Fórum - Téma


Elektroinstalace+Transit-závady


Fórum Transit VI / V184 / V185 Elektroinstalace+Transit-závady

Informace o modelu: Ford Transit VI / V184 / V185


1  2  3  4

2013-12-09 14:27:36

TO je pekny , ale porad nevim co mam hledat pripadne co vymenit. Modul GEM slysim prv

2013-12-09 18:06:27

jesterka: Jenom doplním - modul GEM řídí veškeré instalované elektrické spotřebiče v autě pomocí relé. Spínání funkcí je malým výkonem a GEM podle toho spíná výkonové obvody. Tím se šetří spínače třeba v plubní desce. Ale ovládá třeba i relé světel, časovač vyhřívání předního skla (pokud je jím auto vybaveno) a další věci. Nejlépe by bylo, kdybys měl elektrické schéma vozu (například z brožury "Jak na to").

Leo
Leo
2013-12-11 11:27:03

Lechy: Pořád tady nevidim, že by jste někdo zkontrovovali ty relátka v levym přednim podběhu nad plaslovym podkolí. Taková černá krabka, nejni skoro vidět a ruce tam zkoro nedáš.Uměj pěkně zokxidovat, bývaj tam 2 nebo 3 a možná je má jen model co má v originále zásuvku na vlek. Ale chyba při problému blikání je tam v 50%.

2013-12-11 11:45:47

Tak podle cvakani v kabine sem nasel relatko pod volantem, rozdelal sem ho a bouhuzel sama eletronika, neda se nic stelovat jak u skodovek. takze pokud nebude chyba jinde ceka me nove relatko kolem 8 stovek za nove.

2013-12-11 22:06:00

leo: aha, tak to jsem nevěděl že je něco na podběhu. Tažné sice mám ale fakt nevím jestli tam nějaké rele mám. M yslím si že ne.

Nemám tam ani žádnej plastovej podběh. Ja už to teda vyřešil tak že jsem pod volantem vyměnil z vrakáče za 300kč rele 4x21 místo původního 6x21 a dlouho byl klid. Až ted zase někdy to bliká celej den normálně, někdy zase rychle a tak..

No uvidím, kouknu na to ! Každopádně díky za postřehy

Joo a mám to hledat nad kolem nebo z motorového prostoru ??

Leo
Leo
2013-12-12 23:53:42

Lechy: Musíš zezhora. Máš tam plastovej podběh orig.ford maj ho všechny i předokolky z fabriky. Jen jsi línej se ohnout k zemi a podívat se Zakrývá jen tu krabku a nádobku ostřikovače. Kdybys ho tam neměl, s krabku plnou vody a soli by to neblikalo už 5 let.

2013-12-13 20:45:42

leo: ouukééj kouknu tam Jinak línej ani nejsem, ležím pod tím autem snad více než sedím za volantem

2014-01-11 12:45:43

Ty Peto , pokud tam mam na relatku napsany 3 x (6 x ) 21W tak mam jaky relatko , z busu nebo nakladniho.

Uz sem zkusil vsecky rady co jsem po forech obevil a do leva ci prava , porad mam rychloblikac, varovny jedou v poradku. Posledni moznost je to novy rele ale to je kopec penez.

2014-01-11 17:22:08

jesterka:To relátko by správně nemělo být ani z autobusu ani z náklaďáku, protože tam se používá napětí 24V a ty máš 12V. Ten údaj 3x/6x(21W) znamená, že je použitené pro počet maximálně 3 nebo 6 žárovek současně. 6 žárovek se může používat tehdy, když se zapne havarijní varovné osvětlení. Při tvém dotazu mne napadla ještě jedna možnost. Rychlé blikání začne, je-li odběr žárovek menší než normální a je to současně varování při vadné některé žárovce. Může to nastat tehdy, jestliže je například vadná žárovka nebo jestliže se třeba místo žárovky 21W použije žárovka 5W. Zkontroluj si, jaké žárovky máš skutečně použity. Všechny mají být 21W. Jestliže se místo klasických žárovek použijí žárovky LED, musí mít v sobě zabudovaný odpor, který simuluje výkon 21W(tedy speciálně pro toto použití určené).

2014-01-11 21:05:48

UZ sem to obeh nekolikrat , zarovky blikaj vsecky a je na nich napsany 21 w , dokonce sem prosel kostry smirgloval pekne kov na kov , prostrikaval kontaktolem stekry. LED ky nikde nemam . V relatku byl kondik tak jsem i ten prepajel ale porad zadna zmena. Zapojil sem odkrytovane relatko a zjistil ze jak na varovny tak i doleva ci doprava se pouziva jen jeden bimetal kontakt a varovny fakci v poradku takze rele by take melo bejt v poradku , proste mi to hlava nebere

t90
2014-01-11 21:32:15

Koukám že se směrovkama mají všichni nějaký problém.Já když dám blinkr,tak to chvíli bliká a pak směrovky začnou jen svítit.Zatím jsem nepřišel na to,čím to je

2014-01-11 21:33:37

jesterka: Pokud při zapnutí varovného osvětlení osvětlení bliká normálně, tak nezbývá, než relé vyměnit, protože špatně rozeznává přpojenou zátěž a myslí si, že je žárovek připojeno méně, než má být. Možná, že by to dokázal opravit nějaký šikovný kutil, který se zabývá elektronikou. Víc už ti asi neporadím..

