Fórum - Téma


Escort * Nestartuje-nehází jiskru


Fórum Technický koutek Escort * Nestartuje-nehází jiskru


Diskuze o vozidlu

1992 Escort 1.6

25 diskuzí

Palivo benzín. 5-rychlostní Manuální převodovka. Motor 1 600 ccm (98 cui).


1  2

2013-02-16 21:40:38

Zdravím vás , mám takový problém . U Escorta 1,6 benzín r.v. 1992 nejde jiskra .

Zkusil jsem toto : Na přívodu k vysokonapěťovému modulu od kterého vedou kabely ke svíčkám jsem dal na prostřední konektor zkoušečku - ta se mi rožla ( což by mělo bít dobře) ale při pokus o start by dle mého uvážení měla zkoušečka blikat - což se nestalo a zkoušečka svítila nepřetržitě. Došel jsem tedy k závěru že musí bít někde přerušovač což jsem nic takového nenašel a tak jsem začal kupovat díly z vrakoviště a zkoušel jsem v první řadě krabičku s nápisem Motorcraft ( na levé straně ve směru jízdy ) po testu o start NIC , tak jsem koupil snímač otáček klikovky ale taky NIC , a na konec už jsem koupil dokonce i řídící jednotku auta ale auto mi stále jiskru nahází . Hledal jsem i imobilizer ale klíček je jednoduchý a nevypadá že by v něm byl čip zabudován a ani krabičku jsem pod palubovkou nenašel . Tak už nevím kam se ještě mám podívat a co vyměnit aby to začalo konečně fungovat . Auto jsem v tomto stavu již koupil a prej to už bylo i v nějakém servise ale závadu nenašly . Jinak se ještě zeptám - našla by tuto závadu diagnostika ? MOC DĚKUJI ZA KAŽDOU RADU Paja234

2013-02-17 11:08:33

Paja234,

pokud máš klíček, který má červenou zátku, tak za touto zátkou většinou bývá skrytý čip pro imobilizér (transpnder). Na boku spínací skříňky je potom připevněna malá krabička, ve které je snímač kódu z čipového klíče pro imobilizér. Kabelem je potom připojena k řídicí jednotce.

2013-02-17 12:28:46

Ok zkusim se mrknout a dam vedet ale klicek je cely černy takze tam imobilizer nebude , ale radsi se po te krabičce podivam . Paja234

2013-02-17 13:07:50

Paja 234.

Pokud máš jenom černý klíč, takto může třeba být jenom "nouzový" na odemčení auta. To, jestli má auto imobilizér, by se zjistilo podle VIN kódu v programu MCAT. Ještě můžeš zkusit vyresetovat řídicí jednotku odpojením baterie na cca 30 minut (ale pozor, zakóduje se ti rádio). Také můžeš zkontrolovat nárazový havarijní spínač (bývá poblž levého předního sloupku dveří), který také může blokovat start. Ale ten to může být jenom vzácně. Pokud ani to nepomůže, pak nezbyde asi nic jiného, než diagnostika.

Motor, jestli se nemýlím, přerušovač nemá, protože cívce dává impulzy řídicí jednotka v závislosti na snímači klikové hřídele, na dalších čidlech a v závislosti na programu nahraném v řídicí jednotce (nebo-li motor má proměnlivý předstih podle provozních podmínek). Pokud je řídicí jednotka nová, musí se do ní program nahrát. Pokud je z jiného než stejného motoru, tak pravděpodobně nebude správně fungovat. Navíc některé jiné typy motorů mají i jiné pořadí zapalování (například Enduro).

