Fórum - Téma


Ford Focus RS MK1-PepaRS


Fórum O vozech našich členů Ford Focus RS MK1-PepaRS


Diskuze o vozidlu

2003 RS Focus 2.0

1 fotek  |  15 diskuzí

Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor Řadový, 2.0iT RS.



2012-02-27 20:59:16

Focus RS první generace posunul hranice toho, kolik výkonu je možné v sériovém autě poslat na přední kola. Pekelně rychlý, kamenný, drahý a také vzácný, to je stručný popis auta, které dostalo na kolena veškerou konkurenci s pohonem předních kol. První generace vyráběná výhradně v modré barvě byla ultimativní, prskající, ruce lámající verze již tak výtečného obyčejného Focuse. Stála něco přes milion a neuvidíte v ní žádnou rozmazlenou paničku ani nagelovaného vysolárkovaného metrosexuála. Je to jeden z nejlepších kdy vyrobených hothatchů pro opravdové nadšence. Ve Focusu RS si více než v jiných vozech tohoto kalibru užijete syrovosti sportovního vozu. A to v dobrém i zlém. Tím prvním míníme nezapomenutelné zážitky, kdy se vůz na kvalitní vozovce doslova přilepí k asfaltu a neustále nabízí dostatek výkonu. Dobře je odladěn i ABS, který se do hry nevrhá příliš brzy, přitom brzdy jsou výborné. Tím druhým míníme jízdu na horším povrchu a nerovnostech, kdy Focus odskakuje a při sešlápnutém plynu bezmála trhá volant z rukou. Zároveň cítíte značné rázy do volantu, jak se samosvorný diferenciál snaží přenést přebytek výkonu z jednoho předního kola na druhé. I to je nesporně zážitek, ale i školený jezdec musí dávat pozor, aby „ereso“ neposlal mimo vozovku. O mokrém povrchu tohle všechno platí hned dvojnásobně.

2012-02-27 21:07:34

ST a RS jsou mazlíci. Mě a určitě i pár ostatních by spíš zajímal tvůj osobní názor na káru. To co jsi sem dal, tady všichni vědí. Myslím to v dobrým.

