Fórum - Téma


Escort * neznámá hadička


Fórum Technický koutek Escort * neznámá hadička



1  2

2014-01-18 22:01:44

Ahoj,

dneska ve městě, jak začalo pršet, auto začalo chcípat pokaždé, když jsem vyřadil, stačilo dojet na křižovatku. Volnoběh sám o sobě dost hrozný. Laborováním v garáži v motoru jsem zjistil, že po odpojení této hadičky (viz obrázek dole) sice volnoběžné otáčky vyletí o něco výš (tipuji 1500, nemám otáčkoměr), ale motor běží o dost lépe a žádné chcípání se nekoná. Hadička nasává vzduch, jakmile se tam dá prst, motor se začně dusit=chcípne to. Se zapojenou hadičkou nastanou opět problémy napsané výše.

Auto je Ford Escort 1990 1.4 52kW.

Zpátky domů jsem dojel s touto hadičkou odpojenou a jelo to krásně, ale nějak teď nevím, co s tím.

Víte někdo, co je tohle za hadičku, k čemu slouží, atd.?

Foto: http://jpeg.cz/obrazek/Kg5

2014-01-18 22:53:56

riotstarterr:

Jde o to, kam je hadička zapojená? Jde většinou o podtlak, propojené hadičky jsou směřovány k ventilu, kterej je někde na dělící stěně motoru, a ten je vadný. Projdi hadičky, zkontroluj ventil podtlaku

2014-01-18 23:00:23

tomenzino:

Hadička je zapojená do kusu plastu, který vede do sání - viz další foto.

Tzn. sání samo o sobě vede do boxu (na foto velké červené kolečko), kde je vzduchový filtr. Tam vede ještě takový plastový bazmek, do kterého je zapojená tlustá hadička (je vidět vlevo na fotce okroužkovaná zeleně) a do toho plastového bazmeku vede ještě ta tenká hadička (na fotce žlutě, sama o sobě zde není moc vidět), která způsobovala ty problémy.

2014-01-18 23:03:10

riotstarterr:

Já ti rozumim. Ale někde se musí nasávat podtlak, a většinou je někde ventil podlaku. Pokud ne, projdi hadičky a nasávací hrdlo, jestli podtlak vytváří sání, jestli to není nekde ucpané

2014-01-18 23:07:51

tomenzino:

Právěže jsem to tam čistil, hadičky ucpané nejsou ani jiné cesty, vypadá to tam OK :/

Myslíš, že s tím můžu dočasně jezdit s odpojenou hadičkou? Jediný poznatelný rozdíl je ve volnoběžných otáčkách, jinak šlape normálně.

2014-01-18 23:18:52

riotstarterr:

V tom problém nebude. Můžeš jezdit určitě s odpojenou hadičkou, kdysi jsem měnil motor 1.8 za 2.0 zetec

a jedna hadička podobná té tvé, prostě zbyla, a nebyla kam připojit.

Tak jsem jí připáskoval k dělící stěně, a takhle jsem jezdil vlastně cca 5 let

Takže v tom problém nebude, ale spíš proč to tak je,

2014-01-18 23:20:03

tomenzino: Díky. Zatím tak budu jezdit, ale přece jen s tím něco udělám, protože ty volnoběžné otáčky jsou dost vysoké a občas mi to trochu lupe/střílí z výfuku, byť málo (to teda střílelo už předtím).

2014-01-18 23:31:11

riotstarterr:

Je to zajímavý, ale pokud něco objevím nebo zjistím, napíšu

2014-01-18 23:38:28

tomenzino: To by bylo super, vážím si toho :)

2014-01-19 00:24:24

riotstarterr: Podobnou hadičku jsem měl na předešlém autě jiné značky. Také bych řekl, že je to podtlak. Vedla ze sání do podtlakového čidla. Teda myslím si to, páč do té krabičky vedli dráty. Ovšem mě to při vyndání jelo jako na 3 válce.

2014-01-19 02:12:42

Ahoj, kdyby jsi eventuelně potřeboval nějaký díly, tak mám doma celý motor 1,4 tak se stačí ozvat

 petrdepo  
2014-01-19 08:28:16

jerikkk: tenhle motor neznám a na druhý konec hadičky na fotce není vidět, ale není to náhodou hadička odsávání z karteru ? Z karteru se většinou odsávají proniklé spaliny a olejové páry a mezi hadičku a karter je ještě zařazený odlučovač oleje.

2014-01-19 09:27:07

petrdepo: Abych řekl pravdu, tak tu 1,4ku jsem vůbec nezkoumal ale až budu u toho motoru tak schválně kouknu kam ta hadička jde a od čeho je

2014-01-19 09:43:55

petrdepo: No tahle hadička vede do boxu sání se vzduchovým filtrem a sama o sobě nasává vzduch, jak jsem psal, když jí zacpu prstem, motor se zadusí a chcípne. Když je normálně zapojená - motor se dusí, takže je tam něco špatně, zřejmě jak psal včera Tomenzino.

2014-01-19 09:44:43

jerikkk: Nějaké díly by možná bodly, ale koukám, že jsi celkem z daleka :) jezdíš někdy do Prahy?

2014-01-19 11:49:34

riotstarterr: co se týče tvého problému,tak je to opravdu podtlaková hadička. Je třeba ji vyměnit. tím,že je steřelá a při zahřátí motoru dochází k tomu,že se v podstatě promáčkne a přilepí k sobě a vzduch nemá kudy jít. Je to stejné jako když ji prostě zmáčkneš. Nic jiného. Dej jinou a je to vyřešené.

2014-01-19 12:23:19

mozol: Hadička je 4 měsíce stará, stejně jako ostatní hadičky v autě, došlo ke kompletní výměně právě proto, že byly zpuchřelé.

2014-01-19 19:06:29

riotstarterr: Pokud jsi nepoužil přímo dělanou na zátěž a odolnou teplu může to dělat problém. V obchodě jsem vysvětlil na co je a dali mě nějakou specnas . Myslel jsem, že ji ani nenarvu na ty konce a to jsem si pomohl mýdlem

2014-01-19 19:30:00

vaclav30: Je to originál z Fordu.

2014-01-19 19:39:17

riotstarterr: Chápu. Machr na Escorty je dle mého Mozol . Ten ti poradí


Odpovědět

1  2