Fórum - Téma


Fiesta obecně * špatné startování za studena


Fórum Technický koutek Fiesta obecně * špatné startování za studena



1  2  3

 petrdepo  
2012-12-01 16:54:51

mahhony,

ta pojistka spínací skříňky je F30 a měla by být v pojistkové skříňce vlevo pod palubní deskou. Pojistka vysouvací cívky startéru zařazená před relé startéru je F14 30A. Obě pojistky jsou pod palubní deskou vlevo. Relé startéru R94 je také pod palubní deskou.

Popisy pojistek viz obrázky. Elektrická závada se dá zjistit snadno žárovkovou zkoušečkou zapojenou rovnou na kostru a přívod +12V na vysouvací cívku startéru.Pokud bude svítit při startování bez přerušení bude závada jinde.

2015-02-11 19:15:00

Zdravicko, mam dotaz. Mam ford fiesta 1.4 TDCI 2004. Od minuleho tydna me rano zacalo zlobit startovani. Nastaruji az tak na podesate! Parkuji venku. Motor ani neskytne a pak zniceho nic naskoci jako by nic. Pri pokusech nastartovat neni slyset ani snaha jednoho valce a nekouri se ani z vyfuku! Kdyz se motor zahreje, tak startuje na otoceni! Za rady predem diky

2015-02-11 20:33:32

Ahoj,mám uplně stejnou zkušenost,mám stejný motor,akorát o rok mladší.Před vánoci jsem z toho byl zoufalej,motor chytil většinou na posedmé.Zkoušel sem kdeco všechno.Narazil jsem pak na jeden článek,kde dotyčný měl ten samý problém,dělalo mu to relé alternátoru,nabíjelo ihned při začátku startování což prý u forda nesmí být,tím pádem řídící jednotka dostala impuls že je nastartováno a přenastavila předstřik.Teplý motor to skousne ale studený ne.Zkusil jsem to taky a to tak že jsem schodil řemen,startovala na otočení,koupil jsem origo relátko a po zapojení zpět to stejně nešlo.Zkusil jsem ještě vytáhnout zásuvku z regulátoru a to pak taky chytne na otočení,relátko jsem měl v pořádku ale je někde problém mezi alternátorem a Řj,prý když je před smrtí,tak hází rušivé signály.Teď mi měsíc chytá bezvadně,ale jinak mě to trápí už asi čtyři roky.Je nás takových víc a nikdo neví co to je.Ve Fordu mi řekli,že když jim to tam neudělá na místě,že to nezjistí.Nevím jestli sem ti poradil ale zkus vytáhnout tu zásuvku z regulátoru a uvidíš.Petr. petr-jitka@seznam.cz

2015-02-11 20:39:24

petrjitka: diky za radu! Hned rano to zkusim! Akorat bych potreboval poradit kde je ten regulator? Je to dobre pristupne? Diky

2015-02-11 20:43:47

dolyluk: jakoby na levé straně pod turbem,je tam alternátor a na něm silnej kabel a vedle je ta zásuvka,ale jde strašně špatně ven,má pojistku a ta se musí zmačknout.Kolik máš najeto

2015-02-11 20:44:54

petrjitka: je to docela veteran 230 000km

2015-02-11 20:46:51

dolyluk: já mám 150 000 km,zkus to,uvidíš.Jak tam máš starou baterku.

2015-02-11 20:47:51

petrjitka: baterka je fungl nová, před měsícem kupovaná

2015-02-11 20:49:26

dolyluk: já taky,těsně před vánocema,to jsem jí měnil teprve za fabrickou,vydržela deset let,a dal jsi tu s kalciem nebo obyč?

2015-02-11 20:56:20

petrjitka: dal jsem obyc. Nedalo me to a jeste jsem byl kouknout do motoru! Zasuvku jsem nasel a odpojit me jde!/ Takze hned rano zkusim a zitra dam vedet

2015-02-11 21:02:22

dolyluk: já sem dal znova originál,s tím kalciem,že prý olověné na tomto systému dobíjení dlouho nevydrží,Ford má prý velké výkyvy v dobíjení,tak uvidím jak dlouho vydrží tadyta,nebyla zas o tolik dražší.Tak zítra dej vědět.Ještě jedna věc,pokud ti to chytne hned,tak než tu zásuvku dáš zpátky tak zhasni motor.

 petrdepo  
2015-02-12 09:03:53

dolyluk: Postupně se přecházelo na baterie kalciové, které mají mít nabíjecí napětí kolem cca 14,5-14,6V. Starší "obyč" dolévací baterie mají mít nabíjecí napětí kolem 14-14,1V. Pokud alternátor dává kolem těch 14,5V, tak obyčejná dolévací baterie zbytečně vaří a zkracuje se jí životnost. Proto je třeba před výběrem baterie mít změřené nabíjecí napětí. Toto napětí určuje regulátor alternátoru (podle toho, jestli jde o starší nebo novější typ regulátoru) a proto se po jeho výměně má zkontrolovat nabíjecí napětí alternátoru.

2015-02-12 17:18:46

Tak jsem to byl zmerit, a nabijeci proud je opravdu 14,51V da se ten regulator upravit nebo spis vymenit?

Tak nevim kde je chyba! Vcera jsem to byl jeste zkusit rozpojit abych rano vedel, a dneska rano to chytlo na poprve! A odpo po praci taky na poprve! Tak nevim jestli tomu pomohlo, ze jsem stim vcera pomlel.

2015-02-12 18:12:36

dolyluk: Novej regulátor mi dával ještě o desetinu vc než ten starej,14,5V,to nemá smysl měnit.

Já to samé,a teď kde je chyba,teď už měsc a kousek startuju taky na poprvé,holt budem čekat jak se to bude vyvíjet.

2015-02-12 18:30:11

Jsem na to zvedave. No uvidime!

2015-02-12 20:31:12

Žhavící svíčky, vstřikovače?

2015-02-12 20:45:05

rampic1968: no zatim to vypada opravdu na regulator napeti


Odpovědět

1  2  3