Fórum - Téma


Fiesta+motor 1.4 TDCi je při neutrálu hlučný


Fórum Technický koutek Fiesta+motor 1.4 TDCi je při neutrálu hlučný




2012-01-06 20:46:24

Dobry den,chtel bych se zeptat jestli ma nekdo typ ci radu na muj problem, tykajici se tohoto..

Mam Ford Fiestu 1.4 Tdci rokem vyroby 2003.Rozbil se mi spojkovy valec a protoze tato soucastka je instalovana v prevodovce,musela se cela demontovat .Pri teto prilezitosti,kdy byla provedena narocna demontace motoru se prislo na to,ze i spojka je vhodna na vymenu....cili se vymenilo vse...kompletne vsechny dily spojky....tak jsem si zajasal,ze byt to bylo drahe,tak mam klid a novou spojku.Auto ma najeto 102000km a tudiz by me to v budoucnu stejne dostihlo.Jen na upresneni,predemnou auto vlastnila nejaka doktorka(zena)takze duvod proc spojka odesla je zda se jasny:-D.

Co me ale trapi je fakt,ze byt spojka je nova..cca 6hodin tak pri zastaveni vozidla,vyrazeni na neutral se zmeni hlucnost motoru a jakoby tam neco trochu rachtalo,spatne trelo nebo tak....takova kombinace sustiveho a klapajiciho zvuku.Kdyz vsak spojku seslapnu,zvuk zmizi....Vim,ze predtim se nic takoveho nedelo,ale ted kdyz mam novy spojkovy valec,lamelu,pritlacak...a to opravdu vse je stare cca6hod tak to vydava tento zvuk.Volal jsem do servisu,kde mi to delali a tam mi rekli,ze si to musi sednout a ze to nicemu nevadi...Ja jsem vsak ,,automil,, a vzhledem k tomu,ze vim,ze to takovy zvuk nevydavalo,stve me,ze ted je to jinak.Mam se tedy obavat nejakeho horsiho dusledku,nebo je to vporadku a musi si to jen sednout?

Dekuji za jakykoliv nazor,popripade radu....

2012-01-06 22:10:33

To Jack1986: Jestli ti v servisu po výměně spojky řekli, že až si to "sedne", tak to přestatne rachtat, tak to budou asi odborníci. Nebo možna mysleli, že to lehne. Já bych se spíš klaněl k variantě, že je na odchodu dvouhmotový setrvačník. Ale nevím to jistě, protože jsem to neslyšel.

2012-01-06 22:23:11

Tak to je super,zda se.Vubec ale nemam tuseni co to je ,,dvouhmotovy setrvacnik,,..kde se to nachazi a kolik by popripade stala oprava(vymena)?Prave jsem ,,vyplazl 13 000Kc za celou spojkovou soustavu,vse je opravdu nove.Cl co mi to delal vypada seriozne a vzdy se choval slusne.Uz jsem u nej x krat neco mel a vzdy vse probehlo ok.Navic je to dlouholety znamy meho otce a tudiz se domnivam,ze levou by neudelal...jen mi nejde do hlavy,ze to nedelalo pri stare soustave zadny zvuk, a ted kdyz je po vymene to zlobi??

By the way,diky za reakci:)

2012-01-06 22:46:48

Dvouhmotový setrvačník slouží k tlumení vybrací a rázů od motoru směrem k převodovce a tudíž ke komfortnějšímu chodu spojky a potažmo celého auta. U většiny aut je toto tlumení zajišťováno odpruženou spojkovou lamelou. Díky tomu, že se lamela po čase opotřebuje a musí se vyměnit, je tento komfort opětovně zajištěn novou lamelou. Bohužel ne už u systému s pevnou lamelou a dvouhmotovým setrvačníkem, což je případ tvůj a mnoha dalších "šťastných" majitelů aut s tímto(podle mne neskutečně hloupým) vynálezem.

To že ten setrvačník třeba začal zlobit až teď po výměně je nejspíš hloupá náhoda, ale mechanik by neměl spoléhat na to, že se "neco usadí". Když to po opravě vydává zvuky, měl by to řešit dřív, než nastanou třeba větší škody.

Ten setrvačník vypadá takhle: http://www.autokelly.cz/#...T=1|SHT=1|SD=0|ST=0|LNG=0|

2012-01-06 22:59:29

Jojo,ja jsem si to take vyhledal i jsem si na youtube pustil 3D animaci jak to funguje.Zarazi me cena.Nevim co s tim.Neni to nejak zvlast velky hluk,ale jelikoz mam auto delsi dobu,zmenu poznam lehce...Nekdy se stane ze vyradim,zadny zvuk to nedela..melodie motoru zustava beze zmeny....tak pri neutralu seslapuji spojkovy pedal a treba az na 5pokus po vyslapnuti to zmeni zvuk.Takze chci jen nastinit,ze to neni pravidlem....nekde jsem se i docetl ,ze ten zvuk vydávají špatně zalisovaná víčka tlumicích pružim v lamele....nebo spatne lozisko.....ale jit a vyndat na prkno dalsich 10k za setrvacnik,.....ufufuf....spis nezli kladeni duraz na ,,usazovani,,coz rekl mezislovem,tvrdil,ze se toho nemam bat,ze si toho take vsiml a pak neco prohodil krz soukoli prevodovky,ze je tam neco ,,ojete,,.....no nevim,nevim....jsem z toho cely tumpachovy

Diky za info...

