Fórum - Téma


Fiesta * automatická převodovka


Fórum Technický koutek Fiesta * automatická převodovka




2012-11-20 21:46:54

Chtel bych se zeptat, zda nekdo nevite k cemu slouzi na automatu stupen L. diky za radu

2012-11-20 22:57:32

David14,

Pozice "L" mění režim řazení převodovky. Písmeno L znamená "LOAD". Ten režim převodovky by měl být jakoby do síly, pro naložené auto.

2012-11-22 10:52:59

Ja s tim jeste nejel, ale dneska mi sundaji sadru z nohy tak to projedu.Ted jezdi pritelkine a ta moc citu nema prijde mi ze v tehle poloze to neradi vubec... ale dneska vyskousim

2012-11-24 10:20:59

David14.

podle manuálu poloha "L" (LOAD-naložený) způsobuje to, že při sjíždění strmějších klesání (například na horských silnicích nebo s nebrzděným přívěsem) automatika posouvá okamžik řazení převodových stupňů k vyšším rychlostem a k vyšším otáčkám motoru (tím zvyšuje účinnost brzdění motorem a řadí vyšší převod při vyšších otáčkách motoru než při normálním režimu). Rozsah otáček motoru udržuje řazením poblíž otáček pro největší krouticí moment. Bohužel zvýšené otáčky motoru při zařazeném nižším převodovém stupni při normální jízdě mají důsledek v mírně zvýšené spotřebě paliva.

Podrobnosti na http://www.fordclub.eu/gr...d-k-obsluze-Fiesta-IV.pdf

2014-12-14 16:06:22

Zdravím všechny. Poradí mi někdo s problémem u automatu. Kamarád si koupil Fiestu a při zařazení Déčka nebo zpátečky má vůz velkou tendenci k rozjezdu a při brzdění také jako kdyby vás motor tlačil vpřed. Předpokládám že v tuto (brzdění) by se to dít nemělo.

Má někdo zkušenost nebo alespoň stejný automat aby mi řekl jak se to má normálně chovat. Údajně se jedná o automat s variátorem. Předem díky. Fiesta 96

2014-12-14 17:11:03

juke7: To není problém, ale normální vlastnost automatické převodovky.

2014-12-14 17:55:37

juke7: Přesně tak. Stejně to mají třeba i městské autobusy s automatickou převodovkou. Pokud to vadí, tak je možné zařadit neutrál. Je to tak udělané, aby rozjezdy nebyly opžděné z důvodu plnění měniče hydrulickou kapalinou. Ale existují i výjimky. Například u ČD motoráků se automaticky vypne při poklesu rychloati pod 20 km/ho. To je ale úplně jiné použití.

Je třeba se s ní naučit. Znamená to například nezapomínat mít při krátkém stání (například na křižovatce) nohu na brzdě nebo nezapomínat při delším stání přepnout převodovku do neutálu.

2014-12-15 07:23:10

petrdepo: To beru. Jen vzniká pocit málo účinných brzd. Při rozjezdu je to celkem jasný. Jen co jsem zažil tak automaty táhli při zařazení jen tak lehce. Nicméně to je důvod proč jsem Vás oslovil. Moc díky za rady.

2014-12-15 07:43:40

juke7: Pokud to vadí, tak při poklesu rychlosti pod rychlost, kterou má auto při volnoběhu, tak jedině přepínat do neutrálu. Do té doby než klesnou otáčky k volnoběžným naopak trochu brzdí i motorem. Také se to u Fiesty projevuje trochu nezvykle, protože Fiesta je lehké malé auto.

2014-12-15 08:25:10

petrdepo: Ten neutrál bych asi nedoporučoval.Spíš je potřeba si zvyknout.

2014-12-15 12:34:12

OK chlapy. Moc díky. Snad si zvykne.

2014-12-15 19:14:20

fahrer: Samozřejmě máš pravdu. Ale jinak se chová u těžkého Mondea a jinak u lehké Fiesty.

2014-12-15 23:04:10

petrdepo: Kdysi jsem měl civica, který taky nevážil moc přes tunu a k tomu víc, jak 100PS. Takže vím, jak to reaguje. Ale to zvykáni jsem myslel tak, že je škoda se připravovat o výhody AT. Navíc se někdy může stát, že dojíždí k semafory, vyhodí N a dojíždí, blikne zelená a převodovce se někdy nelíbí tam vrazit D za jízdy. Myslím taky, že zbytečným řazením se ta převodovka opotřebovává víc než když tam nechá D a bude stát na brzdě. To jsem ale jen slyšel od mechaniků a vcelku se s tím ztotožňuji.

2014-12-15 23:24:05

fahrer: To jsem právě psal výše, že dávat neutrál není dobré pro krátké stání.

2015-11-18 23:08:55

Fiesta- dobu trva, nez se rozjede (automat) .. cauvec. snad to tu neni, nic podobneho jsem nenasel :)

nastartuju auto, treba rano (fiesta 1,25i 55kw 96), dam rychlost, chvili se nic nedeje, pak prudkej škub a jede, dojedu na krizovatku zastavim, pustim brzdu a par sekund muzu slapat plyn az na podlahu a proste nic se nedeje, stojim na miste. pak uz to je zase fajn, ale to prvni zastaveni..

myslel jsem, ze to dela i volnobeh, kdyz mi to parkrat chciplo nebo po zstaveni otacky spadly na 400 a cel auto se rozklepalo, ale i po vycisteni a prostriknuti vahy vzduchu, vzduchovy klapky, tak se vyresil pouze problem s otackama, ze uz pekne drzej a jenom za studena trochu klesnou a auto se zaklepe

ale uz nechcipa :)

jenom dodam, ze to nedela moc dlouho, auto je po vymene filtru (olej, benzin, vzduch), novy olej prevodovka a motor, rozvodak..

za kazdy typ budu rad

2015-11-19 02:16:51

seagate23: to je pořád to auto po nehodě do stoky? Každá rada je drahá. Auto patří na silnici.

2015-11-19 05:50:04

seagate23: Před kolika km byl měněn olej v převodovce ? Obrať se s dotazem na člena G.Cowlley, který opravuje automatické převodovky. Kontakt má v profilu.

2015-11-19 12:02:12

matasmondeo1: nema cenu se vyjadrovat, protoze me tyto otazky vazne vytaci uz :)

jednak to nebyla stoka, jedine co se autu stalo je ohnuty tlumic, disk na vyhozeni a poskrabane plasty..

petrdepo: olej vymenen pred cca 400km a delalo to uz nejakou dobu predtim, zacalo asi v lete.

petrdepo: takze jestli to chapu, tak L si bude radit taky?


Odpovědět