Fórum - Téma


Elektroinstalace+Transit-všeobecné závady,rady


Fórum Transit (obecně) Elektroinstalace+Transit-všeobecné závady,rady

Informace o modelu: Ford Transit


1  2  3  4

2013-08-24 18:20:01

Diky za radu.jdu se na to podivat

2014-01-02 10:45:40

Cau mam problem na FT 2001

Pri zaplich svetlech cimz je osvetlena i palubka atd. mi pri volnobehu zacnou pravidelne pohasinat a zas se rozsvecovat veskere zarovky, jak v plubce tak predni zadni svetlomety. nezhasnou uplne jen se potemni a zas rozzari. s pravidelnou frekvenci jeste o neco rychleji jak blinkr. Hned jak se zvednou otacky tak tohle zmizi. Startovaci baterie je temer nova , nezalezi na okamzite velikosti odebiraneho proudu. ikdyz zhasnu veskera svetla a pustim si treba vnitrni osvetleni nad hlavou blika take , nebo pokud sviti nejaka kontrolka na palubce a vse ostatni je vyple , blika take.

Chci se zeptat , nema s timto uz nekdo nejaky zkusenosti, Dik Radek

2014-01-02 11:22:59

jesterka: Typnul bych si na špatný spoj či oxidaci nějakého vodiče.Začal bych silovýma od baterie a to + i mínus.

2014-01-03 10:29:30

jesterka: Trošku upřesni tu pravidelnost toho pohasínání při volnoběhu. Od jakých otáček se to začne chovat normálně ? Zkus lehce poklepat krabičku regulátoru alternátoru v alternátoru. Pokud by to na chvíli přestalo dělat, tak jsou to opotřebené nebo prachem přilepené uhlíky. Podle mne není v autě nic jiného (žádný spotřebič), co by mohlo způsobovat takové pulsování, které je rychlejší neš blinkry.

2014-01-03 14:38:22

Vzdy kdyz auto jede na volnobeh , nezalezi jestli sem ho zrovna nastartoval ci sem dojel streku , jak klape na volnobeh veskera svetla pohasinaji a rozsvecuji se, za 1 sekundu pohasnou rozsviti se a zas pohasnou a tak porad dokola. odhadem 2 rychlejsi blikani jak blinkr. je mi jasny za takovi kolisani proudu nedela dobre ani baterce ani jednotce. volnobeh mam kolem 800 otacek a satci tuknout do plynu a jak otacky prehoupnou tisic , blikani ustane

2014-01-03 15:02:45

jesterka: Napoj si voltmetr co to bude ukazovat ale kdyby odcházeli uhlíky tak to nebude pulzovat v soustavě protože napětí vyrovnává autobaterie takže kdybys to nechal na volnoběh s puštěnejma světlama tak to bude tak dlouho v provozu dokud bude něco v baterii.Pro klid duše bych na ten regulátor asi mrknul a změřil bych i výstup alternátoru,tzn pokud to tam bude v pořádku tak máš jistotu.

2014-01-03 18:06:59

Zahada vyresena,

Vzal sem multimetr , nastartoval , dobijeni 14,4 V na volnobeh , 15 V pri pridani plynu. Odpojil sem startovaci baterii pri behu motoru , hodnoty se nezmenili, Samostatna baterii 14,4 V takze v poradku. Odpojil sem trakcni baterii ktera je pripojene pres rele , a blikani prestalo , baterie 12,6 voltu a pomalu klesalo jak se prestalo dobijet, tudiz bud je uplne vytriskana nebo odesla , Kdyz byly zapojene obe batrie altik nestacil na volnobeh dobijet a proto to blikalo, Trakcni baterie pohanela interier vozu protoze je to obytka. Dik za spolupraci

2014-01-03 18:35:25

jesterka: Ale stejně ještě jednou změř napětí na baterii. Správně by totiž nemělo překročit 14,5-14,6V. Jinak mají totiž značně zkrácenou životnost žárovky světel. Pro dobíjení druhé baterie jsem někde četl, že je dobré do série zařadit reflektorovou žárovku 6V/55W/65W připojenou oběma vlákny současně. Omezí se tím trvalý dobíjecí proud na cca 4-8A. To se ale nedá použít, pokud bys chtěl používat obě spojené baterie na startování.

2014-01-03 19:17:03

petrdepo: Transit má zvýšené dobíjecí napětí z hlavy přesně nevím kolik ale mám dojem,že 15 V při přidání plynu je v normě.

Proto by se do Transitů měli dávat baterie které tohle napětí snesou,což jsou dneska pomalu všechny.Druhá baterie pokud je zapojena přes relé,které je spíná k sobě pouze když alternátor dobíjí tak je to správné zapojení jak má být.O žádné žárovce jsem tedy ještě neslyšel,která by se měla dávat k druhé baterii.

