Fórum - Téma


Imobilizer_Mondeo III


Fórum Mondeo MK III Imobilizer_Mondeo III

Manuály  |  Inzerce  |  Model Ford Mondeo MK III  |  Naše vozidla


1  2  3  4

2016-07-07 09:22:59

usak: Jestli nepomohl kontaktol, tak asi umírá to relé jako celek, nové (neoriginál) stojí v elektroobchodě kolem 120,- Kč. Ale stejně by stálo za to vyčíst si závady na diagnostice (to bych asi i obětoval ty peníze ve značkovém servisu, pokud nemáš známého, který umí načíst i Fordy).

2016-07-07 18:00:47

Byl sem ve Fordu uz 2krat jednou mi to nacetlo ze je to na vstrikovacim cerpadle ze ztraci signal z ridici jednotky ale ze to musi nacist kdyz to zrovna nejede ,ale samozrejme to zrovna jelo. A podruhe sem to tam nechal cely den na diagnostice se ovjevilo cidlo polohy klikove hridele ale rekli ze zkouseli kabely k tomu cerpadlu. Na nic vlastne neprisli a ja nevim kde zacit. Protoze u nich to k nicemu taky nevedlo.jeste dnes jsem zkousel natocit a nic. Driv to vcelku chytlo a dalo se jezdit poslednich 14 dni spis vubec a kdyz tak po chvili chcipne.

2016-07-07 18:31:07

usak: Vytáhni to relátko, dej ho do kapsy, oběhni nějaké ty elektrokvelby (v autodílech asi budou mít "trošku jiné" = výrazně vyšší ceny), a uvidíš. A rovnou to vezmi i s tím relátkem, co je na fotce vlevo (nepopsané), a s tím vpravo nahoře (černé mezi šedými), a zkus je vyměnit taky - je to laborování, ale dohromady dáš za relátka cca 600,- Kč, což je pořád míň, než výměna jednoho v servisu. Jo, máš závadu, která se blbě hledá .

Tak držím pěsti .

2016-07-07 18:38:08

kachlík: jo diky. Zkusim u uvidim! Jeste jsem si vsiml ze kdyz otocim klickem tak kontrolka imobilizeru sviti pak zhasne v tom ja startuju a nekdy mi zacne rychle problikavat a nekdy ne?

2016-07-07 21:01:10

usak: A když se rozbliká, tak nenastartuješ (to je konstatování). Když jen zhasne, tak motor běží, a pokud chcípne, tak zase rychle bliká kontrolka - buď je v prdelce to relátko (levnější varianta), nebo celá řídící jednotka, ale to zjistíš až výměnou toho relátka…

 petrdepo  
2016-07-08 08:05:09

usak: Když se při problému rozbliká kontrolka imobilizéru, tak to asi nebude relátkem, ale výpadkem napájení jednotky imobilizéru (možná studený spoj nebo závada jednotky). Za chcípání může podle signalizace kontrolkou zřejmě jednotka imobilizéru, která zablokuje řídicí jednotku motoru a tím běh motoru.

2016-07-08 08:22:19

petrdepo: To sice jo, ale bohužel (v mém případě) to relátko prostě přestalo (kdykoliv, i za jízdy) dávat proud ŘJ, a tím pádem i jednotce IMO, která je (podle toho, co mi řekl technik), součástí ŘJ - vyřešeno výměnou relátka, a od té doby vše funguje, jak má. A měnit jedno relé je levnější, než rovnou celou ŘJ…

 petrdepo  
2016-07-08 08:46:18

kachlík: To je dobře, že jsi na to přišel. On je imobilizér někdy zvlášť a někdy dohromady s řídicí jednotkou. U tvého vozu jsem nevěděl, jak to je.

2016-07-08 09:03:47

petrdepo: Jj, já vycházím z toho, že "má stejný auto", tak snad i ta závada se dá vyřešit stejně

2016-07-08 20:29:34

Moc diky za rady. S tim imobilizerem si nejsem jisty jestli se rozblika i kdyz auto chcipne. Toho sem si nevsiml vzdycky sem vyhlizel sirokou krajnici. Vsiml sem si toho jen kdyz startuju a tocim dlouho tak se rozblika ale ne pokazdy a stejne to nechytne. A pak klidne na otocku chyti. Myslim ze kdyby to bylo tim imo. tak kdyz kontrolka nic nesignalizuje tak by melo chytnout. Doufam ze to bude treba to cidlo klikovky to by byla jeste sranda.

Doplněno 2016-07-11 14:20:03 .....Tak sem zkousel ty relatka a nic. Potom sem demontoval cidlo polohy klikove hridele ocistil a take nic. Tak uz nevim snad to neni cela ŘJ.

