Fórum - Téma


Ford Focus Mk1 - ben312


Fórum O vozech našich členů Ford Focus Mk1 - ben312




2013-11-30 14:29:48

Zdravím všechny Forďáci

dostal se mi do ruky Focus MK1 HB s motorem 1.6 Zetec 74kw v horším stavu a tak se snažím mu dát druhou šanci. Původně šel na tři válce, vyřešil sem to novými zapalovacími kabely, svíčky a novou cívkou. Zřejmě dlouhou dobu někde stál.

Nyní bych vás chtěl požádat o několik rad.

1. zlobí ventilátor, nejde 1., 2., ani 3. stupeň ventilátoru, 4.stupeň jde. Auto topí. Všiml jsem si že když auto ponechám stát při volnoběhu a pak se rozjedu, že mi jaksi začoudí z podpalubí pod čelní sklo. Je to klasický elektrotechnický zápach, podle mě je někde přeštípnutý drát. Nejvíce to začoudí u spolujezdcovi strany. Nevím jestli to má spojitost mezi funkčnosti ventilátoru. Potřeboval bych v tomto případě poradit jak na demontáž palubní desky. Auto má funkční výhřev čelního skla.

2. vibrace při jízdě na nižší otáčky motoru. Silentblok motoru a převodovky OK a motoru jde dobře po výměně zapalovacích prvků, vibrace ovšem neustály.

Děkuji předem za každou radu

hof  
2013-11-30 20:16:34

ben312: ahoj, přesunul jsem tvůj příspěvek do sekce O vozech našich členů, abys moh všechny svoje problémy řešit v jednom tématu ......

1. zlobí ventilátor, nejdou stupně 1 - 3, 4. jde ...... odešly předřadné odpory ventilátoru, pročti si témata v odkazu a nenech se zmást, že se řeší KA, nebo Mondeo, řešení problému je stejný u všech modelů, a to jest .... předřadné odpory vyměnit

http://www.fordclub.eu/se...ORID%3A10&ie=Windows-1250

2013-12-01 09:42:39

hof: Asi nemáš úplnou pravdu. Odpory se většinou nemusí měnit (je to drahá záležitost v ceně kolem 1100 Kč). Většinou stačí vyměnit tepelnou pojistku na bloku odporů v ceně cca 10 Kč. Je ale také třeba zkontrolovat volnost běhu motoru ventilátoru topení a většinou ho namazat. Většinou se kvůli namazání ložisek obtížně rozbíhá a proto se odpory zvýšeným proudem přehřívají.

vlk
Zdeněk
2013-12-01 11:38:26

ben312: Čau bene, co se týče ventylátoru, ten si kup novej nebo na vrakáči, nebo ho prodávaj na aukru, je prostě po něm. Tento ventylátor topení rozebrat nejde, můžeš se přesvědčit sám až ho u spolujezdce vymontuješ. Co se týče zápachu asi od kostřícího drátu nevím, ale měl by si ho najít co nejdříve většinou je to za rádiem.. A vybrace motoru při nízkých otáčkách toho může být hodně , teda pokud nemáš na tacháču 30km/h a zařazenou 5.


Odpovědět