Fórum - Téma


Fiesta * 1998 nestartuje


Fórum Technický koutek Fiesta * 1998 nestartuje



1  2

2012-10-13 16:56:52

Dobrý den.Moje Fiesta vždycky dobře startovala i v zimě na poprvé.Nyní jsem asi týden stál,pak jsem chtěl nastartovat,baterie úplně prázdná a po dobití starter jen cvaká a nic.Všechny kontrolky svítí, světla se rozsvítí,zamykání dveří funguje,jen to startování nejde.Poradíte? Děkuji.

2012-10-13 20:30:55

fandark

Pravděpodobně se zasekla nebo zatuhla cívka na starteru nebo pastorek.Zkus jí poklepat jinak budeš muset starter vyndat a rozebrat a kouknout taky na uhlíky.Cívka třeba vyhazuje ale netočí se kvůli uhlíkům.

2012-10-13 23:37:41

propoj ten tenkej kabel ktery vede ke starteru s baterii dratkem na plusko a nastartujes

2012-10-13 23:50:04

orish

To asi neřeší tu závadu.Nemyslíš? Těžko to bude takhle startovat pořád?!

2012-10-14 08:33:03

Děkuji za radu,jsem rád ,že už vím na co se zaměřit.Myslíte,že tu baterii vybila ta zaseknutá cívka?Na starter je ale špatný přístup,tak musím sehnat kanál abych se dostal na něj zespodu.

2012-10-14 14:30:21

Tomenzino,

neřeší to opravu ale protočí startér je to jen rada

2012-10-14 19:19:01

orish

Chápu jako radu,ale na startér jak píše není přístup jako u většiny aut a nedokážu si představit že by takhle někdo startoval.

Možná někdo v dílně aby se třeba rozhýbal.

2012-10-14 19:34:37

Tomenzino,

ke startéru např.: u fiesty se da dostat spodem kablikem propojit kolem chladiče kabel s baterii byl jsem se na fiestu ted podivat jedina rada vymenit uhlíky .Nemyslim to špatně ale da se to protočit i tak a pak skusit normálně kličkem mohl zatuhnout

2012-10-14 19:42:41

orish

Ale jo beru to.Je to dobrá rada. Může to zkusit.Třeba se to rozchodí

2012-10-16 19:36:18

Tak to byl starter,měl jsem štěstí,sehnal jsem jiný,sice starší,ale už opět startuju.Děkuju všem kdo se mě snažil pomoct svoji radou.Fandark.

2013-09-29 19:28:58

Zdravím, mám Fiestu z roku 98, 1,3 Zetec. Startuje nahodile, jednou ano podruhý ne, za dalších pár dni na první otočení. První zjištění je, že při otočení klíčku do zapalování nehučí palivové čerpadlo. Proměřil jsem cestu od pojistkové skříně, kde vede oranžovo fialovej kábl až k poslední spojce pod zadníma dveřma. Kde je při zapalování krátce 16v, pak 0 a při startování 13v. Přesto čerpadlo nevydá ani hlásku. Podle schema má kostru přes černej káblik. Změřím vůči oranžovofialovýmu a volty tam pořád sou. Nechce se mi věřit, že by odešlo čerpadlo. Zkusil jsem poklepat na tu červenou věc setrvačnosti u řidiče a nepomohlo. Vydělat nádrž se mi moc nechce. Před panelákem to není úplně snadnej úkol. Nějaký nápady?

2013-09-29 20:23:13

terei: Součástí dopravního čerpadla paliva je tlakový spínač, který při překročení určitého tlaku rozepne. Příčinou toho, že dopravní čerpadlo neběží, také může být palivový filtr, že už je takřka neprůchodný a přetlakový spínač ho vypíná..

2013-09-30 22:27:52

terei: žádný tlakový spínač tam není,čerpadlo spouští relé čerpadla a to ovládá řídící jednotka.Po otočení klíčku čerpadlo natlačí/v ŘJ je nastaven krátký čas/ a dále spíná čerpadlo každý zapalovací impulz.Co impulz to krátké spuštění čerpadla,při běhu jdou impulzy rychle,proto čerpadlo běží stále.Tlak paliva řídí mechanický redukční ventil a přebytek vrací do nádrže.Jediné co je zařazeno do okruhu čerpadla je spínač,který při havárii vypne čerpadlo.Ten pokud bude vadný nepůjde čepadlo vůbec.Pokud si nejsi jistý zda čerpadlo jde správně,zařaď na hadici před redukčákem,který je u vstřikování manometr a ten ti ukáže,jestli čerpadlo dává,tlak má být 3 bary.

