Fórum - Téma


Elektroinstalace_Maverick


Fórum Maverick Elektroinstalace_Maverick

Manuály  |  Inzerce  |  Model Ford Maverick  |  Naše vozidla



2015-10-22 12:10:16

Zdravím všechny spokojené majitele =). Pánové mám jeden dotaz ohledně elektriky - doinstaloval jsem si alarm s dálkou, což přineslo nutnost dodat 1x motůrek na ovládání dveří řidiče (v originále je tam jen spínač který po inicializaci zamčením dá povel ovládací jednotce zamknout druhé a třetí(3 dvéřové) dveře. To bylo bez problémů včetně napojení na ostatní věci - blinkry, brzda atd, ale! Jak udělat aby motor "chcípl" ? Zkoušel jsem třebas odpojit napájení(pojistka/rele) od ECCC jednotky, ale nic Motor jen sníži otáčky ale nechcípl. Šlo by třebas odpojit ovládání spínacího transistoru zapalování, ale změť kabelů je šílená! Nemáte někdo nějaký nápad? (Jinak ten tranzistor je asi našroubován pod indukční cívku, ale jistý si 100pro nejsem =o/..Odpojil bych mu nejspíš přes rele ovládání báze..ale to znamená odstrojit středový panel a vyjmout ECCC a podívat se co je to za kábl =o/...nebo odpojit něco od klíčku? Díky moc za jakoukoliv radu=).

Štěpán

PS: Ten hybrid ještě není - bude tam HHO generátor pro lehké snížení spotřeby=)..snad to vyjde=))

2015-10-23 09:04:47

hall80: Většina Fordů používá relé zapalování, které je napájené rovnou ze spínací skříňky. Možná že by to šlo, kdyby centrál přerušoval jeho výstup k řídicí jednotce motoru.

2015-10-23 10:09:29

petrdepo: Ahoj. Děkuji za odpověď. Nakonec jsem to udělal jinak a odpojuju napájení pumpy. Takže motor se nezastaví po spůštění poplachu hned, ale cca za 5 sec. než dojde benzín =). Snad tím nějak to čerpadlo neodejde, ale lepší než aby mi odešlo celé autíko =). Díky ještě jednou.

Jinak kdyby někdo chtěl nějak vymyslet levnější provedení vypínačů pro vyhřívané sedačky(potahy), tak jsem použil levné C5503PB-R z PS electronic za 46kč - ty jdou zamontovat do krytek které jsou v středovém panelu(jsou užší a kratší)((FOTO)). Jen je potřeba ho rozebrat a vyměnit doutnavku s odporem za 230V za ledku s odporem na 12V=).

Napojení 12V jsem provedl na přívod napájení pro stahování okna spolujezdce, které je v panelu dostupné. Vyhřívání tedy funguje jen při zapnutém klíčku na IGN.

Mám připravený jednoduchý obvůdek, který detekuje svítící kontrolku tlaku oleje a po jejím zhasnutí(uzemnění spínačem tlaku na motoru) se po nastavené době aktivuje RELE výstup pro vyhřívání. To jsem ale ještě nestihl namontit a možná dodělávat nebudu, jelikož plánuji vestavbu mého starého palubního počítače pro měření spotřeby, rychlosti, teploty venku a uvnitř a zřejmě pak i spínání HHO vyvíječe a spínání dalších věcí po zdetekování dostatečného napájení =)

Štěpán

2017-08-08 20:22:35

Zdravím Vás,

potřeboval bych poradit.

Koupil jsem si Maverika rok 2006, 3.0 V6 benzín. Už při cestě domů problikávala kontrolka dobíjení. Auto jsem odvezl do servisu a řekli mi, že jsou špatné diody na alternátoru ( všechny, což je divné).

Dnes jsem auto přivezl domů a dělá to samé.

Nemáte s tímto problémem zkušenosti ?

Díky moc za radu.

2017-08-09 06:28:20

valda.kalimero: Proražení diod usměrňovacího můstku v alternátoru se stává většinou, když někdo na voze svařuje elektrikou a při tom zapomene odpojit baterii. Ale také se to může stát, když zkoroduje kostra alternátoru nebo kostra baterie. Tím dojde k odlehčení alternátoru při kterém vyběhne napětí vysoko (nestačí se dost rychle odbudit) a dojde k proražení diod přepětím. Takže bys měl důkladně zkontrolovat kostry (případně je nakonzervovat vazelínou před opětným připojením). Diody v závěrném směru většinou snesou jen 60-80V (podle typu diody).

2017-08-18 07:33:18

Díky moc za radu, auto jsem dal do servisu a snad na to prijdou.

Mam jeste otazku.

V aute mam automat, nevim kdo kdy

menil olej v automatu. Mam ho vymenit ?

Mam nechat na aute jeste neco proverit ?

Trpi na neco ?

Diky moc za vsechny rady.

2017-08-18 07:52:42

valda.kalimero: Výměna oleje v automatické převodovce se většinou doporučuje po 60000 km. Co dalšího je třeba prověřit by měla napovědět servisní knížka. Pokud ji nemáš, tak je to horší, protože servisních úkonů může být hodně (například výměna oleje v motoru, výměna brzdové kapaliny, řemeny, vůle ventilů, rozvody).

2017-08-18 09:10:17

Olej v mororu vymenen. Servislu nemam.

Rozvody - tam je retez, s tim je taky potreba neco delat ?

Kapaliny jsem nechal menit.

Mam trochu strac z prevodovky, pokud to nekdo predemnou nemenil, a ja to vymenim, tak se mi muze rozkocit a budu delat repas.

S temi ventili se dela co presne ?

2017-08-18 11:44:25

valda.kalimero: S těmi rozvody a ventily se dělá jen to, že se kontrolují vůle mezi ventilem a vačkou. Ale pokud se přiblíží 200000 km, tak se řetěz a napínák mění. Pokud víš, kdo byl předchozím majitelem, tak ho zkus kontaktovat aby ti sdělil, co kdy bylo děláno.


Odpovědět