2014-01-03 19:49:34

Mam auto 2 roky a najel sem s nim 30 000 km , a behem teto doby bez problemu , baterky nabity , starty na otoceni klicem. Je ale pravda ze sem z trkacni baterky ted vic odebiral a jezdil minimalne , je mozny ze se to v ty zime ted nestacilo dobijet a trakcni batarka bud odesla nebo potrebuje vytahnout , rozmrznout a poradne dobit nabijeckou. Je pripojena pres znackove rele Truma , a nabiji se jen pri nastartovanem motoru a neslouzi pro starty. Promeril sem i dobijeni ty trakcni baterky a 14,4 voltu takze tady je to v poradku,

2014-01-03 20:05:22

jesterka: A jen bůh ví co mají ty baterky za sebou. A taky je to kus od kusu.Některá baterka se nedožije ani tří let a některá drží,drží a drží, jen tak pro zajímavost mám tu 2ks original japonské trakční YUASSA ta nejvyšší řada a mají cca 11let a pak jsem tu měl ty polotrakce dělaný v Bulharsku pod křídly Optimy a dva roky a všecky 4kousky šli do kopru.

2014-01-03 20:29:34

milan1: To omezení žárovkou je dobré jen při hlubokém vybití té druhé baterie kvůli zatížení alternátoru. Jinak pochopitelně není třeba.

Co se týká životnosti baterií, tak ta je závislá na více věcech.

1. Na ošetření baterie - nesmí se nechat hlubko vybít (napětí nesmí klesnout pod cca 9V) a v případě hlubokého vybití je ji třeba ihned bez odkladu nabít.

2. Na technickém řešení elektrod ve výrobě výroby

3. Na čistotě materiálu elektrod (již z výroby)

4. Na chemické čistotě a správné hustotě elektrolytu - neboli aby byla baterie určena pro provoz v naší zeměpisné šířce (nebo-li aby z výroby nebyla určena do jižních států jako je třeba Itálie nebo Španělsko, kde se používá snížená hustota elektrolytu nebo naopak do severských států, kde se používá lehce zvýšená hustota, která v našich podmínkách v letních teplotách vede k varu elektrolytu)

5. Na počtu úplných nabíjecích cyklů baterie

Jinak pochopitelně baterii nesvědčí velké nabíjecí proudy a tak lidi, co ihned po studeném startu vyženou motor do otáček bateri ubližují

2014-01-03 20:53:09

petrdepo: U těch baterek je to nevyzpytatelný jak dlouho vydrží. Spousta kluků začalo baterky kupovat v Hornbachu,Baumaxu.....protože v dnešní době vyreklamovat baterku je téměř utopie a v těhle obchoďákách přineseš špatnou,dostaneš novou nebo vrátěj love.Vono kupovat nějaký HITECH,jsou samozřejmě na trhu,ODDYSEY,ROLLS,OPTIMA,STINGER mělo by to vydržet a snést více než standart ale problém,že delší záruku než dva roky Ti v CZ nikdo nechce dát.

2014-01-03 22:45:30

milan1: To je mi úplně jasný. Ale na druhé straně jsou firmy, které se tím zabývají specializovaně. U nás je to například firma "Autobaterie Mulač" a tam mi na baterii Varta Silver Dynamic dali záruku 3 roky a ještě mi při výměně kus za kus za starou baterii odečetli 500.- Kč. Původní byla baterie TEPCO z roku 97 (vydržela tedy 5 let), se kterou jsem Fiestu koupil jako ojetou, dovezenou z Itálie. Jsem zvědav, jak dlouho mi vydrží nová Varta. Asi je také třeba trošku hledat. V obchoďáku je problém ten, že se musí kontrolovat datum výroby aby to nebyl ležák. Také je otázka, jak ty obchoďáky ty baterie skladují.

Ještě k žárovkám. Výrobce uvádí maximální provozní napětí žárovek 12V +20%, to se rovná napětí 14,4V. Když se uváží úbytek napětí na kabeláži, tak by to mohlo odpovídat tomu napětí 14,6V. Pokud má žárovka napětí změřené přímo u ní větší než 14,4V, tak má nejen zkrácenou životnost, ale ¨kvůli zvýšené teplotě a tím snížené pevnosti vlákna má také větší citlivost na otřesy.

2014-01-04 18:12:55

Zdravim panove mam problem poradi nekdo??? mam transita musel jsem vyndat autobaterii a ejhle radio je kodovane a problem je na svete je tam radio TRAFFIC 3000 a kod neznam je naka moznost? nebo radio je k zahozeni

2014-01-04 18:21:00

pohodar: Někde to tu je popsaný,nějaký vyhledávač pohledej a pokud nebudeš úspěšný tak u autorizáku Ford pokud je tam rádio originál tak kód dohledají.

2014-01-04 18:24:50

milan1: Dekuji juknu a uvidim

2014-01-04 19:29:49

pohodar: Stáhni si z manuálů program fordm-calc.zip. Tam jenom vložíš výrobní číslo rádia bez písmene "M".

2014-01-04 20:21:28

petrdepo: Dekuji za dobrou radu uz ho mam

2014-02-22 12:09:12

Dobrý den, potřebuji poradit.

Neblikají mě blinkry ani výstražné u transita r.v. 2001.

Kde může být problém?

Děkuji za odpověď


Odpovědět

1  2  3  4