Fórum - Téma


Fiesta * rozdíl v motorech


Fórum Technický koutek Fiesta * rozdíl v motorech




2014-03-13 22:42:18

Zdravim, vybíráme s přítelkyní fiestu roky 1995-2002 na vyježdění. Zajímal by mě rozdíl v motorech 1,3 efi 37kw a 1,3 clx 44kw (teda kromě těch kw :D ) co se týká spolehlivosti atd.?

2014-03-13 23:21:52

philoun:

Pokud vím, tak na Festu EFI, není moc dílů starších, a nové jsou dost drahé, vuči ceně vozu

2014-03-14 09:49:11

philoun:

to porovnáváš dvě různé věci, efi(elektrick fuel injection) znamená elektornické vstřikování paliva a bylo to nazačátku používání čtyřbodového vstřikování označení motoru, clx je stupeň výbavy, podle roku výroby, většinou střední výbava.

Záleží na roku výroby, stejný rok, i když s jinými výkonem, znamená stejný motor, podobná pozitiva i negativa. Koncepčně by měly být po celo dobu stejné s rozvodem OHV, nejsem si jist, ale myslím s faceliftem v roce 1999, byl uveden 1.3 s rozvodem OHC. Rozdíl je jen ve výkonu, platí čím těžší vůz tím je potřeba větší výkon, auta postupem času těžknou, takže na modely do roku 1995 stačí 37kW, pro mladší, bych radši 44kW, ani tak to není žádný sporťák, ale s Fiestou si poradí. Osobně bych se poohlédl po 1,25i 55kW, 16 ventilový ZETEC, který je nejvyspělejší z motorů požitých ve Fiestě té doby.

Měli jsme doma 1,3 44kW s jednobodovým vstřikováním paliva(elektronicky ovládaný karburátor), svižné, pohodové, do města bez problémové, jezdila za pět mimo město(ne dálnice) a do šesti město.

2014-03-14 10:18:18

ford666:

No to je ono, to ovladani co máš na mysli, je poruchový, a nový to je mazec. Nevím presnē označení motoru?

1.25i 16v to je trochu jiny modelový rok. To chce sáhnout hlouběji do peněženky

2014-03-14 10:39:31

Tomenzino: Ale kde pak, v těch letech co shání je právě ta 1,25 nejlepší volba anebo pak až 1,6 bych volil já

2014-03-14 11:29:33

jerikkk:

Nevím přesně od kdy, se motor osazoval, ale myslim později. Ale nevim

2014-03-14 12:37:35

Ta 1,25 se montovala už někde od 96 roku, výkon 55kW, docela povedený motor, živý a docela i úsporný.

2014-03-14 12:50:14

Jo 1,25 bych bral, dá se sehnat sehnat za slušné peníze. Ale musejí se tam řešit rozvody u 1,3 toto odpadá. Přítelkyni nejde o výkon bude ji stačit cokoliv, spíš by mě zajímala ta spotřeba a ceny dílů u jednotlivých motorů.

2014-03-14 13:19:05

U té 1,3 nevím ale rodiče měli nejdřív Fiestu 1,1 s 37kW, co se týče dílů tak jen běžný věci, nějaký čep, silentbloky v ramenech, zadní brzdy, díly za pár korun a když je člověk zručný tak se to dá opravit i doma.

A se spotřebou se pohybovali kolem 5l

A poté ještě 1,4 s 55kW a tam se dá říct, že díly to samé, spotřeba cca podobná.

Jen u obou jsme museli měnit převodku řízení, cca 500Kč, protože byla docela značná vůle v řízení.

2014-03-14 18:53:10

Fiesta 1995-2002 má 3 záklední druhy motorů:

1. Benzínový OHC,16 ventilů (Zetec SE) obsahy 1,25(DH), 1,4(FH), 1,6(L1) ,4-bodové vstřikování

(Duratec)1,3(BAA a A9B), 1,6(CDB/CDC), 4-bodové vstřikování

2. Benzínový OHV, 8 ventilů (Endura-E) obsahy 1,3 (JJ a J4), 1-bodové vstřikování

3. Dieselový (Endura DE) 1,8 (RT)

1996-1999 je verze Mk4, 1999-2002 je verze Mk5 (verze po faceliftu)

Všeobecně se uvádí, že verze Zetec 1,25(DH) je lepší, než Endura-E 1,3(JJ a J4). To pokud někdo chce menší pojištění. Jinak je lepší 1,4(FH) nebo 1,6(L1). Verze Duratec je vpodstatě licenční výroba Zetecu z jiného závodu.

