Fórum - Téma


Fiesta * imobilizer,potíže,rady ap


Fórum Technický koutek Fiesta * imobilizer,potíže,rady ap



1  2

2013-03-16 22:47:36

Prosím o radu,jedná se o ford fiesta MK4 r.v.1999 1,3i ,nejde nastartovat z důvodu,ztraceného imobilizéru z klíčku,ten červený čudlik, klíček byl jediný,takže nemám možnost nakodovat reservní.

Jde toto celé nějak vyřešit? ne prosím odpovědi dát to do ford servisu apod.

jediné co jde tímto jediným klíčkem- odemknout zapnout zapalování a tot vše,kontrolky se rozsvítí ale při startu nic...

Děkuji za dobrou radu,jak vyklemovat imo. nebo zcela vyřadit tuto funkci...případně jeli možné nakodovat na jiný imo. který vložím do toho jediného klíčku a bez orig. druhého nakoduji...jde to? má někdo praktickou zkušenost

 petrdepo  
2013-03-17 19:03:53

wincor:

Stáhni si z manuálů elektrické schéma 2002-2008 a mělo by pomoci uzemnění svorky č.2 relé startéru 94.

2013-03-17 20:03:24

petrdepo:

no nerad bych dělal pokus-omyl jestli to vyjde...chtěl bych mít 100pro jistotu že to tak jde...protože nechci odpálit nebo narušit řj. se kterou to taky souvisí. snad schema 2002-2008 je stejné i na r.v.1999 nějak to fyzicky prověřim a proměřim

 petrdepo  
2013-03-18 07:17:58

wincor: Ve schématu 1996-2002 není imobilizér. Proto jsem ti doporučil schéma novější, kde už je jeho vývod. Relé startování (Startéru) je napájeno plusem od spínací skříňky a mínus má uzemňované imobilizérem. Pokud chceš v budoucnu imobilizér znovu aktivovat, tak můžeš mínus na svorce č.2 relé úplně odpojit od imobilizéru a připojit na kostru (mínus). Svorka číslo 2 je ve schématu spodní (inusový) vývod cívky relé startéru. Horní (plusový) vývod cívky je spínaný spínací skří/nkou.Svorky 3 a 5 jsou kontakty relé.

2013-03-19 16:51:11

petrdepo:

ještě kontrolní otázka....když tedy 1996-2002 není imobilizér, tak jak je možné že na mk4 r.v.1999 1,3i má orig.ford klíček a v něm čip pro imobilizér,který je funkční?...teda ted ne když ztratila čip

Jen se ptám jestli ford na přání nebo nadstandart výbavu,dělal i imob. klimu ,el.okna apod. což tuto výbavu má. i na tento ročník.

2013-03-19 17:22:24

petrdepo:

ještě pro kontrolu,chápuli to správně, tak jen vyřadím imo. pokud svorku- kontakt č.2 na relé (R94 v schémátku) odpojím a zaslepím tento drát a z kontaktu č.2 dám nový drát přímo na kostru vozu. a mělo by to fungovat? kontakty č.3 a 5 s těma nic protože spínají po startu klíčkem...pochopil jsem to správně?

Nejsem elektrikář ale spousta věcí zvládnu,pokud mám dobrý návod a dobrou radu od odborníka

2013-03-19 18:46:13

wincor: relé č.94 je relé starteru,ukostřením pouze zprovozníš starter,ale ŘJ motoru blokuje vstřikování,motor bude točit,ale nechytne.Imobilizer se dá vyřadit diagnostikou,ale musiš znát pinkód pro vstup do imobilizeru,pak se dá nahrát nový klíč i když původní žádný nemáš.

2013-03-20 22:12:49

Jon29: Dovolil bych si to malinko poopravit.

Ke stávajícímu immobilizéru lze přizpůsobit pomocí diagnostiky nový klíč. Lze to u straších systémů i bez tzv. In/out kódu (PIN ?). Tam je totiž časový zámek. Při kódování může být vyžadován minimální počet klíčů. To bývá většinou 2ks.

Tohle všechno se může lišit v závislosti na generaci PATS(immobilizéru).

