Fórum - Téma


Elektroinstalace_Mondeo IV


Fórum Mondeo MK IV Elektroinstalace_Mondeo IV

Informace o modelu: Ford Mondeo MK IV


1  2  3

2014-05-28 08:37:56

Prosím o radu, koupil jsem mondeo r.v.2008 v bazaru a netroubí. Pojistka je OK. Kde najdu prosím relé a kde najdu klakson? Odkud se k němu nejlépe dostanu? Předpokládám, že až ho najdu, tak nejprve vyzkouším zda k němu jd proud...pak budu řešit dál...Děkuji Tomáš

2014-06-05 19:45:18

zeas: relé č.9 je v pojistkové skříni u motoru a klakson za nárazníkem

2014-12-02 09:48:49

Ahoj potřeboval bych poradit kudy vedou kabely od stropního svetla abych na ne mohl napojit osvetleni noh diky Mondeo MkIV

2015-07-18 21:55:06

Dobrý večer prosim Vás co to znamená když mi na informačním panelu píše ,,potkávací chyba Bulb'' v překladu jinak ,,low beam Bulb fault'' Děkuji

2015-07-19 05:07:54

nikevi:

Mělo by to znamenat, že ti nesvítí žárovka v potkavacím světle. Projdi ale všechny žárovky nemusí to být přesné

2015-07-19 10:11:22

Děkuji, jdeme na to

2015-11-11 23:04:59

Prosím o radu, ačkoliv je baterie dostatečně nabitá dle údajů voltmetru a nabíječky, na informačním panelu hned po otevření dveří nebo po otočení klíčku stojí hlášení "Batteriespannung niedrig" a auto nejde startovat. Jenom cvaknou uhlíky a startér se nehne. Světla, blinkry, rádio a další funguje normálně. Do servisu ale bohužel neodjedu (:-

2015-11-12 06:52:35

karpet: Trochu si pleteš pojmy. Necvaknou uhlíky, ale to cvaknutí znamená, že při vysunutí pastorku startéru se čelně opřou (klepnou) zuby pastorku o zuby setrváku. Startér začíná točit až když zuby pastorku zapadnou do zubů setrváku. Tím teprve sepne silový spínač. V nouzi většinou pomůže pootočit buď startérem nebo motorem. Pokud není poškozené ozubení, tak je to na repasi startéru. Pokud je baterie vpořádku nabitá a přesto vyskočí ten nápis, tak je někde problém se studeným spojem (například zkorodovaný konektor, zkorodované připojení na kostru a podobně).

2015-11-12 14:52:51

petrdepo - děkuji za radu. Protočení motorem zřejmě pomohlo, ačkoli hláška nezmizela, startér už spustit šel. Po nastartování motoru hláška zmizela a už se pak neobjevila. Protože si nedovedu představit souvislost této hlášky s nezapadnutím ozubení startéru, ale spíše s nějakým špatným el. kontaktem, očekávám, že se někdy objeví znovu.

Jinak, hláška je to podivná, neobjevila se dosud nikdy, ač někdy byla baterie skutečně vybitá. Myslel jsem si, že spuštění startéru blokuje, ale takový účinek zřejmě nemá. Je generovaná z nějakého interního voltmetru nebo ampérmetru?

2015-11-12 16:56:53

karpet: To bohužel nevím. U starších aut jsem se s tím nesetkal. Asi by ti mohl odpovědět někdo kompetentnější.

2015-12-07 07:22:29

karpet: Batteriespannung niedrig znamená nízké napětí baterie, já jsem vytáhl baterku a očistil kontakty, byly ještě originál neporušeny, po 4.5letech jsem to vyčistil a zatím OK uvidíme v zimě mám přídavné topení Webasto takže to si taky vezme za své, ale je dost možné, že už to má baterka za sebou. Prý je to vcelku časté, že vydrží jen 4roky.