2012-02-28 15:02:59

Počátkem devadesátých let jsme měli doma Sierru XR4i tuším r.v. 84 s šestiválcovým vidlicovým motorem v plné výbavě. V této době to byla opravdová raketa vybavená různým elektronickým zařízením, které v té době nikdo neznal a každý ho obdivoval. Bylo to líbivé sportovní auto i když o řiditelnesti tohoto vozidla s pohonem zadních kol by se daly vést dlouhé diskuze. Poté co ceny benzínu a povinného ručení začaly dosahovat astronomických výšin, šlo vozidlo jako neperspektivní z domu. O Focus RS jsem poprvé slyšel někdy v roce 2002, kdy se o tomto voze psalo pouze v superlativech jako o skutečné šelmě mezi sportovnímy vozy světa. Byť se jednalo o vozidlo s pohonem ,,pouze" předních kol a vycházelo ze sériového focuse, byl vůz neskutečně rychlý ! Byl to tehdy skvost vybavený skutečně tou nejmoderněší technikou, kdy se však toto promítlo také v ceně, která byla tehdy cca 1 200 000,-Kč. (Ford tehdy investoval mnoho prostředků do vývoje tohoto vozu). Cena byla pro běžného smrtelníka opravdu vysoká a tak se toto vozidlo dostalo do rukou opravdu jen málo lidem z vybrané společnosti. Vůz byl vyrobený v omezené sérii cca 4500 kusů. Druhá generace žádné omezení nemá, vyjma série RS 500. Loňský rok (2011), jsem se dozvěděl o RSu sériového čísla 1260 za velmi zajímavou cenu (která byla i tak dost vysoká s ohledem na běžné vozy tohoto roku výroby). Vůz byl v top stavu a měl najeto 20 tis. km původem z Belgie. Nejprve jsem vůbec neuvažoval o koupi, neboť auto jsem nepotřeboval protože vlastním ještě vůz zn. Rover s úsporným turbodieslovým motorem a dále proto, že jsem jsem si nemyslel, že by tento vůz mohl být tak dobrý, ačkoliv jsem si pamatoval, co se o tomto voze psalo, když přišlo na trh. Věděl jsem, že RS tam není napsáno bezdůvodně. Byl jsem doslova ukecán abych se s tímto vozem svezl a to byla má osudná chyba ! Vůz mi stál druhý den na dvoře a já byl jeho novým majitelem. Zkrátka jsem pochopil o čem tento vůz je a proč byla jeho původní cena tak vysoká. Tento vůz na mě působí velice kompaktně a vše společně funguje na výbornou. Na suchém a kvalitním povrchu je vůz přesný a snadno ovladatelný, ale když přijde horší povrch a nedejbože mokro tak Vám často skutečně nezbude čas ani na to modlení a kdo neumí nebo již zapomněl od dob autoškoly držet volant oběma rukama, ten se to zas rychle naučí ! Někdo říká, že je tento vůz zrádný a není prokaždého. Já osobně si myslím že je to vždy o řidiči a jeho citu k ovládání a myslím si, že vůz dává dostatek zpětné vazby řidiči. S tím, že auto není pro každého musím souhlasit. Soutěžní jezdec Vám řekne, je to rozumně naladěné a je s tím příjemné svezení a běžný řidič, že je to trakař a nedá se s tím jezdit.- to už záleží na každém konkrétním řidiči a způsobu využití auta. Brzdy Brembo jsou skutečně výborné a dovolují Vám tak posunout hranice využitelnosti motoru zase o velký kus dále. Řazení je přesné, dobře odstupňované a není třeba 6.rychlostního stupně. Dále musím říci, že auto vypadá ve skutečnosti lépe než na nějaké fotografii. Rozměry vozidla si uvědomíte až při jeho živém spatření. Barva Ford Racing Blue autu sluší a mohu říci, že je to slušně oblečená opravdová šelma- nic zbytečně výrazného, žádný spoiler větší než je třeba, žádné zbytečnosti poutající na sebe pozornost. Stalo se mi, že jsem pouštěl na přechodu chodce (tři kluci ve věku cca 16-20 let) a slyšel jsem jen: ,,Ty vole čum, to je RSo " ! a zastavili se uprostřed silnice, musím říct, že mi ani nevadilo, že jsem nemohl pokračovat dále Kdo se s tím jednou sveze, zamiluje si ho Je to auto o emocích pro opravdové nadšence...

2012-03-22 17:40:17

Krasne a asi i pekne divoke auto. Jen ten pohon prednich kol bych nemusel, ale to k tehle kategorii aut patri. Tak hlavne jezdit s rozumem, at te jednoho krasneho dne nevystrihavaji hasici. To k temhle autum bohuzel patri taky.

2012-03-22 17:57:27

Super auto a super čtení podle mě je to jeden z nejlepších ů co se kdy vyrobilo, je vždycky radost něco takovýho potkat na silnici

2012-05-18 17:38:37

Od července bude toto RSo naprodej

2012-05-18 18:53:35

To je škoda prodávat. Rozmyslel sis to dobře?

2012-05-19 08:11:53

Stále uvažuji o tom zda ho prodat či ne, ale koncem června se žením a budou potřeba finance na jiné věci, bydlení atd..... Uvidíme zda bude zájem o koupi a třeba mi mazlík zůstane

2012-05-19 08:29:02

No tak zrovna kvůli tomuhle už bych ho vůbec neprodával.

2012-05-19 13:39:30

Pepo co to tady čtu... kvůli svatbě? Neblbni fakt si ho nech...já to vidím u nás... to radši budu žrát chleba a ve všem se omezovat... jen aby můj přítel to aut neprodal... a to máme jen obyčejného focuse.

2012-05-19 13:43:14

když už bych ho měl, tak už bych ho nikdy neprodal, jako už nikdy neprodám svoje ST220 Navíc tohle auto je rarita, která rozhodně na hodnotě ztrácet nebude, ale spíš naopak Takže taky radim abys si to ještě dobře rozmyslel

2012-09-11 00:05:55

Ahoj, mam zaujem o to auto, kolko ma najazdenych momentalne kilometrov?

2012-09-11 14:38:46

Thomas87 zkusím ti odpovědět za majitele. Má najeto 25 tisíc.

2012-09-11 18:33:17

Ahoj přesně tak je tam okolo 25 tis. Pepa

2012-12-17 11:07:41

Tak jsem dnes smazal nabídku Rsa z inzertního portálu a rozhodl jsem se, že ještě nějakou dobu zůstane doma.


Odpovědět