Fórum - Téma


Fiesta * 1,8D 44kw-rozvody


Fórum Technický koutek Fiesta * 1,8D 44kw-rozvody


Diskuze o vozidlu

1996 Fiesta III 1.8

12 diskuzí

Výkon motoru 44 kW (60 PS) . Palivo diesel. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor Řadový, 1.8.



2013-07-27 07:30:28

Potřebuji poradit s rozvody...nevím jaké koupit..na autokelly je několik druhů s jiným počtem zubů, a na víc mám divoký ročník 1996,kde některé díly jsou do roku 95 a některé od 95.

Jednodušší je vyndat původní z auta a podle nich ( určitě to chtěl někdo napsat ) ale já chci koupit sadu nebo spíše řemen a vyměnit SÁM...ne servis apod !

Proto se ptám někoho se zkušeností těchto motorů 1,8D 44kw.

Jde to nějakým jednoduchým způsobem zjistit co se dá nebo nedá??? díky za odpovědi

2013-07-27 13:34:43

pokud máš fiestu MKIII tak na 90% budeš mít starý typ rozvodů, lišilo se to typem napínací klady, sundej kryt rozvodů a objednej si přesně stejné kladky jako máš ty, podle obrázů to poznáš

2013-07-27 17:57:06

g.cowlley: Ještě existuje jedna přesnější možnost. Podle VIN kódu se z programu MCAT.EXE dá přesně zjistit objednací číslo dílů Ford, které jsou u konkrétního auta použité. Pokud budou ochotní, tak ti ta objednací čísla sdělí i smluvní Fordservis. nProgram Mcat si můžeš stáhnout z www.ulozto.cz.

2013-07-27 18:34:57

g.cowlley:

je to MKIII ( GFJ) 3dvířko, no mrknu se na to a kdyžtak asi spočítám zuby na řemenu a pak budu vědět přesně co tam mám vlastně myslim ,že jsou 3 verze a něco z toho tam mám...doporučení na řemen je 60 tis.km a pak může dojít k destrukci...mě zbývá asi 30tis.km do rozvodu ale chci to mít po ruce protože do konce září to najedu

to je jedna z bolestí tohoto motoru,že může prdnout rozvodák,když se to zanedbá a nebo když mu někdo dá čouda na plný plyn a tímto stylem jezdí...

Ten motor je dobrý pracant ale ne na závodění. jinak jsem s tím spokojen,tape jak hodinky

dám vědět co tam mám at ostatní případně taky vědí.

2013-07-27 18:41:03

petrdepo:

koukal jsem na : Ford Europe MCat 05.2011.rar a má to 1,7Gb a to se mi nechce stahovat...moc dlouho na mě

zkusim počítat ty zuby a pak budu vědět jakou sadu jestli do roku 95 nebo od roku 95

ale odhaduju to na sadu SKF za 3200,-kč což kladky a řemen a ta cena je super....podle mě teda

no uvidim až to přesně zjistim

2013-07-27 20:50:59

Petře na ten Ecat u 20let starého auta nelze spolehat, nelze se spolehnout 100% ani na fordí databázi, ,mě ted např dodali podle vinka jinou sadu zámků na 2001 rok.

Jinak zuby myslim netřeba počítat, oba řemeny které na motoru jsou jsou podle mě do 96 i nad 96 stejné, rozdíl je v typu napínací kladky, stávkuje mi internet tak to neověřím, poslední 1,8D jsem dělal tuším před 2lety a na to už jsem moc sklerotickej abych si to pamatoval

2013-07-28 06:19:59

g.cowlley: Já jsem nepsal o Ecatu, ale o Mcatu. To je nejspíš jiný program než máš na mysli ty.

2013-07-28 06:27:58

g.cowlley:

je to tak, řemeny mají 116 zubů,ten je stejný pro starší i novější,tam je jiné jen šířka,starší 20mm novější 22mm a taky podle kladek.

No uvidim jak to dopadne...ještě moc teplo abych něco pod autem dělal

Ale s řemenem je celkem jasno..jen s kladkama si dát pozor ,které tam mám.

2013-07-28 07:03:37

wincor: Takže zjednodušeně stačí přesně změřit šíři řemenu (který v některém místě obvodu bývá přístupný) a podle toho objednat řemen a kladku. Ale jinak v údržbovém manuálu pro 1995-2002 doporučují výměnu řemenu a kladky po ujetí 130000-150000 km. Pochopitelně, že podle převážného režimu provozu motoru (například při časté dlouhodobější jízdě s motorem ve vysokých otáčkách, kdy se řemen i kladky a řemenice zahřejí) je dobré tento počet kilometrů úměrně snížit. Řemenu totiž nedělá dobře příliš zvýšená teplota, která mu snižuje pružnost a životnost.

2013-07-28 07:53:07

petrdepo:

přesně tak

ale na řemen se uvádí 60 000km výměna, kladky jak píšeš více km.

včera jsem jel 200km tam a zpět ve třech, spotřeba se nedotáhla ani na 5litrů a to byli stoupáky ,zatáčky,pomalá i rychlá jízda do 100km/h pohoda spokojenost

2013-07-28 08:10:36

wincor: Pro doplnění uvádím oficiální plán údržby pro verzi 1995-2002. U naftových motorů se může lišit. Těch 130000-150000 km, které jsem uváděl, je doporučováno pro benzínové motory Zetec.

2013-07-28 12:20:51

petrdepo:

jo tak to ju

ale já myslel ropáka, diesel mám. ten má 60 000km na výměnu rozvodů.


Odpovědět