Fórum - Téma


Escort - LPG


Fórum LPG / CNG / E85 Escort - LPG



1  2  3

2013-05-02 18:02:36

kkodl33: Problém je nejspíš v tom, že řídicí jednotka si s tou změnou nedovede poradit - její program neumí tu změnu paliva správně vyhodnotit a přizpůsobit správně podmínky provozu motoru. Jednotka pro LPG má jiný průběh charakteristiky pro motor. Možná,že by se to mohlo trochu zlepšit vyresetováním jednotky odpojením baterie, kdy si začne znova načítat provozní podmínky. To si pak jednotka znovu načítá a přispůsobuje režim motoru během najetí cca 50 km. Ale pokud chceš používat i benzín, tak to nemá asi smysl, protože by to bylo stejné zase naopak. Ještě jsem si vzpoměl, že při přechodu na plyn se používají jiné svíčky (protože jsou odlišné spalovací teploty), a to také může mít vliv na spotřebu.

2013-05-02 22:25:04

Svicky jsem popravde jeste nemenil,ponevac jsem ted nasipal dost kc do LPG takze na ne zkratka nezbylo.Jake koupit?

No nez se vubec zacneme bavit jestli je spotreba vysoka nebo neni,tak spotreba benzinu ma byt u meho motoru tedy 1.4ky jaka?Kolem 7l?Pokud tak nejak kolem tech 7l/100km tak pak to sice na svuj obsah a vykon zere dost,ale spotreba LPG tech cca 9l/100km je asi v poradku,protoze mi tak stejne zere alfa.Tim nesrovnavam alfu s fordem,jen konstatuju.Proste si toho plynu bere vic nez benzinu,tak to ma asi byt.No po spravnosti se ma motor nechat ohrat na benzin,pak az prepnout na plyn.Ja na benzin jen startuju,asi po minute prepinam na plyn,takze to s tou ridici jednotkou myslim odpojeni by asi za zkousku taky stalo.

2013-05-03 07:56:00

kkodl33: Všechny tyhle otázky by ti měli odpovědět v servisech, kde se profesionálně zabývají přechodem na LPG. Ohledně těch svíček na LPG jsou nějaké zmínky ve Fóru v Technickém koutku. Rozhodně mají mít jinou tepelnou hodnotu než na benzín. Pro přechod na LPG se prodává řídicí modul. Hodně se o tom psalo na forfans.cz. Co se týká spotřeby, tak se většinou uvádí o 10-15% vyšší oproti benzínu.

2013-05-03 14:25:21

No ale ja nechci nic resit pres servisy,jen jsem se ptal tady Fordaku na moji spotrebu,jestli je v norme vis?Nic vic.Se servisem lpg mam spatne zkusenosti a tak tam jezdim jen na revize.Jinak ty svicky,jako zeptam se v mototechne co kupuju dily,jestli tam nemaji nejaky svicky pro LPG ale popravde v Alfe mam obycejny NGK za 40kc a jezdi normale uz kolik let.Ale jak rikam,poptam se.Pro provoz LPG ridici modul rikas?To nemam ani ve Fordu ani v Alfe.Tak potom mam pravdive info o te vyssi spotrebe u LPG oproti benzinu.

2013-05-03 14:42:46

kkodl33: Ja mám spotřebu asi o 1,5l větší než na benzín.Těžko se to ale určuje,jelikož část cesty musím na benzín,dokud se motor neohřeje na cca 30 stupňů.Co se týče svíček,tak mi bylo doporučeno používat originální svíčky.Svíčky na LPG jsou podstatně dražší a v podstatě to nemá význam.

2013-05-03 14:49:56

A ty mas co za motor a kolik ti to papa?Popravde se taky priklanim k tomu,ze drazssi svicky nemaji smysl obzvlast kdyz to mam vyzkouseny u druhyho auta.

2013-05-03 14:56:44

Papá mi to asi 10,5l.Motor mam Zetec 1600.Ford escort combi.1997.Myslim tím ve městě.

2013-05-03 18:55:22

Tak ve meste to je ok,ale normalni smiseny provoz ti to bere kolik?

2013-05-04 14:37:55

cca 8,5-9L

2013-05-04 15:18:26

Tak to je porad min nez me a to mas vetsi obsah,ale zase novejsi motor.No co uz,nebudu bazirovat na pul litrem sem nebo tam.

2013-05-04 17:30:53

Při ceně 17kč to opravdu nemá smysl.

2013-05-04 22:04:33

Nekdy a nekde se da tankovat za 14.90kc.Ovsem slisel jsem ze to zase toho plynu bere vic,takze v finale se nic neusetri.

2013-05-05 09:19:36

Plyn se dělí na zimní směs a letní směs.rozdíl je v poměru:propan/butan.40/60 a 60/40 Nevím jestli je to ůplně přesný poměr,ale to nejní tak ůplně podstatné .Jinak se s tím nedá nic vymýšlet.Těm hospodským kecům bych moc nevěřil.

2013-05-05 09:25:08

Tady je to přesně:

Fyzikální vlastnosti

Hustota (kapalná fáze) letní směs 540 kg/m³ (Propan 510 kg/m³, Butan 580 kg/m³).

Hustota plynné fáze cca 2,1 kg/m³ (Z 1 litru kapalné fáze vznikne asi 553 litrů plynu).

Výhřevnost cca 12,9 kWh/kg (46,44 MJ/kg).

Složení: Zimní LPG směs (60% P a 40% B); letní LPG směs (40% P a 60% B).

Teplota varu: -11,7 °C (zimní LPG směs), -5,3 °C (letní LPG směs).

2013-05-05 10:41:46

Zajimave,zase jsem o neco chytrejsi.

2013-05-05 16:14:21

tomtom: Ahoj.

Oktanové číslo LPG se pohybuje podle internetu v rozsahu 101-110. Oktanové číslo zemního plynu se pohybuje v rozsahu 110-120. Zajímalo by mne, v jakém rozsahu je řídicí jednotka se vstřikováním schopná optimálně zpracovat tyto změny oktanového čísla oproti benzínu BA95. Určitě by to byl údaj,který by zajímal i ostatní po té stránce, kdy je třeba už pořídit řídicí jednotku pro LPG.

2013-05-05 17:35:08

Bohužel nejsem v tomto nijak kovaný.To by spíše měl napsat nějaký odborník,který tato zařízení montuje či vyrábí.

2013-05-05 18:55:03

To je jednoduchy: nijak. Ridici jednotka na LPG totiz ve skutecnosti vubec nic neridi, nazev klame. Motor i na LPG porad ridi puvodni benzinova jednotka. LPG jednotka pouze odpojuje benzinove vstrikove a ovlada plynove vstrikovace na zaklade signalu pro benzinove vstrikovace.

2013-05-05 19:18:40

Taky zajimave a dobre vedet...

2013-05-21 22:12:58

Tak malinko řídí, má své vlastní palivové mapy a bývá napojena i na lambdu nebo obd. Na oktanové číslo reaguje benzínová řj pomocí snímače klepání a nepřímo tedy i plynová, která podle benzínové řj přepočítává dobu vstřikování plynu. Finta je v tom, že benzínová řj nesmí poznat, že tam nějaká plynová řj je. Není na to stavěná a vyhodí chybu, pokud na to přijde (rozsvítí se mil).


Odpovědět

1  2  3