Fórum - Téma


Fiesta * nestartuje


Fórum Technický koutek Fiesta * nestartuje



1  2

2012-02-27 15:43:11

Zdravím mám takový problém fiesta mi po zimě nechce nastartovat pokaždé když otočím klíčkem tak se ozve jenom cvaknutí nevíte čím by to mohlo být??¨

Dík za odpověď

2012-02-27 15:50:45

Bordy , s velkou pravděpodobností startér , může být zatuhlý nebo se nedostatečně vysune kotva . Já jsem na mém Mondíku vloni měnil prventivně , měl jsem připravený repas , a na tom co jsem vyndal jsem nemohl najít uhlíky jak byly zasviněný . A to byl origo Motocraft .

2012-02-27 19:14:03

Tohle jsem už řešil na přesně stejném voze jako máš ty. Zkontroluj kabelové vedení na startér, nejspíš některé z ok na kabelech uhnilo a nevede.

2012-02-27 20:05:50

tj shnily kabely rada nad zlato protu bych ti psal sz :D stejne tak to muže delat slaba baterka neutahne setrvačník vadnej starter uhlík v jafu co to je za fiestu ??? nejednoduši je prohlídnout káble ale problem bude jinde než v rezu

2012-02-27 20:17:45

VencaValac... docela by jsi se divil,co dokáže udělat vlhkost,sůl...v továrním lisovaném spoji,zalité do gumy na starteru.Kamarád takhle jednou dojel k obchoďáku s manželkou,nakoupil a nenastartoval.Přes kabely též mínus,takže v těch sračkách vyndat starter,do servisu,zkontrolovat,zpět namontovat a nic.Půl dne v čoudu noc na krku,odtah před barák a druhý den bádání a von ten prevít kabílek v továrním spoji,zalitý plastem byl v čoudu a když to rozfiknul flexou tak bylo všechno jasný.Takže vono,že to nestartuje může být i víceméně hloupá banalita a pokud je to auto s automatem,tak je to dvakrát v pytli jelikož to ani neroztáhneš.

2012-02-27 20:21:00

No ono by ses divil, ta fiesta, na který jsem tohle objevil já, tak jednu chvíli nastartovala jako nic a pak z ničeho nic ne. Jinak další věc, slabá baterie to samozřejmě může být, ale vzhledem k tomu, že na těchhle fiestách je dobíjení tažený přes startér (i když nechápu moc proč) tak to může být stejnou vinou, jako to že to auto nestartuje. Přejde-li kabely kolem startéru tak třeba nebude muset do servisu a věřmi hodně lidí tohle ani nenapadne. Takže nevim proč bych neměl tohle poradit.

2012-02-27 20:24:54

dobíjení tažený přez starter?? ja na sví fieste mám startér uplne v klidu a je tam už 20 let bez hnutí :) kabely sou v cajku ty sou taky 20 let starý :) tohle mi delala vytlučená baterka neutáhla ten obří setrvák velkej jak mlýnský kolo

2012-02-27 20:29:38

Tak to máš asi trochu jinej model ,tohle pokud se nepletu je fiesta MK III s motorem 1.1, a sorry ta samá mi momentálně stojí před barákem, vím kde v ní co je a když ti píšu, že je to tam takhle divně tažený, tak bohužel je. Je to divný, ale je to tak.

2012-02-27 20:58:47

ted sem stoho trochu debi... jak že to tam máš poskládaný??

2012-06-19 08:16:48

Ahoj, mám taky problém se startováním u Fiesty r.v. 98, 1,3 44kw. Manželka byla před pár dny svědek dopravní nehody a nechala asi hodinu blikat výstražný. Pak se jí prý povedlo auto s těží nahodit až napodruhý. Ujela pak cca 20km domů a druhý den ráno nenastartovala. Když jsem to odpolko zkoušel, tak startér vydává jen vrčivý zvuk, spíš jako elektromagnet, než zuby o sebe. Zkusil jsem dobít baterku i když měla 12,3V a fiesta naskočila. Druhý den ráno zase nestartuje. Nezdá se mi, že by to bylo jen tou baterkou, ta je celkem nová a nabitá.

hof  
2012-06-19 18:19:30

to ferdikf - ahoj, jednoznačně hledej příčinu ve vybitém akumulátoru ..... jestlis naměřil 12,3 V, tak to je stav vybité baterky ......

12,4 V a méně ..... vybitá baterie

12,5 – 12,6 V ....... normální (vzhledem k dennímu svícení) provozní stav baterie

12,7 V a víc.......... nabitá, stav nové nebo zánovní autobaterie

http://www.fordclub.eu/fo...lator-zakladni-info-16880

2012-06-19 21:11:19

myslím, že je v řiti batérie.

Ady
2012-06-19 21:36:27

Na 100% je to baterii mě se to stava běžně

2012-06-20 07:31:23

Tak jsem včera baterku 6h nabíjel a ráno ani ťuk, dokonce při otočení klíčkem a pokusu o start pohasínají kontrolky. Takže baterka opravdu klekla, přitom je možná ještě v záruce, musím se na to mrknout. Mě trochu zmátlo to, že na mým autě má baterka taky těch 12,3.

2012-06-20 08:23:34

Vůle v pouzdrech ve startéru nebo kostra,zkusil bych spojit ty dva šrouby na startéru natvrdo,jestli se startér točí je špatná kostra,jestli ne tak je to startérem

2012-06-20 09:04:24

To jsem nezkoušel, ale měl jsem oddělanej kostřící kabel a snažil jsem se očistit styčný plochy smirkem. Dneska mi kolega pujčí nějakou starší baterku, tak uvidím.

