Fórum - Téma


Elektroinstalace+Fiesta-zámkydveří,ovládání,závady


Fórum Fiesta IV Elektroinstalace+Fiesta-zámkydveří,ovládání,závady

Informace o modelu: Ford Fiesta IV


1  2  3

2013-12-22 22:36:36

serafin88: a nebylo jednoduší sehnat originalni central? ŘJ + servomotorky centrálů + odskok kufru = 800 Kč

2013-12-23 05:55:04

serafin88: Problém s připojením na spínač havarijního osvětlení může být ten, že z univerzálního centrlního zamykání je vnitřními relé 10A spínané (+) pro žárovky, ale z modulu GEM je spínané (-) na kostru (nikoliv (+)). Proto bude třeba výstupy z centrálního zamykání přivést přímo na žárovky. Lépe to pochopíš, když si ze sekce "Manuály" stáhneš elektrické schéma na Fiestu 2002-2008. Je to sice novější verze Fiesty (5.generace Mk6), ale to schéma je přehlednější, než schéma na Mk4 (které je tam také) a je funkčně stejné. (-) napájení jednotky centrálního zamykání je možné připojit na kostru prakticky kamkoliv. Kostřicí místa jsou v elektrickém schématu popsána také.

2013-12-23 16:01:52

djmicho: Bylo. Ale už mám všechny díly doma, tak je přece nevyhodím. Ale příště už bych šel cestou originálních dílů.

petrdepo: Tak jsem si stáhl to schema a výstražná světla se spouští tím, že se přizení pin 320/16 GEMu. Takže stačí najít ten správný drát a zapojím to podle schematu níže. A mělo by to fungovat.

2013-12-23 17:23:02

serafin88: Jenomže u tvé univerzální jednotky centrálního zamykání se výstup neukostřuje, ale naopak je na výstupu přímo +12V na žárovky. Nebo-li je to opačné, než potřebuješ. To potom musí být tato jednotka (možná zbytečně) doplněna spínacím relé navíc. To, které řešení po stránce kabeláže je pro tebe výhodnější už je na tobě. Ještě je otázka jak se bude signalizace směrovkami chovat, když se složí dohromady intervaly dvou časovačů. Jeden z řídicí jednotky a k tomu jeden z GEM modulu.

2013-12-23 19:41:24

petrdepo: Je to přesně tak, jak píšeš. Univerzální jednotka dává na výsupu ovládající blinkry 12V proti kostře. Takže tímto výstupem bych ovládal cívku relé, které by pak připojovalo GEM na kostru. Tohle mi přijde asi jako nejjednodušší řešení.

2014-01-07 18:25:09

Zdravím,

ještě jednou otevírám téma univerzálního centrálu resp. jeho připojení na směrová světla. Náhodu jsem v sekni manuály narazil na knihu Jak na to? pro vozy Ford Fiesta, Ford Ka a Mzada 121 (http://www.fordclub.eu/manual_download.php?id=270). Na straně 296 tohoto pdf je schema směrových světěl (přikládm ho i sem). Schema se trochu liší od schematu pro Fiestu 5. generace, které mi poradil petrdepo.

Ve schematu jsou všechny blinkry na levé straně připojeny do bodu S17 a pravé do S11. Tudíž, když přivedu "signalizační výstup" (12V proti zemi) z ŘJ univerzálního centrálu na kterokouliv žárovku na levé straně, měla by svítit celá levá strana (obdobně pro pravou - na ŘJ jsou dva signalizační výstupy, piny 11 a 12) a tím pádem nebudu potřebovat pomocné relé jako v mém minulém příspěvku (http://www.fordclub.eu/fo...select=76167#message76167). Použil bych blinkry v blatnících.

Co si o tom myslíte? Je to tak nebo píšu z cesty? Díky za názory

2014-05-11 19:20:58

Dobrý den, chtěla bych poradit a zeptat se, kolik by to stálo... Mám Forda Fiestu, třídveřák... S autem sem velice spokojená.. . Mám od auta dva klíče, jeden klíč mi odemkne od spolujedce, ale zas mi neodemkne kufr a od řidiče .. Druhý klíč mi odemkne všechno, ale poslední dobou mi nechce odemykat od řidiče. Nevím si rady, odemknout nejdou a zamknout jdou... Odemknu je po několikáté, začínalo mi to blbnout někdy v Lednu... Poradíte mi někdo... Děkuji Sebyk

Fiesta 1,3 r.v. 2000

2014-05-11 20:30:08

serafin88: Je to možné. Vše záleží na verzi ovládání modulu GEM, který se liší podle verze. Například u mojí Fiesty 1.6i Sport (2001) to možné není. Také je otázka, jak je možné výstupy zatížit. Zda na dvojitý odběr žárovek. Při havarijním osvětlení spolupracují oba výstupy (tedy jsou schopny obsloužit dvojnásobek žárovek). Svícení levé a pravé strany směrovek jen z jednoho výstupu je tedy s otázkou, jestli to vydrží (cca 90W= cca 7,5A).

