešil bych to..Výměna 16 hydroštelů po 500 kč/ks je nákladná a vůbec nemusí vyřešit problém..Můžou být opotřebeny otvory pro hydro v hlavě,tak že ani nový hydroštel nemusí zabránit tomu,aby tlak oleje neunikal z kanálku kolem těla hydroštelu místo,aby se tlačil dovnitř hydroštelu..

2012-03-11 10:53:13

Diky za radu ale docela verim na tech 130000km protoze kdyz jsem to koupil tak na sloupku dveri byl papir pristi vymeny oleje ale co tam bylo za olej bylo necitelny.Auto mam treti rok a jak jsem uz psal zaclo to delat hned po vymene.Caudy.


Odpovědět

1  2