Fórum - Téma


Fiesta* Katalyzátor


Fórum Technický koutek Fiesta* Katalyzátor



1  2

2014-04-17 22:48:31

Zdar a sílu, opět položím jeden dotaz do pléna... co se stane když vyndám katalizátor? Údajně je ucpaný a proto motor nad 3200 netáhne. Projeví se toto nějak na spotřebě směrem nahoru? Děkuji za info.

2014-04-18 07:57:17

blopyk: zdarec, projevý se to maximálně tím, že ti auto líp pojede

Jediný úskalí tohodle je, pokud tedy nejsi ekologicky smýšlející človek, že se Ti bude pravděpodobně rozsvěcet kontrolka motoru, pokud jí máš a budeš potřebovat známýho na emisích

 petrdepo  
2014-04-18 09:49:49

blopyk: Jelikož u benzínového motoru má katalyzátor vliv i na emise, tak se může stát, že při STK se s emisemi dostaneš (v závislosti na celkovém stavu motoru) na hranici, kdy neprojdeš emisní kontrolou. Také ti, jak píše Dr.Riviera nejspíš začne svítit kontrolka motoru (stav nouze) proto, že pokud má katalyzátor ještě nějakou zbytkovou funkci, tak po jeho odebrání ti zadní Lambda sonda bude trvale hlásit problém s emisemi. V nouzovém stavu má motor velmi snížený výkon a omezené otáčky. Aby tento nouzový režim nenastal, musela by se Lambda sonda vyřadit v softwaru řídicí jednotky motoru.

Příčin zanášení katalyzátoru může být několik. Jedna příčina bývá častá jízda s nedostatečně ohřátým motorem (a tím i nedostatečně ohřátým katalyzátorem), kdy se samočisticí funkce katalyzátoru snižuje a zanáší se karbonem. Druhá příčina může být nekvalitní benzín, při kterém se tvoří více emisí. Další příčina může být zvýšená tvorba karbonu v motoru vlivem zvýšené spotřeby oleje, který pístní kroužky propustí do spalovacího prostoru. V některých článcích se píše, že za zvýšenou spotřebu se dá považovat, jestliže od výměny do výměny oleje je spotřeba větší než cca 1,5-2 litry oleje. Na spalování také může mít u motorů se vstřikováním benzínu kvalita rozprášení.

Můžeš se také zkusit informovat na prostředek na čištění katalyzátorů a výfukových soustav na tomto odkazu: http://www.44k.cz/bg-44k.htm. Tento prostředek doporučují i na DPF filtry. Ale údajně je to novinka, a tak o tom zatím není moc informací.

2014-04-18 10:27:03

petrdepo: tak nevim jak u Fiest ale mě i když se rozsvítí kontrolka motoru(jako že nesvítí trvale, občas se rozsvítí, občas sama zhasne) tak mi auto do žádnýho nouzáku nepadá, naopak bez katíků jede líp než kdy jindy

2014-04-18 10:27:12

dr.riviera: :-D Žabičkář fakt nejsem... :-D A na tu kontrolku se mrknu. Dík za info.

2014-04-18 10:31:23

Děkuju za rozsáhlé informace. STK bude v pohodě. Když prošlo moje minulé auto, tak Fiesta tady projde i kdyby to měřil za svodama. :-D Ten nouzový stav mě připomnělo problém když jsem se tady ptal, proč mi mototr nad 3700 otáček netáhne a spíše upadá výkon. Někdo mě tady právě poradil, že je ucpaný kat. Jinak olej mě to nežere nějak extrémně. Teď jsem po 8 měsících doléval cca 0,5 litru.

Je fakt, že s nevím jak s autem jezdil majitel předemnou, ale já teď jezdím spíše za studena. Jen do práce a do města. Vždy max 6 km tam a 6 zpět.

 petrdepo  
2014-04-18 10:46:45

dr.riviera: Přesná reakce Fiesty na signál z lambda sondy je daná verzí softwaru řídicí jednotky. Jiný software má Fiesta s motorem Enduro, jiný má s motorem Zetec nebo Duratec, jiný má 8mi ventilová verze, jiný má 16ti ventilová verze, jiný má také karburátorová verze a jiný má verze se vstřikováním. Liší se také datem výroby. Přesněji to vše dokáže zodpovědět asi jen diagnostika, protože jenom ta ukáže, co Lambda sonda změří. Ještě horší by mohlo být, pokud by katalyzátor měl kvůli tepelnému šoku rozsypanou vložku. Bohužel dovnitř vidět není.

 petrdepo  
2014-04-18 10:51:03

blopyk: Zkus s trochu více zatíženým autem projet nějakou delší vzdálenost. Alespoň 20 km tam a 20 km zpět, aby se katalyzátor pořádně ohřál. Třeba nějaký velikonoční výlet. Pokud se to trochu zlepší, tak je zanášení opravdu způsobeno tím, že se katalyzátor nestačí ohřát na samočisticí teplotu a je zanešený karbonem. Jinak by přesnější odpověď dala jenom diagnostika za jízdy při zatížení, protože se stacionární diagnostikou se nedostanou do toho výkonového režimu, kdy se pokles výkonu projevuje.

