Fórum - Téma


Fiesta * méně táhne a prdí do výfuku


Fórum Technický koutek Fiesta * méně táhne a prdí do výfuku


Diskuze o vozidlu

2004 Fiesta VI 1.2

3 diskuzí

Výkon motoru 55 kW (75 PS) . Palivo benzín + LPG. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 242 ccm (76 cui).



2014-07-16 20:41:58

Ahoj Forďáci, moc prosím o radu - nejsem bůhvíjaký autoodborník, leccos dokážu na autě udělat sám...ALE, tak se omlouvám, když napíšu nějaké nesmysly. Fiesta má naběháno 201.000 km (pro představu).

Moje Fiesta se začala před asi 3 dny divně chovat, v podstatě zničehonic. Napíšu to polopaticky:

1) na volnoběh občas zakolísají otáčky a je cítit chvění v karoserii

2) na volnoběh je z koncovky výfuku (zadní tlumič výfuku) slyšet velice pravidelné "traktoroidní" prdění s intervalem cca 1 sekunda (prd. prd. prd. prd.)

3) trochu hůře táhne, resp. je línější v akceleraci, nicméně na max. rychlost to vliv nemá. Auto vůbec necuká, neškube, jen je takové přidušené.

4) zvýšila se spotřeba, ne nijak moc dramaticky, ale odhadem o 1/5

  • ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Moje poznámky k problému:

Svíčky jsem vyměnil, problém s tahem se výrazně zlepšil. To traktoroidní prdění a občasné zakolísání otáček je ale stejné. Startování probíhá normálně na první brnknutí. Kontrolka motoru zatím nesvítí ani nikdy neproblikla.

Možné problémy, které mě s pomocí známých napadly (a prosím nesmějte se mi, když budu kecat blbosti :D):

1) špatné kábly ke od cívky ke svíčkám?

2) zaklepaný/zapečený ventil?

  • - to se mi ale nezdá, protože se mi tohle už stalo při 140.000 a auto se chovalo o dost jinak, pořád blikala kontrolka motoru a hlavně: proběhla tehdy v servisu velká oprava - nová hlava válců (jakási speciální, servisák mi sdělil, že u této prostě už nehrozí zapečení/zaklepání ventilů), nové rozvody, vodní pumpa atd.

3) děravý výfuk?

  • - dívali jsme se na to se známým ze spodu a nikde díra ani prasklina vidět nebyla, stopy po spalinách taky ne - ovšem to nemusí znamenat, že je v pořádku

4) ucpaný výfuk anebo zevnitr rozpadlý tlumič výfuku?

  • - tahle varianta se podle chlapů od nás z práce jeví jako celkem pravděpodobná, že je výfuk uvnitř ucpaný anebo se zevnitř rozpadnul tlumič; mohl by to být důvod takového chování auta

Doufám, že jsem to napsal tak nějak srozumitelně a děkuji za veškeré rady.

David

2014-07-16 22:48:49

dejv: Tohle se děje na benzín a nebo i na LPG ? Pokud jen na LPG, může být problém s přimazáváním. Něco by také mohlo napovědět změření kompresních tlaků (pro jistotu). Ale podle tebou uváděného intervalu zvuku 1 sekunda to nebude problém s motorem (od motoru by byla frekvence toho "prdění" mnohem vyšší). Spíš to bude výfukovou soustavou.

2014-07-17 06:16:10

Já bych šel po zapal. kabelech/cívce, pak váha vzduchu, lambda sonda a katalizátor...


Odpovědět