2012-01-06 23:13:46

Tak jelikož u dvouhmotového setrvačníku je lamela bez pružinek, tak ti nějaké špatně zalisované víčko nehrozí. Ložisko samozřejmě může být zmetek, ale pochybuji, že by se chovalo takhle.

Po bitvě je sice každej generál, ale já když někomu mám měnit spojku a je to model s "dvojhmotou", tak první co zjišťuju je, jestli se nedá zaměnit za komplet s jednohmotovým setrvačníkem. U Fiesty to zrovna možné je.:http://www.autokelly.cz/#...T=1|SHT=1|SD=0|ST=0|LNG=0|

Takže tohle je taky řešení.

2012-01-06 23:27:21

JIinak jeste jsem se na to sel mrknout a mala indicie ,ktera muze traba neco napovedet...Protoze to vypada,ze jste odbornik.....ten zvuk se deje pouze pri tom neuatralu a to jen pri nizkych otackach.Kdyz se seslapne plyn,tak je vse v normalu,vybrace zadne......pri jizde se take nic nedeje....

2012-04-12 07:45:40

Ahoj, mám úplně stejný problém se svou Fiestou, 1,4. TDCi,, rok 2003, najeto 172 000 km. Na neutrálu mi to rachtá, ale už se mi to děje asi 2 roky a nejdřív si v servisu mysleli,že by to mohl být ten setrvačník, nicméně ten už jednou měněný mám za jednohmotový a servisák přišel s tím, že to bude asi v převodovce. Tak jsem zvědavá, co mě čeká... za 14 dní uvidím. Autům vůbec nerozumím, tak doufám, že mě v servisu nenatáhnou. A dále budu muset nechat vyměnit zadní tlumiče a rozvody...nemáte ponětí, na kolik peněz mě to všechno může vyjít? Taky bych měla asi nechat vyměnit všechny filtry v autě, ale nemám vůbec ponětí, jaké tam jsou...no ženská, no Můžete mi s těmi filtry poradit, který mám za jak dlouho měnit... díky moc.

2012-04-12 08:24:50

Ja si myslím, že jestli to bude v převodovce, tak to nikdo spravovat nebude...raději Vám doporučí koupit někde z vrakoviště jetou převodovku...což znamená, že záruka, že ta z vrakoviště bude ok není žádná..nicméně počítal bych tak 3000 a víc za převodovku,+ 3000 za práci...to nepočítám filtry a tlumiče.....kde tlumiče take není nic levného....

me to rachtá pořád, to jsem to vyreklamoval....čili se to znova rozebralo a setrvačníkem,spojkou ani ničím jiným to nebylo.....takže rovněž převodovka.Když se zahřeje, nedělá to nic, nebo minimálně...jestli to mám řešit nevim, ničemu to údajně nevadí, což je mi mimochodem také divné...:)PS ženská?ženska je dobrá, bez nich to stejně nejde:-D

2012-04-12 12:38:02

Kalsická odpověď, když se nezdá vše vpřádku po výměně čehokoliv je, že si to sedne Málokdy to opravdu tak je.Já spíš myslim, že kdyby setrvák chtěl dělat pápá, že by asi nešlo přímo o hluk, tedy alespoň né zpočátku.Když odchází setrvákk, motor jde nepravidelně a člověk cítí vybrace, který se časem zvětšulou.Pak to na volnoběh vypadá tak, že má člověk rozostřenej výhled Když je pak setrvák je už totál, ozývaj se i kovový zvuky.Třeba u BMW to tlouklo o šrouby držící setrvák na klice.Když jsem to měnil, držely už jan na půlce materiálu.Nechat to jezdit ještě nějakej pátek, utrhlo by se to.Já bych vsadil spíš na to vypínací ložisko.Mohls natrefit zrovna na blbej kus.Pak by měla proběhnout reklamace a tebe by to nemělo stát ani korunu.Přijde mi veliká náhoda, že se zrovna po výměně ozvala převodovka, kor když lehce přes kilo.Snad leda, kdyby z ní vypustili olej a zapomněli ho tam vrátit.Ale to by s sebou neslo další neřesti.Každopádně se dá bez demontáže onen hluk určit, jestli jde z převodovky, nebo od spojky..

2012-04-13 08:41:40

Reklamace probíhala tak,že se koupila nova spojka na porovnaní a pro jistotu se tam namontovala ta nova,kdyby byl vadny kus.........ale dělá to sice méně,za to stále:)

Jinak olej je nový, plus je do něj daná přísada aby se zlepšila vizkozita.......tak mě samotného už nenapadá kde jinde by měla být chyba.........jak říkám, když je to teplé...neozývá se vubec nic.....


Odpovědět