Fórum - Téma


Focus * otáčky


Fórum Technický koutek Focus * otáčky




2013-06-15 21:54:51

Zdravím, myslíte že je normální, že když před křižovatkou vyřadim a necham to dojet že v momentě kdy zastavim se zdá jakoby to mělo chcípnout otáčky podklesnou tak pod 750 zavibruje to a zase se to zvedne na běžnou hodnotu kolem 800? Nikdy to nechcíplo ale zvuk jako kdyby chtělo. Napadlo mne jestli to neni zpusobeny špatným krokovým motorkem který má spolu s autem nalítáno 120 tisíc. Druhá varianta vyčistit volnoběžný ventil? Jedná se o přelomový hybrid rok 2004 (1.6 zetec-S/duratec)

2013-06-17 05:38:27

cimi:

myslel jsem ze volnobezny ventil a krokovy motorek je jedno a to same ale pricin muze byt vic co takhle svicky,vaha vzduchu,filtry

2013-06-17 07:36:47

cimi: Myslím, že jsem na Fóru četl o ještě jedné možné příčině, a to že příčinou také může být vadné čidlo otáček klikové hřídele, které může mít v oblasti normálních volnoběžných otáček špatnou funkci a zareaguje až při poklesu níže, než jsou volnoběžné otáčky. Jestli se nemýlím, tak při ubrání plynu se uzavírá volnoběžný ventil a teprve po signálu z čidla otáček klikové hřídele, že otáčky klesly, se znovu otevře, aby motor držel volnoběžné otáčky. Než kupovat na slepo náhradní díly, asi by bylo lepší zajet na diagnostiku. Tu v řadě případů mají i neznačkové servisy a tím může být mnohem levnější.

2013-06-17 09:07:28

Na diagnostiku určitě zajedu tam mi snad řeknou víc, S tim čidlem otáček na klice mě to taky napadlo - jakoby pomalu reagovalo na to snížení. celkově při brždění to má takovou tendenci sem tam škubnout dokud se nezastavim pak už to nedělá. Každopádně to bude nějakým čidlem svíčky sem teď měnil za originální a před měsícem když jsem to přivezl cívku. takže v tom to nevidim spíš ty čidla, má to necelých 120 najeto a je to z německa tak si nedělam iluze že by se tam někdo zaobíral nějakou takovou výměnou čidel.

2013-08-17 03:27:52

Tenhle pokles otáček je údajně způsoben tím, že dokud auto úplně nestojí, tak řídící jednotka udržuje trochu vyšší volnoběžné otáčky kvůlivá servu řízení a brzdám. V momentě, kdy se auto zastaví, dojde k poklesu otáček na normální hodnotu při volnoběhu. Dělá mi to u Focusu to samé a už jsem to slyšel i četl od vícero forďáků.

No a jde asi jen o to, jak rychle a přesně řídící jednotka ten pokles udělá, což zase bude nejspíš záviset na informacích ze všemožných čidel a snímačů.

Jestli moc kecám, tak mě nebijte

2013-08-17 06:27:24

vrána:

me to taky dela na fieste ale spis si myslim ze to je vlivem nasavaneho vzduchu proto se ty otacky malinko zvednou

2013-08-17 09:43:51

petr12: Potvrzuji údaje Vrány. Mě taky u mojí Fiesty drží zvýšený volnoběh (o cca 200 otáček) dokud auto nezastaví. Ale zatím jsem se nesnažil vypozorovat, od jaké rychlosti se to zvýšení volnoběhu spouští. Ale nikde v manuálech ani servisních popisech to nebylo zmíněné. S teplotou nasávaného vzduchu to také souvisí. U studeného motoru to souvisí s údajem teplotního čidla chladicí kapaliny v kombinaci s teplotou vzduchu měřenou váhou vzduchu. Dokud se teplota nedostane nad určitou hodnotu, tak také drží o cca 200 otáček zvýšený volnoběh.

