Fórum - Téma


Escort * neznámá hadička


Fórum Technický koutek Escort * neznámá hadička



1  2

2014-01-20 09:21:41

mozol: Možná, že řekneš, že jsem moc zvědavý, ale co je tou hadičkou konkrétně ovládáno ? Nemůže být také problém v tom ?

2014-01-20 09:56:52

petrdepo: no popravdě, řečeno je to trošku složitější vysvětlování. ale má to velký vliv na pravidelný chod motoru,regulaci otáček při zahřátí motoru atd. Pošlu ti něco na mail a můžeš to pročíst.

riotstarterr: no je to opsáhlé a mám to ve wordu v počítači.

2014-01-20 10:34:39

Jinak, jezdím s hadičkou odpojenou a celkově je tam znát zlepšení, nicmene i tak se mi vcera stalo, ze to jednou chciplo (za tepla) a o chvili pozdeji doslo ke skubani, seslapl jsem plyn, ale neudelal to nic, az o moment pozdeji se auto velkymi skoky vydalo kupredu a po chvili to bylo zase dobre. Tak snad ta hadicka nic nevcucla :D nicmene je videt, ze to nebyl a neni jediny problem, co tam je.

2014-01-20 10:41:56

riotstarterr: máš to tam a prosím,tě.Někdy to člověk musí přečíst víckrát,aby vše pořádně pochopil. no a když tak mi piš na interku. Je to lepší

2014-01-20 10:48:45

Tak jen pro ty co to zajímá.

U motorů se vstřikováním benzinu

je místo, odkud se podtlak k pneumatickému regulátoru přivádí,

zvoleno zpravidla mezi škrticí klapkou a rozvodem nasávaného

vzduchu nebo směsi k jednotlivým válcům.

Protože množství vstřikovaného paliva je

odvozováno od množství nasávaného vzduchu, které je „měřeno“

příslušným snímačem soustavy vstřikování, je složení směsi blízké

stechiometrické hodnotě (lambda přibližně rovno 1.0). Při ní směs

nejrychleji hoří, takže nemusí být prováděna korekce předstihu v

důsledku ochuzení, které nastává u motorů s karburátorem s

klesajícím zatížením motoru.

Obdobné je to v přechodových režimech chodu

motoru, při kterých jsou provozní podmínky rovněž snímány snímači

vstřikovací soustavy, a podle nich prováděna korekce dávkování

paliva. Kontrola předstihových charakteristik obou regulátorů se

proto neliší od způsobů popsaných v části 3 AE 1-2/2001.

V karburátorech

se směs vytváří tak, že do nasávaného vzduchu se v rozprašovači

směšovací komory, případně v kanálu chodu naprázdno, přimísí

palivo, jehož množství závisí na podtlaku v sacím potrubí, tedy

na zatížení motoru.

Karburátor má zabezpečit spouštění studeného i

teplého motoru, provoz při volnoběhu, kdy je škrticí klapka

uzavřena, takže motor dostává palivo z volnoběžné soustavy. Dále

při částečném zatížení, kdy se udržuje přibližně stejné složení

směsi pomocí korekčního vzduchu i při rostoucím podtlaku v okolí

rozprašovače, když se zvyšuje otevření škrticí klapky. Také při

zrychlení a maximálním výkonu motoru, kdy se směs obohacuje (na

lambda přibližně 0.9).

Je však třeba, aby při všech provozních

režimech motoru byly hodnoty emisí CO a HC co nejnižší, což

vyžaduje správné dávkování paliva i dobrou tvorbu směsi.

Při volnoběhu vzniká nebezpečí, že následkem

velkého podílu zbytků spalin ve válci vynechává zapalování.

Přitom je ve výfukových plynech velké množství nespálených

uhlovodíků (emise HC). Aby se zabránilo vynechání spalování,

škrticí klapka se úplně neuzavře, takže se vytváří směs, která je

vždy schopna zažehnutí. Aby nebyly volnoběžné otáčky příliš

vysoké, sníží se předstih.

Náhlé uzavření škrticí klapky má za následek

velké obohacení směsi a tím zvýšení emisí škodlivin. Podtlak v

sacím potrubí totiž velmi vzroste a palivo vysrážené na stěnách

se odpaří. Tomu zabrání tlumič zavírání klapky.

Při brzdění motorem se škrticí klapka nesmí při

vyšších otáčkách úplně uzavřít, aby nevynechávalo spalování.

Proto se při brzdění škrticí klapka částečně pootevře pomocí

elektromagnetického členu. Po dosažení volnoběžných otáček se

klapka vrátí do své volnoběžné polohy.

Karburátory bývají vybavovány doplňky, které

jsou řízeny podtlakem v sacím potrubí, protože ten svými změnami

postihuje zmíněné přechodové stavy. Na karburátoru, případně i

dalších místech sacího potrubí, jsou vývodu podtlaku pro

jednotlivé ovládače. Protože jejich působení mnohdy nezávisí jen

na změnách zatížení motoru vyjádřených podtlakem, ale i na

dalších parametrech motoru, jako teplota, otáčky apod. je podtlak

přiváděn přes ventily, které se otevírají nebo uzavírají v

závislosti na hodnotách příslušného parametru. Zpřísnění

požadavků na úroveň emisí vedlo k zařazení dalších doplňků, jako

recirkulace výfukových plynů, odvětrávání palivové nádrže a

klikové skříně a jiné. Z hlediska zapalování je to použití

dvoukomorové podtlakové

2014-01-20 10:55:45

mozol: tak nejak mi z toho vychazi, ze ta odpojena hadicka neni zase takove terno; spis nouzovka. Aneb ted muzu mit vyssi spotrebu, prilis obohacenou smes nebo naopak.

2014-01-20 10:58:59

riotstarterr: pochopil si to přesně. Je třeba to rozhodit pročistit sání a dát novou hadičku. dá se koupit univerzální podtlaková.

2014-01-20 11:03:54

mozol: vcera jsem s tim najel 400km :D no tak snad se nic nestalo, vetsinou po dalnici. Dam na tvoji radu, rozhodim to a vycistim poradne, pak se uvidi.


Odpovědět

1  2