2013-10-01 10:07:07

jon29: Asi nebudeš mít úplně pravdu. Jak bys vysvětlil, že u Fiesty Mk4 a Mk5 (4.generace) je čas do natlakování rozdílný podle doby odstavení. Podle anglického servisního návodu jsou dvě verze zapojení. Od roku 1995 do roku 1999 (Mk4). Do tohoto roku palivové čerpadlo spínalo relé K13 a přebytečné palivo se po dosažení tlaku vracelo zpět do nádrže. To relé bylo spínané řídicí jednotkou EEC ze svorky 54. Po roce 1999 (Mk5) se už do okruhu (u motorů se vstřikováním benzínu) dávalo tlakové čidlo, které dávalo informaci řídicí jednotce EEC a ta podle tlaku běh čerpadla přerušovala. Po stopnutí motoru zůstávalo dopravní potrubí natlakované. Teprve při překročení tlaku 3 Bary (jestliže selže tlakové čidlo) se otevře pojistný ventil a tlak přepustí zpět do nádrže. V normálním provozu je tlak menší než 3 Bary. V obou případech je třeba ještě zkontrolovat i pojistku F15.

2013-10-01 19:51:09

petrdepo: Jednak kolega píše,že má Fiestu r.v.98,tak jsem prošel schemata od modelů s monovstřikem až po čtyřbodový a nikde není zařazen tlakový spínač paliva.V silovém přívodu pro čerpadlo je zařazen pouze spínač havárie.Jinak z technického hlediska je to blbost,protože tlak na vstřiku musí být stále stejný a to tlakový spínač nedokáže,jeho regulace je skoková,zap.vyp.El.regulace tlaku paliva se používá pouze u přímého vstřiku,na railu je snímač tlaku a ne spínač,ten dává ŘJ informaci jaký je tlak a ta reguluje el.redukční ventil.Jenom tak lze zajistit stálý a potřebný tlak na vstřiky.Pokud bude pojistka F15 vadná,nepůjde motor vůbec natočit.

2013-10-02 07:33:03

jon29: V popisu je napsáno, že čidlo tlaku paliva dává informaci řídicí jednotce EEC a ta potom zapínáním a vypínáním čerpadla řídí tlak v dopravním potrubí. Způsob regulace je také závislý na verzi řídicí jednotky EEC. Jestli to je verze 4 nebo 5. Podle popisu verze se vstřikováním mají také zásobník tlaku paliva (ten slouží k vyrovnávání tlaku mezi zapnutím a vypnutím čerpadla aby se pulsování nepřenášelo nepříznivě k vlastnímu vstřikování). Ten je součástí dopravního potrubí (podrobnost, kde je umístěn jsem se sice nedočetlm, ale někdo mi říkal že je přímo součástí motoru Zetec). Nevím, jestli uvažuji správně, ale mohl by fungovat na podobném principu, jako expanzomat.

2013-10-02 07:52:30

koupil jsem oalivový filtr, ale ještě jsem se nedostal k jeho výměně. Každopádně děkuji za rady. Vyměním filtr paliva a dám vědět jak to vypadá. Z techničáku fiesta JAS J4C 1.3 hc-efi j4c 1997

2013-10-02 19:22:51

tak jsem ho vyměnil a nic se nezměnilo.

2013-10-02 19:34:50

petrdepo: Zásobník paliva má pouze čtyřbodové vstřikování a tvoří ho obyčejná trubka z které jsou napájeny jednotlivé vstřiky,na konci trubky je redukční ventil,který přepouští přebytečný tlak zpět do nádrže.U přímého vstřikování je na něm navíc snímač tlaku paliva,který měří okamžitý tlak v zásobníku,ale Fiesta bohužel přímé vstřikování benzínu nemá.

2013-10-02 19:51:30

terei: jak jsem ti psal,chce to změřit tlak paliva a tím vyloučíš závadu na palivovém systému.Pokud je tlak správný 3 bary,zaměř se zda v době poruchy jde jiskra.Pokud nejde,bývá často závada na čidle kliky nebo vačky.Když není jiskra,nejde ani čerpadlo.


Odpovědět

1  2