Fórum - Téma


Escort * Rezonátor či dekat


Fórum Technický koutek Escort * Rezonátor či dekat




2013-07-01 12:10:58

Čaute, zase vymějšlím hlouposti a chtěl bych dát na auto, místo nějaké koncovky vyfuku, na což moc nejsem, spíše rezonátor místo katalyzátoru, četl jsem taky o decatu, kterej bych případně vyrobil ze starýho výfuku Eska?

Vyzná se tu někdo?

Co je lepší? jde mi spíše o zvuk, shlídl jsem několik videí s rezonátor a zvuk je libovej, takže se nebudu ptát na výhody a nevýhody.

Jen se zeptám, je možno tím ztratit nějaký výkon? potřebuju každej kilowat

Ford Escort 1.8 diesel

2013-07-01 17:23:20

evrosong: Při takové úpravě, jako je na videu, tak nějakej ten kilovat ti asi spadne, protože se rozladí proudění výfukových plynů v soustavě. Ale nebude to asi nijak moc divoké. Daleko víc, než na výkonu se to může projevit na zadní Lambda sondě. Ale asi bych, být tebou, schoval všechny vyměněné díly, abys to před technickou mohl uvést do původního stavu. S takovou úpravou bys horko těžko prošel měřením úrovně hluku. Stejně jako motorkáři s choprama. Taky před technickou musí zpátky nasazovat tlumič výfuku.

2013-07-01 22:43:40

petrdepo:

jo určitě přemýšlím kopit celý výfuk a na něm si pohrát....

asi bych prvně zkusil dát decat, prostě odříznout katalyzátor....

co se týče lambdy, to bude mít vliv na udávání infa do ŘJ a odtud to bude mít vliv na motor? (spotřeba)

2013-07-02 08:17:36

evrosong: Naměřené údaje z lambda sondy jdou do řídicí jednotky. Ta potom podle nich upravuje bohatost směsi s ohledem na naměřené emise tak, aby emisní limity byly splněny. Následně je tím ovlivněna nejen spotřeba paliva, ale i výkon motoru. Pokud motor není v ideálním stavu (dobrá komprese, svíčky a podobně), tak bys asi měl po zásahu do výfukové soustavy při STK bez katalyzátoru problém s emisemi. Okolo toho všeho je tolik různých poznatků a vzájemných závislostí, že než se k něčemu rozhodneš, vyhledej si články o vzájemných vlivech jednotlivých komponent na "Fórum-Technický koutek" nebo i jinde na internetu. Nakonec zjistíš, že dnes se většinou takové úpravy ani nevyplatí protože přínos neodpovídá vynaloženým nákladům. Zvuk je sice takový, že si lidé můžou myslet, že je auto "nadupané", ale na silnici potom ty scházející koně navíc nenajdeš a po té úpravě ti nakonec budou ještě naopak skutečně chybět. To je lepší přemýšlet o výkonnějším motoru. Z mého pohledu je asi nejlepší jen výměna koncovky výfuku, která výkon nemění, do regulace motoru se nezasahuje a při správné volbě i zvuk lehce zvýrazní. Ale i ty se vyrábí jako laděné. Například sportovní koncovka výfuku BackFire.

2013-07-02 10:52:42

petrdepo:

co se týká emisí, to bych neřešil, protože bych před technickou vše vrátil jak má být :)

a jak to tedy dělají ti ostatní co rezonátr či decat mají?

každopádně, taky nemám ze sebe radost, že chci jít do něčeho, co nemám prostudovaný.........

a ještě jedna věc, nejde mi o to, abych zaujmul okolí nebo aby auto vypadalo, že je nadupadné :) ,ale ten sametovej zvuk mě bere už hodně dlouho, tak po něm toužím, jen pro svoje uspokojení :)))

  • ---ale díky, už mi to pomale rozmlouváš :D vždycky potřebuju někoho kdo mě zabrzdí :D


Odpovědět