2014-05-11 20:34:11

sebyk: Do jaké míry jsou klíče opotřebované ? Možná bude třeba nechat si udělat nové. Bohužel to není nejlevnější. Transpondér pro imobilizér by mělo stačit je přendat do nového klíče. Většinou je totiž více opotřebovaný klíč než zámek.

2014-05-11 20:43:41

No, me prijde, ze ten druhy co neodemyka od ridice a kufr, ma vic osoupany hrany... Zkusim dat auto do servisu, aby se mi na to kouknul a rekl, co a jak... Ja sem si prave minuly rok, chtela udelat novy klic, jak sem zjistila, ze mi nefunguje ten druhy, ale bohuzel tam ty klice nedelaji a rekl, ze jeden urcite 1000;kc... Ale jinak dekuju.. Sebyk

2014-05-11 21:00:44

sebyk: V servisu to bude dražší, než ve firmě, která dělá autoklíče Ford. Několik jich najdeš na netu, možná že i v tvém okolí.

2014-05-11 21:14:26

Petrdeoo: Ja myslela, ze to je stejny.. Myslim, ze v Teplicich a v Duchcove je Ford firma... Dekuju

2014-05-11 21:19:27

sebyk: Jsou ale firmy, které je nabízejí levněji (například Autoklíče Praha).Také je divné, že odemčením pravých dveří se neodemknou současně i levé. To už je asi nějaká závada centrálu. Současné otevření levých i pravých dveří totiž nedělá klíč, ale mikrospínač v zámku.

2014-05-11 22:00:15

Petrdepo: Nemam stim zkusenost, ale myslela sem, ze u starych aut se odemykaji od delene, a ne, ze kdyz po otocim klicem, ze se odemnou u spolujezdce a i u ridice... No, kdyz semnou nekdo jezdi, tak mu odemknu ve vnitr auta, nebo jdu odemknout klicem, jinak sami se nezamknou ani neodemknou.... Vse musim sama ruco...

2014-05-12 07:27:41

sebyk: U fiesty (rok 2000) se odemykají i zamykají klíčem levé a pravé dveře současně. Možná, že si myslíš, že je to staré auto, ale v době výroby už bylo poměrně dost dobře vybavené. Pochopitelně ho nemůžeš srovnávat se škodovkou. Signál od jednoho zámku dá mikrospínač centrálu a ten dá signál i druhým dveřím. Možná, že to může být trochu odlišné u 5-ti dvéřové verze. Ale to nevím, protože mám také 3-dveřovou verzi.

Pokud se ti levé a pravé dveře neodemykají současně, tak je nějaký problém s jednotkou centrálního zamykání a nebo, jak jsem už psal, s mikrospínačem toho zámku, ze kterého se neodemknou oboje dveře, ale jen jedny. Funkčnost elektromotorku zámku snadno ověříš, když dveře zkusíš zamknout a udemknout vnitřní páčkou otevírání dveří (zámek musí zavrčet).

2014-05-12 09:36:16

petrdepo: No, kdyz sem to zkousela, u obou, taky u ani jednoho nic nevrci, jen to cvaka... A, kdyz dam vnitrni packu u ridice zamknout, nezamknou se, jen je odemknu.. U spolujedce ano, zamknou se i odemknou se..

2014-05-12 10:55:24

sebyk: To zavrčení by se mělo ozvat, protože zámky obsluhují elektromotory (a to je to zavrčení). Problém bude se zámkem levých dveří. Možná, že vnitřní mechanismus zámků bude třeba promazat. Chtělo by to elektrikáře a nebo servis.

2014-05-12 15:47:10

petrdepo: Díky za odpověď. TeĎ o víkendu jsem se to snažil namontovat. Ale nepodařilo se. Krátké kabely, neprůchodné průchodky, plechy taky neseděly... Spiklo se proti mě snad vše, co mohlo. Takže montáž zatím odkládám (nebo úplně ruším, to se ještě uvidí).

2014-05-12 15:51:05

sebyk: Co se týče odemykání samotného, tak neporadím. Ale nedávno jsem se ptal na cenu nového klíče. Odpověď byla taková, že u Forda je naprogramování klíču (nebo spíš nového klíče do centrální jednotky?) otázka diagnostiky a za napíchnutí na diagnostiku si řekli 1500,-. Později jsem se zeptal v jednom zámečniství a cena 1300 za klíč i s čipem (měl tam nějakou čtečku a asi údaju z čipu zkopíruje do nového).

Mám Fiestu mk4 z 1996 a klíč viz příloha.

2014-05-12 17:38:14

serafin88: Tak mi pritel tam nastrikal nejaky sajrajt a odemykaji se... , tak uvidim zda se to dobre bude odemykat... Pry tam neco mam v tom zamku, rikal...


Odpovědět

1  2  3