2013-03-22 13:01:57

albi:

takže bez OBD konektoru a diagnostiky to neurobim? odpovim si sám nee

2013-03-22 13:04:56

petrdepo:

tak jsem řešil podle schematka vyřazení imo. a problém je, že ta elektrika tam je úplně jiná,úplně jiná relátka.

a imobilizér je na spínací skřínce okolo klíčku,takový plastový kroužek s el.destičkou a konektorem na 4 vodiče. myslím že to půjde vyřadit pokud seženu správné schéma. nemá někdo?

 petrdepo  
2013-03-22 16:50:28

wincor: To asi nebude lehké, sehnat detailní schéma připojení té krabičky imobilizéru u spínací skříňky k ostaním dílům. Možná že by nějakou informaci mohl dát nějaký mechanik¨, který spínací skříňku s imobilizérem měnil. Ve značkovém servisu jsou na takové informace opatrní.

2013-03-22 20:47:27

wincor: ani schema ti nepomůže,ten kroužek okolo spínačky je pouze anténa imobilizeru,samotný imobilizer datově blokuje ŘJ motoru a pouhým odpojením některého drátu se nedá vyrušit.Správně sis odpověděl,že se dá problém řešit přes diagnostiku.

2013-03-22 21:21:31

wincor: Asi nejjednoduší bude, koupit dva polotovary klíče s čipem, klíče nechat obrobit u zámečníka aby pasovali do spínačky a diagnostikou je pak nakódovat do jednotky. Dignostiku mám, tak když budeš chtít tak se můžem domluvit.

2013-03-23 07:33:50

albi: albi:

klíček jeden mám, čip do něj taky..ted už jen nahrát to co ten klíč chce,tedy přesněji auto

určitě se dohodnem,protože jsi z Prahy a auto stojí v tábořitský poblíž olšanky.Dám vědět majitelce co a jak a ozvu se kdy by se to dalo spáchat zatím díky moc.

 petrdepo  
2013-03-23 10:35:39

wincor: Postup nakódování klíče je popsaný v manuálu na Fiestu IV 95-02, který si můžeš stáhnout za sekce manuály. Jenom je možná problém, že mi u nás v klíčovém centru v Plzni tvrdili, že jde naprogramovat jenom nový (surový) klíč a klíč, který už byl jednou naprogramovaný už nejde překódovat (prý je v transpondéru paměť EPROM (pouze jednou programovatelná). Vícekrát programovatelná by byla paměť EEPROM. Takže podle nich se pokaždé musí dávat nový transpondér (elektronická vložka klíče).

2013-03-23 18:19:39

petrdepo: máš pravdu,nový klíč má čip nenahraný,a v zámečnictví ti nahrají kód ze starého klíče,tak zvaný klon a ten má výhodu,že se nemusí nahrát do imobilizeru.Čip v klíči lze nahrát jen jednou,ale do imobilizeru jde nahrát jakýkoliv klíč,pokud máš master klíč a nebo přes diagnostiku.

2013-10-31 19:47:06

Dobry den, prosim o radu, mel jsem ke svemu auto pouze jeden klic a ten jsem ztratil a potreboval bych radu jak auto opet zprovoznit. Je to tento typ: Ford Fiesta IV (JA_, JB_) [08/95-09/02] 1.3 i (1299ccm/37kW/50HP) [08/95-01/02]. Ptal jsem se jak delaji klice a tam mi rekli, ze mam vymontovat zamek a udelaji mi kopii, ale jak pak na imobilizer??? ani vlastne nevim jak ten zamek z auta vyndat kdyz nemam klic (auto mam otevrene). Diky za kazdou radu.

2013-10-31 20:11:53

Jako automechanik Ti mohu poradit nejjednoduší(ale né levnou ) radu. Koupě nových zámků i s klíčema. Pokud chceš opravdu šetřit,tak vymontuj zámek ze dveří a najdi autoelektrikáře který Ti odpojí imobilizér. Jiná možnost není.

2013-10-31 20:18:15

1dlpako : Tak jak píše kolega nade mnou. Skusil bych napsat sem a skusit sehnat všechny zámky, imobilizér z bouračky . http://www.iautodily.cz/p...tavka-nahradniho-dilu.php

2013-10-31 23:06:05

vaclav30:

mam moznost prave takto koupit komplet vsechny zamky (z vrakoviste), akorat me zarazil ten imobilizer - ten tedy budu muset odmontovat taky.

Stare zamky (spinaci skrin) pujdou vyndat bez klice?


Odpovědět

1  2