2012-06-21 06:47:06

Tak problém vyřešen, s jinou baterkou fiesta staruje. Díky všem za rady

2012-10-26 11:33:04

ferdikt,hf a další.

Ještě jeden komentář k baterce. Baterii jsi asi odepsal tím způsobem, že jsi ji po tom hlubokém vybití nenabil pořádně hned, ale až druhý den. Tebou uváděných 12,3 V je katastrofálně málo. Takto hluboké vybití, které jsi uváděl, po delším odstavení (cca 3 a více hodin v nenabitém stavu) vede k destrukci desek v akumulátoru a tím ke vzniku kalu v elektrolytu a následně k samovybíjení. Podobně se to může stát u staršího akumulátoru, který již má v elektrolytu na dně kal, pokud někdo nechá auto zaparkované tak, že akumulátor je bočně nakloněný (v úhlu cca 20 stupňů a většim (což se mi kdysi stalo u cca 3,5 roku staré baterie).

Při 20 stupních celsia je konečné nabíjecí napětí při nabíjení nabíječkou minimálně 14,4 V pro klasickou olověnou baterii a 14,6 V pro "kalciovou" olověnou baterii. Je to napětí, kdy baterie právě začíná "vařit". To je údaj platný pro toho, kdo neumí baterii ohlídat. Potom by se měla uvedeným napětím ještě několik hodin dobíjet (tak to dělají automatické nabíječky s hlídáním úrovně napětí).

Jelikož běžně je napětí v palubní síti auta cca 13,8V, trvá nabíjení po jednom studeném zimním startu cca 30 km jízdy nebo alespoň 45 minut běhu motoru na volnoběhu, protože při volnoběhu motoru dává alternátor (při vypnutí všech spotřebičů) proud jen cca 10A při 13,8V (tedy jen něco okolo 140 Watů).

Kdysi bývaly v autech ampérmetry pro kontrolu nabíjecího proudu. Při výkonech, které dnes dávají alternátory už by to byla neúnosná komplikace a proto se dnes používá jenom kontrolka nabíjení. Kontrolka ale nedává dostatečnou informaci o tom, jakým proudem se akumulátor dobíjí. Ten, kdo by chtěl lepší informaci, by si musel zapojit ručkové měřislo na konce kabelu mezi alternátor a startér, protože se na něm tvoří úbytek napětí několik desetin Voltu. Těžko se ale bez dalšího výkonového ampérmetru dá toto měřidlo nacejchovat. Ale i tak je to údaj dostečně informativní. Jinak pro toho, kdo by se chtěl danou problematikou zabývat podrobněji doporučuji literaturu "Nabíječe a nabíjení".

2012-10-26 15:29:18

petrdepo

V nabitém stavu v klidu má mít baterie 12.5V a při nabíjení v autě za chodu motoru 14.5V. Pokud má nabitá baterie v klidu pod 12.25V je už horší kvalita startu nebo nenastartuješ. Bude potom funkční pouze chvili po odpojení z nabíječky nebo dobíjení v autě. Také se může stát, že dnešní vozy co mají hlídání napětí, už nenastartujete pod touto mezí nabití baterie.Je to u automobilů Start- Stop

2012-10-27 09:05:07

Tomenzino

S tím napětím 14,5 V za provozu se bohužel značně mýlýš. Všechny spotřebiče ve vozidle by neměly mít provozní napětí podle normy větší více než o 15 procent +/- 0,3 Voltu, než je základní napětí 12 Voltů, to je 13,8 V (+/-0,3V vlivem teplotní kompenzace v regulátoru nabíjení). Pokud napětí stoupá výš, je to známka špatně fungujícího regulátoru alternátoru a je to důvodem i toho, že při provozu baterie bezdůvodně "vaří" a to nesmí být. Hlavně se to ale projeví rapidním zkrácením životnosti žárovek, protože mají překročené maximální provozní napětí určené normou (to tu už také bylo jako diskusní téma). Napětí 14,5 Voltu a vyšší se dosahuje jen při nabíjení klasickou nabíječkou a nikoloiv v běžném provozu.

Co se týká napětí naprázdno (Tebou uváděných 12,25-12,5V), je to závislé na aktivitě elektrolytu a dalších faktorech:

1. Na stavu nabití baterie

2. Na hustotě elektrolytu - na jihu evropy se například používá nižší hustota elektrolytu (1,25 podle hustoměru), protože tam není takové nebezpečí zamrznutí baterie jako u nás a více na severu evropy)

3. Na okamžité teplotě baterie

4. Na stáří a kvalitě baterie - bez výměny elektrolytu se stárnutím mění částečně chemické složení vlivem ne 100-procentní chemické čistoty složek. Tyto znečišťující příměsi (typicky činí jen asi pár setin procenta) se při provozu baterie postupně uvolňují a znečišťováním snižují aktivitu elektrolytu.

Na čistotě chemického složení elektrod baterie je přímo závislá kvalita a životnost baterie (pochopitelně se to projeví i na ceně). Pamatuju dobu, kdy za totáče bulharská baterie vydržela i 9 let. Potom ale výrobci začali šetřit a baterie už tak dlouho navydrží. Levná autobaterie je většinou buď ze země, kde mají velmi levnou pracovní sílu a levné suroviny a nebo je ukázkou nižší čistoty chemikálií.

Mnoho literatury, týkající se autobaterií, se najde na internetu ( nebo v časopisech, například články Amatérské rádio, Sdělovací technika, Udělej,urob si sám a další). Všeobecně je to tak trochu věda.


Odpovědět

1  2