2013-08-17 10:12:47

petrdepo:

ja si taky nejsem jistej proc to tak je to byla jen moje domenka skusim ucpat tu rouru co jde do filtru a uvidime

2013-08-17 10:56:56

petr12: Já ohledně zvýšení otáček o 200/min nic neřeším. Krátkodobé zvýšení volnoběhu z 850 ot/min na 1050 ot/min mi nevadí. Prostě to tak je a nic to nežere. Pokud je to, jak píše Vrána, kvůli servu a posilovači brzd, tak je to jenom dobře. Pokud je to po nastartování, tak to beru jako plus, protože se trochu zvýší nabíjecí proud do baterie a tím se rychleji srovná.

2013-08-17 11:47:57

S těma otáčkama je to přesně tak. Za jízdy si má při vyřazení na volnoběhu držet cca 100ot. Od jaké je to pesně rychlosti nevím. Ale taky mám ten samý problém. Někdy to funguje OK, jindy jak za jízdy vyřadím, otáčky kolísají jemně kolem 750 a když někde brzdím, tak padají až někde k 500 a pak se někdy najednou motor vzpamatuje a zvedne si otáčky. Mám podezření taky na nějaké čidlo související s otáčkami a nebo na čidlo polohy klapky, ale není moc času to řešit. Každopádně to normální není.

2013-08-17 11:58:39

pavel85:

taky jsem resil ten problem a nakonec jsem koupil odmastovac ve spreji vystrikal jsem ventil odvetrani klikovky a hadice byl ucpanej zaschlim olejem a od ty doby bez problemu.ty otacky taky nak neresim +-100-200 jen si myslim kdyby to bylo kvuli servu tak by ty otacky byli na hore i kdyz auto stoji ale to je fuk

2013-08-17 12:00:54

petr12: ty otáčky nejsou ani tak kvůli servu, to je schopno si při větší zátěži ríct jednotce o zvýšení otáček. Je to hlavně kvůli posilovači brzd.

2013-08-17 15:03:16

Co se týče kolísání obecně, u mého Fofíka se to srovnalo až po kompletní výměně všech těch hadic a hadiček sání (taky po 13 letech už bylo na čase). Prej to bylo děravý, jak cedník (nadsázka), ale od té doby je to OK. Před tím to vypadalo, jako když mám Parkinsona a pořád jemně šlapu a pouštím plynový pedál, ale postupem času po nastartování vyletěly otáčky na 2000 a nechtěly dolů, což bylo zajímavé při řazení a na křižovatkách - do doby, než se motor zahřál . Vůbec mám dojem, že se tu často řeší všemožná čidla a snímače a regulátor volnoběhu a klapka, ale na výměnu vzduchového filtru a kontrolu celého systému sání se možná tak trochu zapomíná (kdysi jsem se takhle vyškolil vlastní blbostí u Omegy, nezničitelný koráb silnic, ale s prasklou hadicí a ucpaným vzduchovým filtrem se mu moc jezdit nechtělo

2013-08-17 21:05:33

Mam Fofíka pár měsíců takže se sním zatím seznamuji ale koukám že se to prakticky neliší od mé starší Bravy 1.6 16v tam ty otáčky řeší kde kdo a nejhorší je že se to chová každou chvilku jinak a ani na diagnostice na nic nepřišli. Všechny rozvody drátů k čidlům a čidla nový kontrola sání atd.. nic :D tak už sem se stim zžil a ted se raději ptam jestli to u fofíka není špatně. Ty otáčky při vyřazení musejí být lehce vyšší taky jak píšete podle teploty vzduchu, pak posilovač, alternátor, klima a servo určitě také to se dá dobře pozorovat při otáčení koly na místě jak to houpe ale to bych řekl jen spíná.... ted sem zrovna montoval denní svícení tak je to taky poznat že ty otáčky jdou na volnoběh dolu když tolik nehonim altík. Chystal jsem se prubnout konus Simotu filtr ale když ted vidim jak bych tim mohl ty otáčky a všechno možný ovlivnit tak asi zůstanu u papíru :D


Odpovědět