2013-02-17 18:09:56

Řídící jednotku jsem vyměnil z druhého totožného auta takže vyresetovaná byla na 100% protože jenom cesta pro ni mi zabrala hodinu. Tak si myslím že tam problém nebude . klíč prý byl k autu pouze tento černý a sním to jezdilo takže imobilizer tam tedy taky není . nouzový vypinač jsem taky zkusil ale beze změny . Teď jsem někde na netu našel že bývá dost častá závada v plošné desce v pojistkové skříni - zkusím to rozdělat a mrknout i tam . Pokud by někdo měl 1,6 tak kolem roku 1992 mohl by mi vyfotit umístnění relátek a propojovacích plíšků ? Pár těchto fotek jsem na netu našel ale ani jedna nebyla z 1,6 ( tam by mohla být taky chyba - protože nevím kdo všechno se v autě vrtal ) .Ještě bych dodat že ty věci co jsem tam vyměňoval byly z auta které na to vrakoviště dojelo samo .

Ještě jsem si zpoměl když otočím klíčem do polohy kdy se rožnou kontrolky tak čerpadlo natahne benzín ( je slyšet sepnutí a rozepnutí malého relátka . Ale když startuji tak toto relátko cvaká a tam si nejsem jistý jestly by toto relé nemělo být seplé aby dodávalo stabilně benzín . Toto relátko jsem ale taky vyměmil a dělá to samé jak to předchozí tak nevím . Jedná se o malé hnědé relátko ( je tam pouze jedno ) Paja234

2013-02-17 18:33:11

Paja,

to relátko musí proměnlivě cyklovat podle spotřeby, protože ho přerušuje tlakový spínač, který hlídá tlak paliva. Pojistky zkontroluješ obyčejnou žárovkovou zkoušečkou. S pojistkovou deskou kvůli přístupu je to už horší. Co se týká relé, tak bych maximálně relé vytáhnul a patici prostříkal kontaktolem nebo kontoxem (pokud tedy nebude přímo viditelná oxydace) Totéž můžeš udělat i s konektorem řídicí jednotky..

Ještě se doporučuje zkontrolovat hodnotu odporu primárů zapalovací cívky. Údajně by měla, podle knížky "Jak na to" kolem 0,2-,0,3 ohmu.,

Nevím, jakou máš přístrojovou desku, ale možná, že ti napoví i tohle video, jak nalézt výpis diagnostických chyb. Není to sice na tvé auto, ale může to být podobné.

http://www.youtube.com/watch?v=Q0Ctx6r-IMQ

2013-02-17 19:32:29

Tak je tam jen 0,12-13 ohmu ale furt to neřeší to že by ten proud co tam je měl být něčím přerušován - je tam stálý proud tedy 12 V a pokud tento tok proudu nebude přerušen tak to nemůže hodit jiskru . Bohužel video je hezké ale mě nepomůže je tam jednoduchá palubovka vez digitálu. Na autě jsou už všechny zásuvky prostříkány kontaktolem . tak jsem rozdělal tu pojistkovku a jsou tam praskliny mezi tičinkou a cínem tak to zkusím přetavit ( teda jestly to pujde)

2013-02-17 19:55:05

Paja234

To že by mělo být to napájecí napětí zapalovací cívky něčím přerušováno, není pravda. Napájecí napětí je stálé po zapnutí zapalování. Ovládací impulz je vysílán z řídící jednotky a je to impulz mínusový.

Také není pravda, že by relé palivového čerpadle mělo pulsovat. To relé je opět ovládáno mínusem od řídící jednotky tak, že po zapnutí zapalovaní sepne a po chvíli vypne. Při startování má být seplé a tak má zůstat do vypnutí zapalování.

Zkontroluj pořádně tu pojistkovou skříňku, opravdu s ní bývají velké problémy.

2013-02-17 20:14:11

Aha tak to jsem nezkoušel jak jsou na tom mínusový poly . Zítra to zkusím a z tou pojistkovkou si nejsem až tak 100% jistý a tak zítra zajedu na vrakáč koupit i tu pojistkovku .

2013-02-17 20:36:53

Albi,

a proč v těch brožurách "Jak na to" píšou, že palivové čerpadlo vypíná tlakový spínač ? Také tam píšou, že u motoru je tlakový vyrovnávací zásobník paliva.

