Fórum - Téma


Fiesta * Nastaveni rozvodu


Fórum Technický koutek Fiesta * Nastaveni rozvodu



1  2  3

2013-01-15 15:25:06

Ahoj nemá prosím někdo manual na nastaveni rozvodu bez rysek.Ford fiesta 1.4 16 v rok výroby 1995. Děkuji předem kamila

2013-01-15 15:32:11

Ahoj Kamila

chceš je měnit, nebo nastavit?

2013-01-15 16:10:55

Nastavit.

2013-01-15 22:37:02

Kamila jak tomu mám rozumět bez rysek?Každý motor má značky pro nastavení.

2013-01-15 23:47:56

Jon29

Máš pravdu.Každý motor má nějaké značky nebo přípravky! Ale právě že některé nejsou vidět.Prostě přiložíš přípravek, nebo něco jako přípravek, a je to.Takhle to tu Kamilo asi nevyřešíš.Každý motor je jiný, i když benzíny to mají podobně. Třeba radeko do zadního uložení vačky.Co a kam u tebe by někdo musel vidět nebo opravdu přesně zjistit.

2013-01-16 04:45:41

Kamila

Ahoj sundej viko ventilu a pist prvniho valce dej do strihu neboli do horní uvrati,ale je to divný ze tam nemas rysky nebo by tam meli byt aretacni dirky ja ma taky motor 1.4 sice 8 valec rysky tam mam

2013-01-16 20:55:21

petr12 Přečti si první větu,nezdá se ti že to nejde a nebo jsi se překlep?

2013-01-16 21:56:17

kamila

nasel jsem tady odkaz je to tam pekne popsany a nafoceny snad ti to pomuze dej to do vyhledavace uz jsem to delal a v pohode

Rozvody+Escort-výměna rozvodů a nastavení 1,4i

2013-01-16 21:57:14

Kamila

všichni tu mají pravdu. Abych to shrnul.

Demontuj víko ventilů. Nastav 1.válec do polohy 30° před horní úvratí. Vyšroubuj krycí šroub v bloku motoru(č.10). Do tohoto otvoru našroubuj speciální přípravek pro zajištění klikové hřídele. Nastav vačkové hřídelea zajisti pravítkem(radeko)(č.11). Povol rozvodová kola a lehkým poklepem je uvolni z vaček.Pootoč klikovou hřídelí do horní úvrati.Nasaď řemen a napni dopínák. Pak teprve dotáhni rozvodová kola na vačkách. Demontuj přípravky a otoč motorem o 720°. Můžeš znovu aplikovat přípravky pro kontrolu nastavení.

2013-01-17 00:05:53

Zatím všem moc děkuji . Dám vědět jak to dopadlo. Díky moc :)

2013-01-17 18:23:12

albi

Martine moc to nechápu.Když zajistíš klikovou křídel, tak jak s ní potom můžu pootočit do horní úvratě? A proč bych to vlastně dělal, když je zajištěna na značce?

Já osobně zajistim kliku, vačky, povolím napínák sundám řemen nasadím nový, napnu řemen a je to. Tomu popisu moc nerozumím?

2013-01-17 20:43:47

Tomenzino

pokud si to znovu a pozorně přečteš znovu, tak se dočteš, že tu klikovou hřídel NASTAVÍM před horní úvrať. Nastavím ji tam proto, abch mohl libovolně pootáčet oběma vačkama, aniž by se mi potkávaly ventily s pístama. Když už mám nastavené i vačky, mohu klidně dopootočit tou klikovou hřídelí do horní úvratě, kde se mi klika zastaví o našroubovaný přípravek přesně (ten přípravek kliku aretuje jen jedním směrem). Pak již lze nasadit a napnout řemen a utáhnout kola na vačkách.

Znovu zdůrazňuji,že jestliže nikdo neví, jak jsou nastavené rozvody a chce je nastavit znovu, musí mít pootočenou kliku před úvratí, aby mohl točit vačkama.

2013-01-17 22:26:48

albi

Tak pak je to asi v pořádku.Jen si stejně myslím, že si to radeko strčím do vaček, a klikou dojedu na aretační kolík.Nasadím řemen.

Ale asi to tak děláš? Důležité je, aby se to udělalo, aby to jelo

2013-01-17 22:34:27

Tomenzino

a co když máš sundanou hlavu a z vaček shozený kola třeba kvůli simeringům?

2013-01-17 22:40:48

albi

Já jsem tedy viděl sundaná kola z vaček.Ale dnes už mají kola pera naboli klínky, a pokud ne tak když zajistíš vačku je jedno jak nasadíš kolo protože nasadíš řemen a až pak to kolo dotáhneš dle napnutí řemenu. Také jsem dělal ozubené kolo které na sobě mají nastavovací drážky a tudíž si časuješ ventili.Ale to je jen u osmi ventilu. Tak asi myslíš něco jiného?

2013-01-17 22:49:56

Tomenzino

no pak teda nevím, čemu nerozumíš??

2013-01-17 22:55:36

albi

No nerozumím tomu jak jsi původně napsal to nastavení, a četl jsem to několikrát. A na podruhé že otáčíš dokud nedojedeš na přípravek. Pokud není řemen nastavím kliku na značku s prvním válcem v uvrati, a vačky radekem. Pak je to vyřešený.Ale nebudem to řešit.Každý máme jinou myšlenku a víme o čem mluvíme. Písmenkama se to blbě vyjadřuje.Důležitý je aby to nastavili na tom autě.

2013-01-17 23:07:30

Tomenzino

tak znovu. Budeš mít z nějakého důvodu sundané vačky z hlavy. Když si jako první nastavíš kliku do úvrati a pak budeš utahovat vačky, tak když si nedáš fakt velkýho bacha, může se ti stát, že se ti vačky pootočí tak, že zamáčkneš zrovna ventily na tom válci, který je v úvrati. Co asi nastane?? Ohnou se ventilové dříky a nebo taky může prasknout vačka.

Jelikož nevím, co se s tímto konkrétním motorem dělalo, postup je takový, aby k těmto věcem nemohlo dojít. A když si tenhle postup osvojíš, tak tě pak nic nepřekvapí a ušetříš si hodně starostí a peněz.

2013-01-17 23:28:16

albi

Tak u těchto věcí pokud děláš, si bacha dávat musíš Nech to být. Postup na papíře je jiný, a praxe také.

2013-01-17 23:52:26

Tomenzino v tom ti dávám plně za pravdu,pokud mám zajištěnou kliku v horní úvrati a vím jak motor pracuje,posadím správně vačky,čtvrtý střihá,první zavřený,můžu klidně dotahovat.


Odpovědět

1  2  3