Fórum - Téma


Escort * Chcípání, špatný volnoběh za vlhka/deště


Fórum Technický koutek Escort * Chcípání, špatný volnoběh za vlhka/deště




2014-07-10 20:17:08

Zdravím,

už dlouho se potýkám s následujícím problémem a už si s tím nevím rady, tak se chci zeptat tady, doufám, že někdo bude vědět. Jedná se o mé auto, co mám v profilu.

Jednu událost popíšu přesně tak, jak se stala, abyste věděli, jak se to chová:

Pršelo a bylo dost vlhko. Zkusil jsem nastartovat, ale auto mělo velké problémy udržet volnoběh, tak jsem čekal asi minutu, velmi nízké otáčky na hranici udržení volnoběhu. Pak jsem se teda rozjel, auto cukalo, a každý rozjezd byl takový neplynulý, až ve vyšších otáčkách (cca nad 2000) se dalo jet víceméně bez problémů. Pak mi to začalo chcípat, na první křížovatce, přijel jsem tam a asi po 5 vteřinách to zničehonic zdechlo. Zkusil jsem nastartovat ale moc se tomu nechtělo, trvalo to tak tři vteřiny a dost se sbíral, nakonec se chytil když jsem mu pomohl plynem, rozjel jsem se a na další křižovatce to zase po pár vteřinách chcíplo. Pak takhle ještě 2x na dalších dvou - na těch posledních dvou křižovatkách jsem lehce držel plyn aby to nechcíplo, ale auto stejně zlobilo: držel volnoběh a najednou propad, jako kdyby chcípl ale zase se během desetiny vteřiny probral sám od sebe a otáčky vyletěly a takhle opakovaně - (prostě otáčky OK/otáčky OK/otáčky OK/propad skoro do chcípnutí /otáčky OK /otáčky OK a takhle několikrát dokola).

To chcípnutí na křižovatkách vždy přišlo zničehonic, tzn. ne že by klesaly otáčky postupně, ale byl relativně normální volnoběh, nic neklepalo a najednou to zdechlo. Pak jsem jel do podzemní kryté garáže a najednou nic, volnoběh dobrý, auto nechcípalo, žádná díra v plynu, pěkně se sbíral z otáček, prostě normální chování. Garáže mají určitě nějaké větrání a vlhko tam nebylo.

Nechci tu garáž dávat do přímé souvislosti, ale takhle se mi to jeví, auto se vždy chová hůř když je vlhko a prší, za sucha to dělá jen někdy - možná vlhkost vzduchu má takový vliv? Tzn. čím větší vlhko tím větší problém.

Podotýkám, že toto se děje prakticky vždy, když prší nebo je opravdu vlhko. Když nastartuju studený motor např. v těch podzemních garážích, auto jede v pohodě, ale vyjedu ven do deště a začne to zlobit.

Když je motor prohřátý na provozní teplotu, popisovaný problém ustupuje ve většině případů zcela, nebo se projevuje jen minimálně a dá se v pohodě jet. Stejně tak za sucha mi připadá, že problém se nevyskytuje nebo jen ve výrazně menší míře. Jakmile je ale vlhko a/nebo prší, okamžitě je to znát.

Motor sám o sobě táhne dobře, olej nežere, nehulí.

Měněny čerstvě rozvody, svíčky origo Motorcraft, zapalovací kabely, čidlo teploty motoru, termostat, kapaliny, vzduchový filtr, čištěná škrticí klapka.

Už si s tím nevím rady a nechci nechat měnit všechno možné naslepo.

Díky za rady a tipy.

2014-07-10 20:33:50

riotstarterr: Jediná věc, která takřka okamžitě přichází do styku s vlhkým vzduchem je váha vzduchu. Pokud má vůz snahu škubat nebo se dusit při rozjezdu při studeném motoru, tak by to mohla být ona. Ale stejně se mi to nezdá. Nejlepší by asi bylo zkusit načíst chyby diagnostikou.

2014-07-10 20:46:39

petrdepo: Mám starý typ, je to rok 1990 jednobodová stříkačka.

Váhu vzduchu auto nemá. Diagnostika se naposledy nepovedla, neznám nikoho kdo ji na tak starý vůz má, je totiž jen "vyblikávací" co vím. Ale moje zkušenosti - diagnostika, zvlášť u tak starých aut jako je to moje, mi za celý život u žádného mého auta nepomohla a vždy ukazovala kraviny - resp. odkazovala jinam, než kde skutečný problém byl.

2014-07-10 20:56:18

riotstarterr: Tak zkus vydržet. Možná, že ti poradí někdo další. Ještě dplním - pokud máš v motorovém prostoru u přepážky třípinový konektor diagnostiky, tak tu asi budou mít už jenom ve značkovém servisu Ford. Obrázek tohoto staršího typu konektoru diagnostiky najdeš na tomto odkazu (mívá červené víčko):

http://www.fordclub.eu/fo...select=61195#message61195

2014-07-12 14:39:00

Já tu diagnostiku mám...


Odpovědět