Fórum - Téma


Focus * problém po natankování


Fórum Technický koutek Focus * problém po natankování




2015-02-10 06:19:37

Zdravím

Bratrův Focus vyhodil chybu (engine malfunction) a po načtení diagnostikou (myslím že je to klasická Bosch možná 2 roky stará u kamaráda v dílně takže žádný autorizovaný servis) to napsalo hlášku: Řídící modul palivového aditiva - požadavek na varovnou kontrolku poruchy motoru - Trvale. Chyba se objevila po natankování plné nádrže kdy zbýval dojezd 18 km, při odjezdu z pumpy na připojovánku naložen plný plyn pro bezpečné připojení do průběžného pruhu. Motor !!nespadl!! do nouzáku. Po vypnutí a zapnutí motoru se hláška na infodispleji už neobjevila. Od té doby se žádný problém nevyskytl (škubání, cukání, nelineární tah atd...)

Před Vánoci byl měněn pal. filtr. Nafta byla natankována u č.s. Wendys. Více informací už aasi nedám dohromady.

Děkuji za veškeré názory

Focus 2008 1.6TDCi 74kw

2015-02-10 13:32:12

zira.honza:

Je Velká pravděpodobnost, že to nebylo vinou natankování, určítě ne při odjetí od stojanu, a hned od pumpy v připojovacím pruhu. To by jsi musel ujet aspoň pár km. Ale na druhou stranu, takovou čerpací stanici neznám a ani bych tam nikdy nenatankoval, určítě ne teda s motorem TDCI. Je to hláška která nastala, ale poté se už neprojevila.. Proto to už nic nepiše. Asi se to stalo tim požadovaným zrychlením,. Možná s orig diagnostikou, ten kdo s ni umí pracovat, najde v registru něco víc? Ale Engine malfunction, tipuji na turbo. Nesprávně funkční lopatky turba. To znamená že by mohlo být zanešené turbo, zkus ručně hýbat lopatkama, po odpojení táhla. Také důkladně prověřit hadice za turbem.

2015-02-10 13:43:34

Tak ještě pár informací jsem sehnal. Motor je 1.6 TDCi 81 kW jenom pro pořádek, ale to na problematiku nemá vliv asi.

Porucha se projevuje pouze hláškou po nastartování na info displeji a potom jenom vykřičníčkem, ale jinak už nic auto jede pořád stejně.

,,Povadi,, už mi něco poradil ale asi to stejně bude na přímí telefonát.

Každopádně za další nápady děkuji i za bráchu

2015-02-12 13:17:15

Tak problém vyřešen chybělo aditivum v té malé nádržce 2L vedle velké nádrže na naftu od roku 2005 všechny motory 1.6 TDCi které mají DPF mají tuto nádržku vydrží to na cca. 60000 km pak se to musí dolít znovu. Aditivum je EOLYS atd... za 3925,- korun s daní v autorizovaném servise. Ale pozor EOLYSU je víc druhů a musí se přesně zjistit jaký je ten správný podle VIN kodu. Auto se musí zvednout na zvedák a na jednu trubičku připojit plnou lahev a z druhé se musí odsávat vzduch.

2015-02-12 21:58:27

zira.honza: Takže jsem měl pravdu...

2015-12-28 16:24:00

Ahoj, mám focus 1,8 TDDi (DNW) a vždycky natankuju plnou, ale tak někdy ve čtvrt nádrže to zacuká a konec, prostě jako když nafta dojde, ale v nádrži je ještě čtvrtka (kontroloval jsem že není prázdná dotankováním). vstřiky jsou repasované cca před měsícem a stejně tak i čerpadlo. máte nějakou radu, je to běžná fordí závada, nebo jak dál. děkuju za radu.

jinak auto mám týden a najel jsem první (necelou) nádrž, tudíž bez zkušeností s technickou problematikou.

2015-12-28 16:26:59

To vypadá na špatný tlak v nádrži, neprosakuje kolem čerpadla nafta?

2015-12-28 16:32:18

Vyndej čerpadlo z nádrže a vyčisti ho.

2015-12-29 11:53:23

novacek35: ahoj, tuším, že v nádrži to čerpadlo nemá, ale na motoru

2015-12-29 14:52:35

kuba6: Čerpadlo je součástí vstřikovacího čerpadla. Dopravní čerpalo mají v nádrži vozy s benzínovým motorem. Přitom, když jakoby dojde palivo, tak se motor zavzdušní ?

2015-12-29 14:55:40

petrdepo: Petře zase vedle.... V nádrži čerpadlo mají i některé nafťáky

2015-12-29 14:57:23

povadi: Tak to jsem nevěděl.


Odpovědět