Fórum - Téma


Ford Mondeo - po odpojední baterie chcípne


Fórum Technický koutek Ford Mondeo - po odpojední baterie chcípne




2011-09-25 20:23:35

Ahoj,

prosím Vás mohl by mi někdo poradit, jak bych mohl vyřešit můj problém? Odpojil jsem baterii (nejsem elektrikář a nevím co odpojit dříve jestli + nebo -) , škrtnul jsem o baterku a prsklo mi to Druhý den jsem sedl do auta a nějak nechtělo nastartovat. Podruhé se to povedlo a zdárně jsem vyjel. Při každém vyřazení rychlosti mi auto chcípne. Nevím jak je možné, že nastartuje a běží v pohodě, ale když se rozjedu a dám neutrál, tak chcípne.

Poradíte mi někdo prosím?

hof  
2011-09-25 21:00:17

to broskew - ahoj, po odpojení akumulátoru se může stát, že auto " zapomene " volnoběh ....... takže se to musí znova naučit, přečti si návod v odkazu .....

http://www.fordclub.eu/ms...d_posts.php?topic_id=6146

2011-09-25 21:05:32

To se mi jednou stalo taky , nenastartoval jsem vůbec , tak jsem pátral po pojistkách a pod přístrojovkou všechny dobrý , pátrám dál a v manuálu jsem zjstil , že vedle baterie ( pozor , mám Mk1) jsou další pojistky a relé a jedna ta pojistka byla spálená . vaman

2011-09-25 21:11:51

Předem moc děkuji za radu, hned zítra po práci to zkusím. Jen je bojím toho, že jsem škrtnul o tu baterku a prsklo to, aby nebyl problém v tom, že jsem něco vypálil. Ale zase je mi divn, že když nastartuju, auto se chová normálně, ale pokud kousek popojedu a vyřadím, tak auto chcípne

Ano, také mám pod přístrojovkou pojisty a v motoru také, zkusím tedy prohlédnout všechny pojistky, ale nevím jak zjistím, že je spálené relé

hof  
2011-09-25 21:15:57

to broskew - kdybys něco " odpálil ", tak bys asi vůbec nevyjel, po každém odpojení baterky se volnoběh chová nestabilně, auto chcípá, ničeho se neboj, nauč ho to znova a budeš spokojenej, auto možná pojede líp, než předtím, protože odpojením akumulátoru se vymazaly i chyby, uložené v řídící jednotce ....... zítra večer napiš, jak to dopadlo

P.S. A ty ho vamane porád nestraš

2011-09-25 21:24:17

Tak tedy pro dnešek moc děkuju chlapy

Zítra večer napíšu jak jsem dopadl.

2011-09-25 21:25:36

Tak já se polepším , no ,pravda , po mém zkratu jsem autíčko opravdu učil volnoběh . vaman

2011-09-26 20:27:28

Tak pánové ... dnes jsem zkoušel restartovat řídící jednotku. Vše proběhlo v pořádku, ale těch prvních 8-10 km mi to stále chcípalo. Následně jsem auto vypnul a po 10min jsem ho znovu nastartoval a jel domu. Po cestě domů mi to ani jednou nechcíplo, ale je to stále nějaké nestabilní. Nejhorší pocit mám z toho, že pokud odpojím jeden pól a to - tak při dotyku o baterii to probijí ... to by zřejmně nemělo.

2011-09-26 20:39:46

To by snad byla vhodná diagnostika . vaman

2011-09-26 20:51:29

Diagnostiku by mi mohli udělat v každém autoservisu je to tak?

2011-10-01 10:52:35

Ahoj.

To, že ti to po odpojení baterie a dotyku o její pól zajiskří, je normální. To proto, že některé obvody jsou trvale napájeny i po vypnutí klíčku. Například obvod napájení paměti autorádia, obvod imobilizéru, obvod napájení paměti řídicí jednotky a podobně.

Ale pozor - nikdy se nesmí autobaterie odpojit za běhu motoru, aby se odlehčením alternátoru nezvýšilo jeho výstupní napětí a vlivem toho nedošlo nejen k napěťovému proražení usměrňovacích diod ale i k poškození elektronických obvodů vozu přepětím(obzvláště při zvýšených otáčkách).

Jestli jsi odpojil baterii za běhu motoru a motor "chcípnul", může jít o závadu v nabíjení, protože když motor běží, měly by mít obvody napájení z alternátoru.

Jestli se alternátoru nic nestalo(to bys měl štěstí), tak by to svědčilo o tom, že nebyl dostatečně nabuzený z regulátoru.Také to můžou být opotřebené nebo váznoucí uhlíky alternátoru. Pokud se to zjistí poklepem na regulátor v alternátoru, tak je to skoro jisté.


Odpovědět