Fórum - Téma


Escort - Kde sehnat sportovní snížené tlumiče


Fórum Pokec všeobecný Escort - Kde sehnat sportovní snížené tlumiče



1  2

2013-08-21 19:38:26

Zdravím,

mám problém, koupil jsem si sportovní pružiny z německa od H&R, i přes to, že mě ujistil i sám výrobce, že při snížení 4cm se nemusí měnit tlumiče, mi to naráží při průjezdu nerovnostmi na dorazy. Proto by mě zajímalo, zda někdo nemáte doma na prodej, nebo nevíte kde sehnat snížené tlumiče za rozumnou cenu? Děkuji za odpovědi.

2013-08-21 19:50:33

briantuning: stačí zagůglit ...třeba tady a jinak je toho všude mraky

http://www.2racing.cz/?action=detail&id=ID11984

2013-08-21 19:57:56

briantuning:

myslím, že snížené tlumiče jak je nazýváš je trochu mimo, řekl bych spíše, že potřebuješ tužší tlumiče.Máš snížený podvozek pružinama,

ale taky jsou zároveň asi moc měkké. Proto to jde na dorazy. Takže sportovní tlumiče.Řekl bych trochu ranec

Krom toho jak píše STturnier200, je toho všude dost, jen to vše stojí dost pěněz.

2013-08-21 20:40:31

tomenzino: žádné tlumiče mu nepomůžou k tomu aby to nešlo na dorazy,tlumiče mají naprosto jinou funkci

2013-08-21 20:44:10

erko:

Jo? A jakou mají funkci? Některé se dají i nastavovat! Tuhost. Co by si tam chtěl asi dát?

Mám je na svěm Mondeu. Říká se jim samonivelační, a jsou tužší tzv sportovní podvozek

2013-08-21 21:04:39

tomenzino: Nikdy nejsou tlumiče tuhší než pružiny,tlumiče mají funkci aby se ti auto na nerovnostech nerozhoupalo,tlumí výhradně zpětný pohyb,to že máš tvrdší tlumiče znamená že ti jde auto pomalejc nahoru

2013-08-21 21:14:10

erko: No musím s tebou nesouhlasit...funce "sportovních tvrdších tlumičů" je obostraná.........osobní zkušennost ..věř mi

2013-08-21 21:16:45

erko:

To ti rozumím, ale v těch tlumičích, co jsou právě na tužší podvozek, jsou také malé pružiny. Ty potom drží výšku, současně

s pružinou pérování.

No to je jedno. Stačí to najít na netu. Jen by mě zajímalo, co by jsi s tím teda dělal,když podle tebe tlumiče to nedají.

2013-08-21 21:16:51

stturnier200: kdyby to tak bylo,nepotřeboval by jsi pružiny

2013-08-21 21:20:09

erko:

STturnier má pravdu. Dá se nastavovat na tlumičích tuhost a tvrdost. Už to tak je.

To ýe jsi to neviděl, neznamená že to neexistuje.

2013-08-21 21:41:06

tomenzino: Ale no tak,tuhost tlumičů mám u Volva a ovládám je čudlíkem z auta

2013-08-21 21:42:43

erko:

Jasně, koukni na net, jsou i jiné možnosti.Nebo jsi to nikdy neviděl? Dříve se dokonce dofukovali pumpičkou.

2013-08-21 21:47:35

tomenzino: nebo dotahovaly šroubem,neboj vím o čem je řeč..

2013-08-21 21:49:15

erko:

No tak vidíš. Možností je hodně. Něco s těma pružinama udělat musí.A jediná možnost je nějaký takový tlumič

2013-08-22 08:35:59

Dle mých zkušeností z předchozích vozidel, pokud chci dávat snížené tvrdší pružiny, musím dát tlumiče s tvrdší charakteristikou.(sportovní) Jinak to nemá význam.