2014-04-27 21:01:33

Tak dneska jsem to konzultoval s autmekánikem a přišli jsme na to, že kat je asi v cajku, ale je vysypanej zadní díl výfuku. Totálně. No a tak mě napadlo, že bych zavzpomínal za staré časy a koupil nějaký laďáček. Nejde o zvuk, ale o to, že za stejnou cenu jako klasický výfuk bude alespoň trochu srandy. Nemá někdo zkušenost jaký? Předpokládám cenu tak do 1500. Díky… jo a každopádně, kat pujde taky ven.

 petrdepo  
2014-04-28 07:29:48

blopyk: Je otázka, jestli se s laděným zadním výfukovým tlumičem vejdeš do tvé cenové představy. Na autokelly jsou cenové relace pro Fiesty, které si můžeš porovnat. Laděné pravděpodobně budou stát víc. Protože se jedná o elipsový profil, tak je budeš shánět obtížně a možná kvůli tomu ještě nechávat upravovat závěsy.

http://www.autokelly.cz/?...NKgsrHvLqrfFX4KaWkIhIuBMA==

2014-04-28 07:38:27

blopyk: tady jsem kupoval svoje vyfuky http://www.a1racing.cz/vyfuk/vyfuky/

 petrdepo  
2014-04-28 07:46:00

blopyk: To je přesně ono. Burix asi nečetl tvůj příspěvek, že máš představu o ceně kolem 1500.- Kč. Laděný výfuk na Fiestu 1.3 na tom odkazu stojí "jenom 2731.-Kč". To se ti asi líbit nebude, když máš představu, že se vejdeš do 1500.- Kč.

2014-04-28 07:49:48

petrdepo: staci kdyz tam da tenhle nerezovej http://www.a1racing.cz/vy...-wm-sport-sikma-koncovka/

 petrdepo  
2014-04-28 07:55:57

burix: Asi jsi nečetl pro změnu můj příspěvek, kde jsem psal, že Fiesta má elipsový profil zadního dílu výfuku. Ten, na který je ten odkaz se tam nevejde a navíc podle obrázku nemá žádné závěsy (které by byly úplně jiné než ortiginál a pokud nemá stejnou délku tak by to ani nešlo provést. protože pod kufrem je daná vzdálenost závěsů.na příčkách a musel by se tedy teprve upravovat, což u nerezového není jednoduché.

2014-04-28 08:00:01

petrdepo: proc myslis ze jsou asi univerzalni? ze se daj upravit delal jsem to a jednoduchy to je kdyz si predem pripravis jak to udelas.....

 petrdepo  
2014-04-28 08:11:16

burix: Je to možné. Ale když je v délce tlumiče rozdíl v délce, tak buď budeš řezat zadní nárazník (ten nerezový má větší průměr koncovky než výřez v nárazníku) aby se vešel nebo předělávat závěsy tlumiče a kvůli tomu, že je válcový místo elipsový, nastavovat původní závěsy pod kufrem. Protože kulatý tlumič má od podlahy větší vzdálenost, tak by měl vstupní hrdlo níž a tak by se kvůli tomu musel komplikovaně předělávat i střední díl, protože roura, která jde nad nápravou, nejde o tolik prohnout dolů. Zkrátka by to byla prasečina. Mám takový dojem, že to nikdy není tak jednoduché jak si myslíš. Ona Fiesta nemá pod kufrem tolik místa jako Mondeo. Až budeš mít možnost, tak si to prohlédni.

2014-04-28 09:02:28

petrdepo: tak jasny,ja jsem taky musel nastavovat roury :-D jasne ze musi si vybrat tlumic kterej se mu tam vejde jak na dylku tak prumerem koncovky....pokud jde o zaveseni tak muze koupit objimku ktera se da nastavit na jakoukoli vysku.....zkratka si musiporadit,me taky trvalo nejakou dobu nez jsemnasel delku tlumice kterej se mi tamjakz takz vejde

2014-04-28 12:22:12

Já myslím, že mám jasno… a jak jsem to včera měřil, tak se vejde… jediný s čím bude trochu rachoty je průměr vstupní truby 60. Myslím, že fišta má 45.. Ale to se udělá.

http://www.tuning-hk.cz/sportovni-vyfuk-3652.html

2014-04-28 14:33:30

blopyk: vždyť tam máš i redukci

http://www.tuning-hk.cz/s...i-vyfuk-redukce-2402.html

2014-04-28 15:05:10

vaclav30: Díky Václave… já kolem sebe nemít chytrý lidi tak jsem nahranej.


Odpovědět

1  2