Fórum - Téma


Elektroinstalace+Maverick-různé závady apod.


Fórum Maverick Elektroinstalace+Maverick-různé závady apod.

Informace o modelu: Ford Maverick



2015-10-22 12:10:16

Zdravím všechny spokojené majitele =). Pánové mám jeden dotaz ohledně elektriky - doinstaloval jsem si alarm s dálkou, což přineslo nutnost dodat 1x motůrek na ovládání dveří řidiče (v originále je tam jen spínač který po inicializaci zamčením dá povel ovládací jednotce zamknout druhé a třetí(3 dvéřové) dveře. To bylo bez problémů včetně napojení na ostatní věci - blinkry, brzda atd, ale! Jak udělat aby motor "chcípl" ? Zkoušel jsem třebas odpojit napájení(pojistka/rele) od ECCC jednotky, ale nic Motor jen sníži otáčky ale nechcípl. Šlo by třebas odpojit ovládání spínacího transistoru zapalování, ale změť kabelů je šílená! Nemáte někdo nějaký nápad? (Jinak ten tranzistor je asi našroubován pod indukční cívku, ale jistý si 100pro nejsem =o/..Odpojil bych mu nejspíš přes rele ovládání báze..ale to znamená odstrojit středový panel a vyjmout ECCC a podívat se co je to za kábl =o/...nebo odpojit něco od klíčku? Díky moc za jakoukoliv radu=).

Štěpán

PS: Ten hybrid ještě není - bude tam HHO generátor pro lehké snížení spotřeby=)..snad to vyjde=))

2015-10-23 09:04:47

hall80: Většina Fordů používá relé zapalování, které je napájené rovnou ze spínací skříňky. Možná že by to šlo, kdyby centrál přerušoval jeho výstup k řídicí jednotce motoru.

2015-10-23 10:09:29

petrdepo: Ahoj. Děkuji za odpověď. Nakonec jsem to udělal jinak a odpojuju napájení pumpy. Takže motor se nezastaví po spůštění poplachu hned, ale cca za 5 sec. než dojde benzín =). Snad tím nějak to čerpadlo neodejde, ale lepší než aby mi odešlo celé autíko =). Díky ještě jednou.

Jinak kdyby někdo chtěl nějak vymyslet levnější provedení vypínačů pro vyhřívané sedačky(potahy), tak jsem použil levné C5503PB-R z PS electronic za 46kč - ty jdou zamontovat do krytek které jsou v středovém panelu(jsou užší a kratší)((FOTO)). Jen je potřeba ho rozebrat a vyměnit doutnavku s odporem za 230V za ledku s odporem na 12V=).

Napojení 12V jsem provedl na přívod napájení pro stahování okna spolujezdce, které je v panelu dostupné. Vyhřívání tedy funguje jen při zapnutém klíčku na IGN.

Mám připravený jednoduchý obvůdek, který detekuje svítící kontrolku tlaku oleje a po jejím zhasnutí(uzemnění spínačem tlaku na motoru) se po nastavené době aktivuje RELE výstup pro vyhřívání. To jsem ale ještě nestihl namontit a možná dodělávat nebudu, jelikož plánuji vestavbu mého starého palubního počítače pro měření spotřeby, rychlosti, teploty venku a uvnitř a zřejmě pak i spínání HHO vyvíječe a spínání dalších věcí po zdetekování dostatečného napájení =)

Štěpán


Odpovědět