2013-02-17 20:43:23

Pája 234

Ahoj, souhlasím s Albim. Jinak neznamená, že když máš obyč. černej klíč do zapalovačky, že nemáš imobilizér. Dost často se stávalo, že když někdo chtěl mít víc klíčů se kterejma chtěl i startovat, nebo se mu nechtělo investovat do drahého klíče s čipem. Tak ten čip vyndal, nebo klíč s ním přidělal ke spínačce pod plasty u volantu. Tím to fungovalo dál jako imobilizér, ale stačil Ti už jen ten obyč. černý klíč. Kterým bys jinak nenastartoval.

2013-02-17 21:00:14

Petrdepo

nevím co píšou v brožurách "Jak na to", ale myslím že tím asi mysleli bezpečnostní spínač, který vypne palivo při převrácení vozidla. To jsi myslím taky popisoval někde dříve. To je ten spínač na sloupku dveří, který občas vypne palivo, když vymeteš díru v silnici. O jiném spínači a ani snímači tlaku paliva u těchto aut nevím.

Ta tlaková vyrovnávací nádoba, je vlastně lišta, na kterou jsou nasazeny vstřiky a na které je také podtlakový regulátor paliva. Tato lišta společně s regulátorem a samozřejmě s palivovým čerpadlem, zajištují dostatečný a pokud možno konstantní tlak paliva potřebný ke správnému rozprášení paliva.

2013-02-17 21:04:11

albi,

ten tlakový spínač (i podle inzerátů na Aukru) by měl být přímo součástí palivového čerpadla u nádrže.

2013-02-17 21:07:37

Jasně souhlasím ale když se hrabeš v autech 15 let tak takové fígle znáš ale tady není ani řídící jednotka imobilizeru a pokud by byl imobilizer přímo v hlavní řídící jednotce musel bych ten čip už dávno najít . Tak zkontrolovananou kabeláž jak mám já teď v autě nemá asi nikdo ( rozmotal sem totiž svasky a chodil přímo po káblech jestly nejsou někde roseklé ,ukroucene a tak a pak sem je zpět zamotal ( 15 elektrykářských pásek ) . Chlapi já se v tom hrabu deně už 14 dní a zatím sem nezjistil vůbec nic . Kdybych na závadu došel tak bych vás tu s tím neotravoval ale když už toho uděláš tolik a auto ti furt nejede tak už ti pomůžou jenom druzí protože sám to vzdáš ( já se nerad vzdávám ale dady sem už musel :-D. Teď mě hlavně zajímá co to bude dělat po výměně té pojistkovky - jestly to bude v ní tak se pujdu zítra ožrat a to sem abstinent :-D

2013-02-17 21:11:30

Paja234,

radši to nepřeháněj, víš co dokáže metanol.

2013-02-17 21:13:46

noo šak to ještě nejede , ale kdyby už chtělo už toho začínám mít plný zuby .

2013-02-17 21:15:38

petrdepo

sice nevím o jakém přesně Escortu se tu bavíme, ale v tom co jsem měl já, je jen přetlakový ventil.

2013-02-17 21:25:34

albi,

to já také nevím, ale tam to bylo takhle napsáno. Já u mé Fiesty Mk5/2001zapnu zapalování, čerpadlo mi natlakuje a vypne. To kdy mi znovu zapne už neslyším. A kde je vůbec rozdělovač ? Schovaný pod zapalovací cívkou ? Aby nakonecnebyl problém tam.

2013-02-17 21:41:43

petrdepo

tyhle auta už rozdělovač nemají. Všechno si určuje řídící jednotka. Ta určuje kdy cívka "zapálí". A je to tak, že cívka má dva okruhy a pálí současně dva válce(1+4,2+3).

2013-02-17 22:02:23

albi,

tak to jsem netušil. Proto vlastně vzhledově vypadá jako dvojitá.


Odpovědět

1  2