Fórum - Téma


Fiesta * Konektor váhy vzduchu


Fórum Technický koutek Fiesta * Konektor váhy vzduchu


Diskuze o vozidlu

2008 Fiesta VII 1.2

1 fotek  |  13 diskuzí

Výkon motoru 44 kW (60 PS) při 6000 ot./min. Točivý moment: 110 Nm (81 ft/lb) při 4000 ot./min. Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 242 ccm (76 cui), 4-válec, Řadový, 16-ventil, 1.25.



2014-04-28 10:44:16

Ahoj všichni, chci se zeptat, jestli někdo neví, kam na Fiestu 1.25 16V 44kW rok 2009, zapojit rezistor na oblbnutí váhy vzduchu (koupil jsem ho na eBayi a chci ho zkusit:). Jediný konektor, který jsem našel, je 6pin, který vede ke škrtící klapce, ale nikde k němu není popis, který kontakt je který. Díky za pomoc. Můžu dodat i fotky.

2014-04-28 16:16:39

mycrob: Z principu asi váhu vzduchu neoblbneš. Dokonce si myslím, že to ani nemá bez vysvětlení důvodu použití smysl. Váha vzduchu se totiž skládá ze tří částí. Vyhřívaný odpor, snímací odpor (termistor) a elektronický obvod (skládající se z cca asi 15-20 součástek, který naměřené hodnoty převádí na elektronický signál pro řídicí jednotku, která na jeho základě upravuje poměr palivo / vzduch. Navíc bez obrázku tebou zmiňovaného konektoru ani nelze usoudit, kam by mohl být zapojený. Možná že může sloužit pro zapojení místo váhy vzduchu pro nouzové dojetí pokud by byla vadná a řídicí jednotke by bránila jízdě. Zkus doplnit tu fotku konektoru a odkaz na stránku, kde by se o tom dalo něco vyčíst.

2014-04-28 21:02:58

mycrob: Ahoj

ano při poruše váhy vzduchu se u některých aut nevyplatí dávat novou. Pak se to řeší jejím odpojením a překlemováním. Auto běhá normálně a v pohodě. U některých typů zůstaně spotřeba stejná u některých ještě menší, ale jen neznatelně... Jak napsal Petr, chce to, ale přesně vědět co máš koupené.

MyCrob, 2014-04-28 10:44:16 napsal:

Ahoj všichni, chci se zeptat, jestli někdo neví, kam na Fiestu 1.25 16V 44kW rok 2009, zapojit rezistor na oblbnutí váhy vzduchu (koupil jsem ho na eBayi a chci ho zkusit:). Jediný konektor, který jsem našel, je 6pin, který vede ke škrtící klapce, ale nikde k němu není popis, který kontakt je který. Díky za pomoc. .. Můžu dodat i fotky. ..

2014-04-29 08:10:46

Koupil jsem na Ebayi toto - http://www.ebay.com/itm/P...c7&vxp=mtr#ht_10505wt_898 - samozřejmě ne za plnou cenu...

Je to obyčejný odpor s ani nevím jakou hodnotou...

Fotku konektoru dodám dneska odpoledne.

2014-04-29 17:52:24

mycrob: Podle té stránky ten rezistor nahradí váhu vzduchu. Ale musí být objednán přesně podle typu a roku výroby. Podle toho se budou lišit typy a tvary konektoru. Ten rezistor by se pak měl napíchnout na konektor kabelu k váze vzduchu.

2014-04-29 22:49:40

Mám koupený přesně pro můj typ. Má se zapojit na kabely konektoru MAF/MAPky, který se mi nedaří najít. Tady jsou fotky.

2014-04-30 07:37:07

Konektor je připojený hned vedle vstupu vzduchu ze vzduchového filtru (obr. 2). Všechny ostatní typy Fiest mají snímač buď na airboxu nebo na hadici z něj, moje ne.

I když mám sportovní vzduchový filtr a originální airbox jsem vyndal, tak jsem na něj koukal a žádný snímač nebo konektor na něm není. Proto mě napadá, že jediný konektor, na který by to mělo jít "připojit" je tento, ale třeba se pletu.

Dodal jsem ještě jeden obrázek - to je to, co mám koupené, jen s jinými proužky.