2015-12-07 23:37:54

millas: Děkuji Vám za naznačení možného problému. Kontakty na baterii jsem kontroloval, byly v pořádku. Statické napětí baterie vůči kostře je také v pořádku, startuji okamžitě na první otočení klíčku. Kvůli nějakému studeňáku ale může být nedostatečné napětí na svorkách startéru, kvůli kterému pastorek nezajede do zubů, resp. zajede a neroztočí se. Je otázka, jestli se tam jako podmínka pro roztočení neměří napětí při zátěži, což jsou tvrdší podmínky. Hláška „nízké napětí“ se mně už pak nikdy neobjevila, ale přesto jsem znovu dvakrát nenastartoval (z cca 30 startů). Jednou pomohlo otočení motorem, podruhé až start přes kabely. A to bylo chvíli po 2 hodinové jízdě, kdy musela být baterie plně dobitá. Od té doby je to zase O.K., ale trnu, že se mně to stane někdy, kdy nebude na blízku pomoc. Potřeboval bych ale ještě blíže zjistit podmínky, za kterých to nastane, aby v servisu tento stav viděli po jeho navození. Vždy to bylo poté, co se hnul rejd kol bez motoru (otočením volantu nebo sjetím auta do dolíku). Když jsem to ale pak zopakoval, nic se nestalo. Možná to nějak vyhnije.

2015-12-18 09:09:23

Zdravim, mam problém u mondea MK4 combi 2008 v zadnim steraci. nereaguje na packu u volantu. Podle manualu jsem nasel ze na zadni sterac jsou 2 pojistky. jedna v prostoru motoru. ta byla v poradku a druha dole u spolujezdce. Problém byl ze tam zadna pojistka nebyla. byla proste pryc. Koupil jsem tedy tu která tam mela byt. Modra 15A. Zkouseckou zkusil a funguje a prevadi. Bohuzel ani tak se sterac nehne. rozebral jsem pate dveře odppoji konektor od motorku. Ten ma 3 piny. První po otoceni klicku stále pod proudem prostredni - odhaduji ze kostra a treti ten je bez proudu i když s packou delam co chci. zadny proud nejde. Pojistka co je v motorku je na proud který tam jde po otoceni klicku tu jsem zkousel a ta druha která tam chybela zrejme je na ten druhy ostry proud. Kde by mohla byt chyba? Packa? nebo nekde kabelaz? nejcastejsi místo? + odhaduji ze bude hřídelka zatuhla,ale to budu resit az tam dostanu proud.

2015-12-18 09:31:09

maiff: Ahoj, koukni na relátko zda není vypálené. To je častá závada.

2015-12-20 18:09:01

povadi: moc te prosim jake to je RELE?? Podle manualu nemuzu najit. Diky za odpoved

2015-12-20 18:12:34

maiff: číslo relátka z hlavy nevím, ani to nejde pamatovat si všechno. Ale koukni na víčka u relátek, tam je rozkres. Osazení manuálu oproti skutečnosti se může lišit díky výbavě a trhu pro který bylo vozidlo děláno.

2015-12-21 15:33:42

povadi: rozumim. a relatka jsou jen v motorove casti jak jsou pojistky? Jestli se nepletu?..Diky

VP1
2016-01-13 20:33:59

Nejde mi u auta zapnout varovný systém předběžné výstrahy, nerozsvítí se zelený trojúhelník na palubovce a svítí žlutě výstražný symbol "i". Setkal se někdo s touto závadou? Předpokládám, že to bude muset jít na diagnostiku. Ale už mně teď z té závady mrazí v zádech. Mondeo 2010

2016-01-14 07:20:28

vp1: Pokud nelze zapnout systém výstrahy (zelený trojúhelník), pravděpodobně je něco s radarovým systémem pod přední maskou. Pokud současně svítí "i", podívej se, co ti to hlásí za chybu. Pravděpodobně tam bude "Forvard alert malfunction". To znamená, že nastal nějaký problém právě v tomto systému. Nemusí to ale být nutně nic vážného. Mě se tato závada objevuje pravidelně každou zimu, když je delší dobu teplota pod -6 stupňů. Vždy jen připojím diagnostiku a zkontroluji ostatní závady. Vždy mezi nimi je závada ohledně nízkého stavu baterie. Bohužel ani po dobití baterie se závada sama nevynuluje, je třeba ji vynulovat přes diagnostiku. jezdím s tím do malého servisu a za těch 10 minut práce po mě nikdy nic nechtěli. Pokud toto nepomůže, může se jednat o větší závadu ale s tím už ti neporadím.

2016-01-14 08:22:12

maiff: Trvalý přívod napětí do motorku zadního stěrače slouží pro doběh do parkovací polohy (rozepne se kontaktem v motorku). Bývá označen jako svorka č.2. Přívod č.1 je hlavní pro běh stěrače. Ten je napájen od relé zadního stěrače. Přívod č.3 je kostra. Pro vyzkoušení motorku se může na chvilku propojit svorka 1 a 2.


Odpovědět

1  2  3