Fórum - Téma


Escort * el.stahování oken


Fórum Technický koutek Escort * el.stahování oken




2013-06-30 14:01:01

Máte někdo ifo o problému::::Okýnko se stáhlo jen trochu a od té doby nejde ani tam ani tam. Ostatní fungují dál. Jedná se o Escort 96rok.Skoušel sem přehodit vypínače ,zda není problém tam,ale není. Teť mne napadá ,ten spinač v kabině jistě ovládá relé,není liž pravda. Jestli ano ,tak u všech všudy ,kde by to relé mohlo bejt????

Díky za info.

 petrdepo  
2013-06-30 16:43:58

král: Může to také dělat stahovačka okna. Neozývaly se ti před tím škrabavé zvuky zpod tapecírunku při stahování nebo zvedání okna ? Pokud ano, bývá to prasklý drátek lanka, který "nachmoucá" a následným průchodem bowdenem blokuje pohyb stahovačky. V ovládání nejsou relé, pouze 2x dvojité přepínací tlačítko na straně řidiče a to mění polaritu napětí pro motor stahovačky. Motorek stahovačky se točí jedním nebo druhým směrem.. Pro jistotu je však třeba vyzkoušet spínání tlačítek zkoušečkou. Také se mi stalo, že reagovala až na několikáté stisknutí. Bylo nespolehlivé vlivem opotřebení kontaktní plochy. A tak jsem pořídil nové a bylo po problému. Ještě by to také mohly být, vzhledem ke stáří vozu, opotřebené uhlíky motorku stahovačky. Jinak na E-cat se ceny neoriginálních stahovaček (Magnetti Marelli) pohybují okolo 2500.- Kč. Originální jsou dražší. Ceny na AutoKelly jsem nehledal.

2013-07-02 18:22:16

Ahoj. Díky moc za radu. Vyskoušel sem snad vše co se dalo. Zvuky nebyly slyšet žádné ,fungovalo bez problémů. Ale závada bude asi větší problém než sem myslel. Do kontaktů na motorek nejde proud. Vzal sem drát a z baterky napojil na přímo. Nic. Mrcha se nehne. To prvně a ještě k tomu že na těch konektorech není šťáva. To mne zaráží. Proto sem si myslel,že relé.Co bys radil. Financí moc není,tak bych byl vděčen za každý nápad. Uvažoval sem nad klasickou mechanikou. Klička.Jelikož mám klimu,tak by to zas nebyl tak problém.

 petrdepo  
2013-07-02 22:32:31

král: Na motorek se musí přivést (+( i (-). Tlačítka připojují oba póly, jinak by nebylo možné měnit směr otáčení.

2013-07-03 17:21:32

Ahoj. Díky. Už sem to zjistil stylem pokus omyl. Vymontoval sem to ven a nevěřil vlastnímu selskému rozumu. Že ty s prominutím paka forďácký přehazují poly. Fungovalo by to stejně systémem ukostřený motorek a jen dávat plus na jeden a nebo druhý kontakt.. Ale to je o tom ,že ::::::nečteš ,nevíš. Ovšem je tu ten problém číslo dva ,proč na kontaktech nejsou žádný proudy. Jak se říká ,hledej šmudlo. Budu se toum pokud mi někdo neporadí kde hledat ,věnovat cca půl dne. Potom si natáhnu nové dráty.Jinak moc díky . aspoň vím ,že jsou tady lidičky co o tom něco ví.Kdybys tušil kde je zrada prozvoň ,já ti zavolám. TEL.723 546 950.

 petrdepo  
2013-07-04 09:38:29

král: Na kontaktech tlačítek máš napětí jenom na přívodních pinech. Z těch se teprve po stisknutí tlačítka dostanou v příslušné polaritě na kontakty vedoucí k motorku. Nejdřív si ověř funkci samotných tlačítek. U mne byl problém právě v tlačítkách. Jinak na obrázku přikládám schéma ovládání oken mojí Fiesty. U tebe nejspíš bude podobné (pravděpodobně třeba s jiným číslováním pojistek nebo označením barev vodičů). Ve schématu je dvojité tlačítko u řidiče, jednoduché tlačítko u spolujezdce.

2013-07-14 14:44:42

Ahoj. Díky za schéma. Pomohlo. Problém byl v tom přívodním připojení z toho Jak sem dříve preferoval RELE.

Kde sháníte ,myslím i ostatní třeba takové věci. Myslím to schéma třeba. koupil sem si knížky oprav,ale je to vždy jen stručně a nikdy tam nic takového není. Jen obecně ,že třeba je to tento svazek drátů a tak.

Ještě jednou díky.


Odpovědět