2014-04-30 07:41:58

mycrob: MAF/MAP senzor je vždycky zařazen mezi motorem a filtrem sání. Ten ti jistě ukážou v kterémkoliv servisu, který opravuje Fordy. Mám ale pocit, že jsi se jenom špatně vyjádřil a že víš, kde ta váha vzduchu je a potřebuješ jenom zjistit, na které piny v konektoru se ten odpůrek má zapojit. To se dá zjistit podle elektrického schématu, kde jsou piny číslovány. To bývá součástí servisního návodu (nikoliv návodu k obsluze) a nebo i bývá v brožuře "Jak na to".

2014-04-30 07:49:13

petrdepo: Já vím, chtěl jsem se napřed poradit s odborníky z Fordclub.eu...

Nejsem zase nějaký antitalent na auta, našel jsem si i obrázek, jak má ten senzor vypadat a po prozkoumání celého motorového prostoru jsem ho prostě nenašel...

2014-04-30 08:07:13

petrdepo: Kéž by tomu tak bylo. Klidně sem hodím fotky motorového prostoru.

Napadlo mě ještě, jestli jsem při vyndavání airboxu nějaký kabel neodpojoval, tak jsem prohledal všechny kabely v okolí motoru, jestli tam není nějaký volný a není...

BTW: Nemáš radu, kde bych sehnal ten servisní manuál? Brožuru "Jak na to" jsem nikde nenašel, jen na starší modely.

2014-04-30 08:51:33

mycrob: Asi jsi špatně hledal. Brožuru "Jak na to" nabízí třeba na tomto odkazu:

http://www.kopp.cz/www/cz...2002-2008-jak-na-to-c-108.

U Fiesty 4. generace je váha vzduchu například v polovině vzdálenosti mezi motorem a filtrem. Ale ty máš novější typ. Ten kabel není volný, ale je zapojený do váhy vzduchu. Do jeho konektoru se připojí ze strany kabelu ten odpor. Podle barevného kódu (podle té fotky) se jedná o odpor 410 ohmů na 0,25 - 0,5 W s tolerancí 5%. Ten se dá běžně koupit v prodejnách radiosoučástek za cca 2-3 Kč. Funguje, de facto, jako náhrada vadného termistoru v čidle váhy vzduchu. Jeho vyvedení do konektoru se také dá vysledovat ohmetrem ze špiček termistoru do konektoru. Ještě doplním - ten rezistor má nahradit vadný termistor ve váze vzduchu a pravděpodobně se nedá použít, dokud je termistor ve váze vzduchu vpořádku, protože by výsledný odpor obou součástek byl úplně jiný a údaj pro řídicí jednotku nesprávný. Vedlo by to k trvale zvýšené bohatosti směsi vzduch / palivo a tedy ke zvýšené spotřebě. To by mohlo dokonce vést k tomu, že by Lambda sonda mohla kvůli zvýšeným emisím hlásit chybu. Hodnota odporu termistoru ve váze vzduchu v ohřátém stavu se (podle teploty) pohybuje od několika desítek ohmů až do několika desítek kiloohmů ve studeném stavu. Neboli použití toho rezistoru je spíše jenom nouzové řešení.

2014-05-01 11:09:31

petrdepo: Tak jako že bych si chtěl oddělat lambda sondu, to vůbec. Díky za cennou radu, rezistor hážu do koše a maximálně vyčistím váhu vzduchu - pokud jí konečně najdu! Ještě jednou díky za pomoc.

2014-05-01 11:53:09

mycrob: Lamda sondu neodděláš. Jen by se mohlo stát, že by mohla řídicí jednotce hlásit škodliviny nad limit. Ale to jen v případě, že by byl funkční termistor váhy vzduchu a k němu připojen ten rezistor ještě navíc (nebo-li paralelně). Když si člověk uvědomí, za jakou cenu ten rezistor prodávají (a to možná ještě s poštovným), tak je z toho dobrá pouze informace o ohmické hodnotě toho rezistoru, která při poruše toho termistoru ve váze vzduchu nahradí jeho průměrnou provozní hodnotu. Při čištění postupuj opatrně, abys ty odpůrky nepoškodil.Já mám přímo na váze vzduchu nasazený kuželový sportovní filtr Green Power (ekvivalent je přibližně typ KN) a nic se mi nešpiní.


Odpovědět