2017-02-03 21:45:42

Prosim poradi mi nekdo koupil jsem mondeo 2005 2.0tdci vse je ok a mam dva klice ale nevim jestly ma bit i karticka nebo stitek s cislem codu imobilizeru k pridelani nahradniho klice dik moc za info

 petrdepo  
2017-02-04 05:51:12

pavel111: Kartička ke klíči není. Čip v klíči se programuje přímo ve voze (to si můžeš, pokud máš klíč vybroušený, udělat i sám podle manuálu k použití) a nebo to provádí klíčová centra nebo větší výrobny klíčů pomocí kopírování podle jiného klíče. Tam se dá klíč zakoupit, vybrousit i naprogramovat. Také to jde v servisu, jenomže tam to stojí o něco víc a tam většinou jen programují. Na vybroušení to často posílají jinam. Také je třeba si pamatovat, že když výměna baterky v klíči trvá déle než 20-30 sekund, tak může dojít k vymazání kódu.

2017-02-04 09:16:29

petrdepo: Výměna baterky v klíčku rozhodí jen dálkové ovládání, to se potom musí napárovat u MK2 jsem to dělal snad každého půl roku, u MK3 jsem ještě baterky nové nedával od koupě auta v 2011

Jsou tam taky dvě? a jsou to taky 2025 nebo co tam vlastně je za rozměr?

2017-02-04 21:25:55

petrdepo: diky za info mame firemni ducato a davaly jsme ho na opravu primo do fiatu a prave tam chtely karticku s codem tak jse timto informuji jestly nahodou ford nema neco podobneho jeste jednou moc dik

 petrdepo  
2017-02-05 06:11:00

jarinb: Nevím, do kterého roku to tak bylo, ale opravdu při pomalé výměně baterky docházelo k vymazání kódu v klíči. Kód v klíči také dokáže vymazat magnet. Možná, že novější klíče už mají jiný druh paměti. Výměna baterky v klíči nemůže rozhazovat dálkové ovládání ve voze, protože to má jiné napájení. Ta má vždycky vliv jen na klíč. Na dálkové ovládání ve voze má vliv jen odpojení baterie vozu, které ho nastaví do základního nastavení jako z výroby.

2017-02-05 09:10:31

petrdepo: když jsou baterky v klíčku KO tak nejde přeci DO auta, odemkneš klasicky klíčkem do zámku, ale auto nastartuješ

IMO a baterky v klíčku spolu nemají nic společného

MK2 - 1997

 petrdepo  
2017-02-05 15:38:58

jarinb: Je vidět, že toho moc nevíš. Kdyby sis všiml kontrolky imobilizéru, tak se deaktivuje po zasunutí nakódovaného klíčku do zapalování (spínací skříňka má cívku snímání kódu) a imobilizér blokuje nastartování motoru (startér sice někdy točí, ale nenastartuje). Kdyby to tak nebylo, tak by nemuseli klíče kódovat. Pouze nejnovější modely, které mají startování tlačítkem se deaktivují přiložením ke snímači.

2017-02-05 16:42:15

petrdepo: Jarinb má, pokud se nemýlím, pravdu, baterie a imobilizér spolu nesouvisí. Nemusí být na klíči Dálkové ovládání, taky se dodávali originál k autu jeden s DO a jeden bez, jako rezervní. Pokud dojdou baterky v DO musí se nakódovat (spárovat) s DO v autě, ale ne s imobilizérem. Pokud je klíč bez DO nebo má DO vybité baterie, jde otevřít přímo klíčem a nastartovat, protože čip k Imobilizéru je nezávislý na baterii v klíči. Kódování jak DO tak IMO je zde popsáno několikrát na fóru, každé je jiné

 petrdepo  
2017-02-05 17:03:25

zdenek64: Vím jak to myslíš. Možná že jsem to nenapsal úplně srozumitelně. Baterka v klíči je jen pro funkci DO (odemykání a zamykání). Snímací cívka vysílá střídavý impuls, který indukuje potřebnou energii do klíče a ta pak umožní vyslání kódu. Tatáž snímací cívka ho sejme a předá do jednotky DO a ta do centrálu a odblokuje imobilizér. Takhle mi to vysvětlovali v klíčovém centru.

hof  
2017-02-05 17:18:22

petrdepo: příště by nebylo úplně na škodu si nejdřív zjistit, jak vlastně věci fungují a ne rovnou někoho (jarinb) obvinit, že je vidět, že toho moc neví .....

Měl jsem připravenej hezkej obrázek klíče bez baterie s čipem, zdenek64 mě předběhl, příště musim trochu přidat na rychlosti


Odpovědět

1  2  3  4