Fórum - Téma


Ford * Chiptuning a odstranění DPF


Fórum Technický koutek Ford * Chiptuning a odstranění DPF



1  2  3

2014-01-08 14:57:00

cullmann: tak to pak jo, netušil sem žo to máš už i rozdělaný...

2014-01-08 19:43:30

whitedevil: Rozdělaný ne jen sundané hadice a sáhl jsem dovnitř. Vubec se netočí ale hejbe se jako by tam nebylo ani ložisko.

No uvidíme kde teď seženu nějakej spolehlivej repas se zárukou...

Pokud máte někdo dobrej kontakt někde z Prahy nebo Východních Čech budu jen rád.

2014-01-08 21:19:50

cullmann: Nevím jestli to dělá, ale pár turb si pro sebe dělal... Na netu vystupuje jako PhoB - you tube svědčí za vše punto GT story Možná tam na něj někde bude kontakt... Je to hodně šikovnej kluk...

2014-01-08 21:20:25

jo a je tuším z jičína

2014-01-08 22:29:38

whitedevil: díky, ale nejde mi PhoB napsat zpráva Už jsem se i zaregistroval na Itali... a dokud se nezapojím do fóra, tak mě do interky nepustí

2014-01-09 01:07:51

cullmann:

Muselo být to turbo už po smrti,40km mu nemůže ublížit. Je to shoda náhod

2014-01-09 05:41:48

cullmann: zkusim mu poslat zpravu na icq a zeptat se ho

2014-01-09 12:27:31

whitedevil: OK díky. Vypadá to, že před tím než odešlo turbo vylítla i hadice od fitru co jde do turba. protože hned po tom co to přestalo jet, tak turbo bylo slyšet jak po sešlápnutí plynového pedálu jde do otaček, bohužel jsem s tím jel ještě cca 8km a potom už turbo nebylo slyšet a začalo v něm rachotit a to jsem už zastavil. myslel jsem, že je to tím čipem, ale nejspíše je ucpané to sítko které je na nečistoty oleje a asi přestalo mazat turbo.(Vůbec nekouřilo z výfuku)

Viz. článek který jsem našel.

NEJČASTĚJŠÍ PŘÍČINY PORUCH TURBA

Nejčastější příčiny poruch:

Přerušení dodávky oleje – selhání mazacího systému

Asi nejčastější příčina poškození turbodmychadel obecně. K dlouhodobému přerušení může dojít z důvodu :

zacpání sacího koše nečistotami

zalomením mazací hadice či trubky

zanesením přívodní trubky karbonem

nesprávnou funkcí olejového čerpadla nebo ventilu regulace tlaku oleje

Krátkodobé přerušení mazání (i to stačí k destrukci turbodmychadla):

nedostatečné množství oleje v motoru při nestandardním náklonu vozidla

nečistota v oleji, která pronikne do mazacího otvoru ložiska a ucpe jej

Znečištěný olej, nesprávný interval výměny

Kapitola sama pro sebe. Zkuste se poctivě sami sebe zeptat,kdy a v kolika km jste naposledy dopřáli svému „čtyřkolému miláčkovi“ nový olej. Bude asi obtížné vzpomenout si. Většinou totiž spoléháme na kontrolku servisu na palubní desce. A to může být kámen úrazu,zvláště pak u našich roztomilých spoluřidiček ( nic proti kráskám za volantem – naopak jim fandíme). Moderní doba a touha po co nejdelším servisním intervalu (v představě, že ušetřím) s sebou nese ovoce v podobě ucpaných filtrů a olejů konzistence domácí marmelády. A tak budou-li vám prodejci a rádoby mechanici tvrdit, že ten či onen olej v dieselovém automobilu v městském provozu vydrží ve Vašem automobilu klidně 30 tisíc km, bez toho, aby to na vašem miláčkovi nezanechalo následky... nezbývá než dodat : „A teď tu o Karkulce a kůzlátkách...“

Dalším důležitým faktorem při výměně oleje je čas. Servisní interval se udává v km, max. však za jeden rok. Tudíž uběhne-li rok je nutné vyměnit olej bez ohledu na počet ujetých km. Měli jsme tu pána, který si svůj 30 tis. interval jezdil již pět (na jeden olej) a nutno říci, že to bylo vidět na turbu i motoru. Také 70tis. km na jeden olej v BMW 730 D jiného klienta motor řádně poznamenalo.

Nejčastější příčiny:

překračování intervalů výměn olej ( km i termínově)

oleje neodpovídající kvality

nekvalitní filtry

dlouhodobé odstavení vozidla – může dojít ke snížení mazací schopnosti oleje

vypínání motoru po dlouhodobé zátěži – vede k přepalování oleje a jeho karbonizaci,dále pak

dochází k prohýbání hlavní osy k turba a posléze k jeho destrukci (jak vyzrát na dochlazování motoru se dočtěte ZDE)

použití tmelu při montáži turbodmychadla

nesprávný postup při samotné výměně – nedodržení absolutní čistoty

pronikání paliva nebo chladící kapaliny do olejové soustavy (např. volné pístní kroužky,

prorezivění stěny chladiče oleje...)

Poškození lopatek cizím předmětem

Poškození dmychadlového kola:

špatný vzduchový filtr

netěsnost systému sání před turbodmychadlem

opomenutí materiálu v sacím traktu ( spony, matky, části plastu, zbytky lopatek ...)

Poškození kola pohonu

poškození kusem karbonu, rzi nebo předmětem z motoru (ventilové sedlo,ventil,vodítko, ...)

poškození nadměrným množstvím paliva (kapající tryska)

2014-01-10 19:25:29

Tady jsem našel stránky kde je elektronický katalog dílů podle VIN, ale je to bohužel psané v Azbuce, mě to neva rusky umím, ale pro ty mladší ročníky to bude trochu složitější.

http://www.carpartscatalogs.info/ford/

2014-01-11 07:08:01

cullmann: Na těchto stránkách je obrazová dokumentace převzatá z katalogu Mcat. Schází řada přesných názvů dílů a katalog v některých podrobnostech (popisech) není úplný (není možné vyhledat katalogová čísla pro objednání řady dílů). Český překlad (ne úplně dokonalý) lze získat pomocí aplikace Google Toolbar, která dokáže ve spojení s Internet Explorerem (možná i s jiným prohlížečem), internetové stránky překládat z ruštiny do češtiny (ale i z řady jiných jazyků).

Na druhou stranu pomůže s pochopením uspořádání jednotlivých montážních celků.

2014-01-13 18:20:59

.. Máte někdo prosím zkušenost s ucpaným filtr palivových částic PDF nějaké levné řešení na vyčištění .

Nebo když ho vykuchám znáte někoho kdo mi přehraje software. Mondeo MkIII

2014-01-13 19:18:20

rampusakim: Jukni se o 4 řádky níž, jsou tam 3 stránky o chiptuningu a odstranění filtru pevných částic (DPF)

2014-01-19 22:39:29

rampusakim: Vykuchání teď nedělej půjdou po tom na Techniké kontrole, když tam nebude DPF a máš ho tam mít nedaj ti technickou.


Odpovědět

1  2  3