2013-08-22 08:54:13

divinol: Nechci to tady rozpitvávat ale BrianTuning má problém takový že mu při zhoupnutí jde auto na dorazy,podle mě má nevyhovující pružiny a pochybuji že to vyřeší jakékoliv tlumiče

2013-08-22 09:53:35

erko: Měkčí tlumiče dovolí prokmit až na dorazy, protože tlumič pokud je oproti pružině měkčí, tak to nezvládne a kmit je větší, než by měl být. Musí se vyměnit komplet obojí, protože sportovní tvrdší prožiny jsou až o 40% tvrdší a musí mít v kompletu i tlumiče s větším tlumicím účinkem. Jinak totiž měkčí tlumiče dovolí při najetí na nerovnost větší odpověď ze stlačené tvrdší pružiny, než tlumič stačí odtlumit a auto bude na nerovnostech odskakovat, což je zvlášť nebezpečné v zatáčce (tlumič tlumí jak ve směru stačování pružiny, tak i ve směru jejího uvolňování. Nejhůř se to projevuje při použití nízkoprofilových pneu. Prodejce z Německa měl sice pravdu, že se nemusí měnit tlumiče, ale jenom co se týká délky tlumiče (na délku mají rezervu). Musí se ale vyměnit kvůli tvrdosti tlumení (tlumicí účinek musí odpovídat pružině). Asi se už Němci naučili spoléhat na to, že Češi všechno spolknou. Ideální pro případný návrat k původním pružinám je použít tlumiče s nastavitelnou charakteristikou. Také se doporučuje vyměnit tyč příčného stabilizátoru za silnější sportovní, aby auto bylo i příčně stabilní (u mojí Fiesty Sport je například místo prúměru 15 mm použitý průměr 17mm a tlumiče jsou také jiné než u běžné Fiesty (vše originál z výroby). Každý zásah do podvozku je třeba si dobře uvážit a mít zmapované důsledky každého zásahu předem. Blíž je to vysvětlené například v článku "Ford Fiesta 2000 Sport" v rubrice "Články". Zkus se také informovat na tomto odkazu: http://www.tlumice-pema.cz.

2013-08-22 12:49:53

petrdepo:

Asi tak nějak pane.

2013-08-22 12:56:14

erko:

Já netvrdím, že to je přesně jeho problém, jen vím, že tlumiče s tužší charakteristikou právě to zhoupnutí eliminují, podrží, např f. Koni dělá tlumiče s třemi stupni nastavení, jistě není jediná,.....je to celé dost velká věda, možná má špatná pera, to nevím.

2013-08-22 16:46:11

Zdravím, je to přesně jak jsem psal, v tuhosti problém není. Jde opravdu o snížené neboli zkrácené tlumiče. Viz: http://www.shockwarehouse.../site/suspension_tips.cfm

Jde o escort IV XR3i z roku 1988 a je možno sehnat koni za 3600/kus, ale to auto samotné by mělo menší hodnotu než ty tlumiče. Posledním mým nápadem bylo napsat sem, myslel jsem že mi někdo poradí... Původně vlastně šlo o to, že ty originální pružiny hrozně odskakovali v zatáčkách, tyhle nové nikoli, jízdní vlastnosti jsou vpořádku, akorát při dírách typu propadlé kanalizační roury a podobné, co jsou přes celou silnici to narazí na dorazy. Kdyby to mělo podvozek alespoň jako Focus, kterého mají rodiče tak bych tam žádné pružiny neměnil... Mám ještě ST220, s tím se to nedá sice srovnávat, ale to má podvozek výborný. Prostě a jednoduše šlo o to, že jak jsem přesedal tak mě to vždy vyhodilo s escortem ze zatáčky tak, že se to celé kolébalo apod , i při poloviční rychlosti než s ST. Dumal jsem co s tím, němci slíbili že to bude ok s jejch produktem, sice pravdu měli, ale naráží to na ty dorazy.


Odpovědět

1  2