2014-01-31 12:23:30

Pokud máte problém s blinkry, vřele doporučuju sundat obě zadní světla a zkontrolovat konektor mezi paticí lampy a vodiči. Měl jsem také nestandardní chování blikačů, dokonce při brždění blikalo i zadní obrysové světlo, když byly spuštěné blikače.

Bylo to způsobeno zkorodováním jazýčku vedoucího z patice lampy do konektoru. Někdo tu napsal, že zkontroloval a prostříkal WD40 ukostření... Jen samotné prostříkání nepomůže, musí se smirkovým papírem očistit kontakt až na kov, teprve pak prostříknout a POZOR, ošetřit stejným způsobem se musí i "protikus", čili konektor v patici u vodičů.

Já jsem měl vlivem vysokého odporu dokonce natavenou umělou hmotu patice, jak se ten kontakt zahříval. Lze se domnívat, že pokud by se to neřešilo, tak při plné zátěži (sepnuté mlhovky, obrysovky, blinkry a couvačky) může dojít k požáru. Ale to by byla extrémní souhra náhod. Prostě je potřeba snížit přechodový odpor mezi paticí lampy a konektorem.

A protože vlivem koroze sníží oba protikusy svůj objem hmoty, stalo se mi na jedné straně, že i po očištění problém přetrvával, tak jsem musel jazýček mírně ohnout a protikus víc sevřít, abych kontakt obnovil (ideální je sehnat nezkorodovanou patici zadních lamp).

Protože mám na autě jen 4 blinkry, nemůžu posoudit, jestli u dalších dvou, o kterých tu píše jesterka a Lechy, nebude stejný problém v ukostření.

Sice to nepatří do tohoto vlákna, ale přestaly mi svítit obě přední mlhovky, po sundání gumových krytů (jeden s trubičkou a dírkou k odvodu vody-novější typ, druhý bez dírky) jsem zjistil, že jsou zkorodované kontakty na staré, neměněné mlhovce. Pro jistotu jsem proměřil přívod a žárovky, vše bylo ok. Očistil jsem tedy kontakty jak to jen šlo a obě mlhovky se rozsvítily.

Jak jsem psal výše, jedna mlhovka byla měněna po nehodě a v těsnící gumě má trubičku s dírou na konci, tak byla vpořádku, nezkorodovaná. Na té druhé, staré, bylo vidět, že se tam dostává voda a nemá kam vytéct, čili to koroduje.

GEM modul bych v tomto případě neřešil, či řešil až jako poslední možnost (pokud není zkorodovaný).

Ať chceme, nebo ne, ty auta už jsou starší (víc než 10 let) a mají na takové závady nárok...

2014-02-02 22:08:26

Nazdarek, jinak v nejhorším se už dá ta patice lampy sehnat za pár stovek nová !

Někdy to totiž osmirkovat a promazat nestačí. Ja to měl třeba tak shnilé že mi to upadlo jak jsem to rozebral..

2014-06-02 09:25:20

Mě třeba nesvítí vzadu téměř nic. Neuměl byste mi, pls, nekdo poradit?

Na pravém i levém světle mi svítí horní žárovka (signalizace rozsvícených světel). Pokud zmáčknu brzdu, tyto světla zhasnou a prostřední brzdové (na okně dveří) se rozsvítí.

Blinkry vzadu neblikají, ve předu ano.

Světla zpátečky nesvítí. Mlhovky taky ne.

Žárovky jsou v pořádku.

Všude je strašných drátů a vůbec se v tom nevyznám co kam vede.

2014-06-02 10:19:30

blejt: To vypadá na špatnou kostru. Zkus na mínusový přívod připojit drátem kostru karoserie.

2014-06-02 10:26:47

petrdepo: No už jsem trochu pokročil. zjistil jsem, že tři dráty konektoru pro pravé zadní světlo mám spojený s kostrou. dovedlo mě to až ke konektoru pro přívěs. Když dám jeden konec pípáku (multimetr) do zdířky č.3, tak mi píska se šesti dalšími, takže někde něco bude asi ukostřený, ale je mi divný, že to nevyhazuje pojistky.

2014-06-02 10:30:15

blejt: Víc by asi napovědělo elektrické schéma. To zhasnutí horních světel při sešlápnutí brzdy by odpovídalo špatné kostře proto, že brzdová žárovka má větší odběr.

2014-06-02 10:46:14

petrdepo: no mám nějaká typická schémata z knížky jak na to, ale jestli má můj tsansit typické zapojení to nevím. každopádně to asi bude někde vepředu, protože od konektorů, kde mi pískají 4 z 6 drátů dohromady to vede asi už jen dopředu. jen měřením kam.

2014-06-02 11:19:32

bych zkusil vyměnit celé nové patice. Daj se sehnat za par kaček nové.

Rezáví to, pak to probiji a dělá to prostě bordel..


Odpovědět

1  2  3  4