2014-03-20 22:53:29

philoun: doporučil bych fiestu 1.25 16V

2014-03-21 09:15:38

jarema: Trochu záleží také na tom, jak bude auto převážně obsazené. Pokud bude jezdit většinou plně obsazené, tak je lepší motor 1.4i, protože nebude příliš líné. Ono je hodně poznat, jestli má motor výkon 75 u verze 1.25i nebo 90 HP. Jde totiž také o to, že silnějšímu motoru se nemusí šlapat na krk a také se s ním nemusí člověk moc dlouho rozmýšlet, když potřebuje nškoho předjet. Bohužel na druhé straně 1.4 má vyšší sazbu povinného ručení. Proto rozhodnutí by mělo být podle předpokládaného způsobu používání. To si musí uvážit každý sám. Další věc je, že také není dobré brát Fiestu s motorem s 8 ventily, který má emisní třídu jen 3. Motory Zetec a Duratec se 16 ventily už mají emisní třídu 4.

2014-03-21 09:20:29

petrdepo: Do roku 2002 snad euro 4 ještě nesplňovaly žádné fiesty, ty byly rády za 3 ne? I když to je vlastně jedno hlavně, že to není 2 za kterou by se muselo platit.

2014-03-21 09:41:33

philoun: Já mám verzi 1.6i z roku 2001 a ta má emise Euro 4. Stejné provedení má celá IV. generace (kromě 8-miventilových motorů Enduro, které měly jenom Euro 3), tedy od roku výroby 1995 s 16-tiventilovými motory Zetec a Duratec. Liší se jen tím, že na rozdíl od Mk4 (1995-1999) už má verze Mk5 (1999-2002) provedený facelift (úpravu vzhledu karoserie, přidané další dva airbagy a podobně). Alespoň vidíš, jak už byla fiesta Mk4 a Mk5 v té době vpředu.

2014-03-21 10:25:19

petrdepo: to se docela divim, takže se za žádnou fiestu od roku výroby 95 neplatí eko poplatky? Jakto, že třeba tady v tom inzerátu píšou, že plní euro 2: http://www.sauto.cz/osobn...esta/15246815?goFrom=list

2014-03-21 10:54:15

philoun: jasně, že se platí, euro tři je až po roce 2000, kdy byla přidána druhá lambda sonda a z nabídky zmizely motory s rozvodem OHV. S tou 1.4i 16V bych to také nepřeháněl, mám za to, že se osazovala až pro modelový rok 1999, do té doby pouze cupových speciálech a ve starších modelech jen s 8 ventilovou technikou, každopádně jich je jako šafránu

2014-03-21 11:27:25

ford666: Ještě doplním. Verze Euro je také závislá na tom, ze které země auto pochází. To proto, že různé země měly různé požedavky na emise v různých letech. Mě to dobře vypsal podle VIN kódu program Mcat 2011. Ten mi také vypsal mnoho dalších podrobností. Běžné internetové rozkódování VINu toho moc nevypíše. Vypíše jenom základní údaje. Mcat vypíše podrobně i stupeň výbavy a další.

Philoun, 2014-03-14 12:50:14 napsal:

Jo 1,25 bych bral, dá se sehnat sehnat za slušné peníze. Ale musejí se tam řešit rozvody u 1,3 toto odpadá. Přítelkyni nejde o výkon bude ji stačit cokoliv, spíš by mě zajímala ta spotřeba a ceny dílů u jednotlivých motorů.

2014-09-26 15:37:14

philoun: "Ale musejí se tam řešit rozvody u 1,3 toto odpadá."

Ahoj - já mám 1,3 37kW - řetěz - to znamená, že řetěz se neroztrhne, není třeba ho měnit? Koupil jsem min. týden a s rozvody jsem počítal, když sada řetězu stojí cca. 1300,-Kč, ale lidi se dělí na dva tábory....

Jedni tvrdí "Řetěz se začne ozývat, než prdne - takže to v pohodě zvládneš vychytat a není třeba měnit"

Druzí " Už bylo pár motorů s roztrhlým řetězem - zvláště OPEL na toto trpěl (konkrétní motor jsem zapomněl) a FORD vyrobený v Německu může mít shodný problém s řetězem jako OPEL.."

Na tachometru je 60tis km, rokvy 2002, dovoz Rakousko - tak co? Měnit? Neměnit?

2014-09-26 15:54:51

xsarák: Pokud je těch 60000 km poctivých (nestočených), tak bys měl mít velikou rezervu na opotřebení řetězu (interval bývá kolem 200000 km).

2014-09-26 15:56:37

petrdepo: no podle stavu interiéru, volantu, .. bych tomu věřil.. Taky nevím, kdo by tímto autem dokázal za 12 let najet 180tis km - to by byl blázen - jezdit tím delší cesty


Odpovědět