Fórum - Téma


Elektroinstalace+Fiesta-zámkydveří,ovládání,závady


Fórum Fiesta IV Elektroinstalace+Fiesta-zámkydveří,ovládání,závady

Informace o modelu: Ford Fiesta IV


1  2  3

2013-08-05 15:42:08

Zdrávím všechny fiesťáky a prosím o radu.Dočetl jsem se někde,že na motorek zámku pátých dveří je někde v autě relé.Poradí mi někdo kde ho hledat?Mám fiestu 1,25 r.v. 98.Motůrek jsem odzkoušel a je O.K.

2013-08-05 16:25:42

pávo: Motorek spíná přímo elektrická řídicí jednotka GEM ze svorky 317/1. Od té bohužel schéma nemám. Ale její součástí určitě nějaká relé budou. Dobré by bylo, kdyby někdo měl možnost schéma modulu GEM poskytnout. V manuálech si stáhni elektrické schéma Fiesty. Dával jsem tam dvě: 2995-1999 a 1999-2002.

2013-08-06 09:51:40

petrdepo: Ahoj,tak v jednom návodu jsem se dočetl,že by tam měly být tři pojistkové skříně,dvě jsou jasné,k těm jsem se dostal pohodlně.A ta třetí,kde by měla být pojistka na zámek pátých dveří,je jěkde pod palubkou.Nevíš náhodou jak se k ní dostanu?

2013-08-06 09:57:39

pávo: Tak to nevím. Já vím jenom o dvou skříňkách. Ve schématech, nic o třetí skříňce není. V brožiře "jak na to" o tom také nic není. To by musela být součástí některého modulu. Ale nějaký přístup pod palubku by měl být buď po vymontování rádia (a případně popelníku) a nebo po vymontování schránky před spolujezdcem (někde na fóru je o tom téma s videem).

2013-08-06 10:37:25

petrdepo: Tak jsem to z toho manuálu špatně pochopil.Ty pojistky jsou u relé v centrální pojistkové skříni.Jak se k těm relátkům dostanu?

2013-08-06 18:30:07

pávo: Jsou v motorovém prostoru před oknem na levé straně. Stačí odklopit černé víko. Je jenom zacvaklé.

2013-08-10 18:56:35

Tak uz to mam vse funkcni.Ten zamek mi nesel diky preseklemu kabelu pod stropem.Takova pitomost a zamestnala me na takovou dobu.Ted se chci zeptat,co vsechno ma svitit na radiu.Jen displej,nebo i cudliky.

2013-08-10 20:35:15

pávo: Při zapnutí osvětlení mají svítit tlačítka předvoleb. Pro tento účel má rádio samostatný přívod +12V v napájecím konektoru, které napájí zelené LED diody podsvícení. Bohužel, na můj vkus, je podsvícení tlačítek poměrně slabé, takže začíná být vidět až při takřka úplné tmě.

2013-08-10 20:38:02

pávo: Při zapnutí osvětlení (nejméně alespoň parkovacích světel) mají svítit všechna tlačítka. U verze rádia s kazetovým magnetofonem (například 5000 RDS) nejsou podsvíceny tlačítka směru převíjení kazet. Pro účel má podsvícení tlačítek má rádio samostatný přívod +12V v napájecím konektoru, které napájí zelené LED diody podsvícení tlačítek. Bohužel, na můj vkus, je podsvícení tlačítek poměrně slabé, takže začíná být vidět až při takřka úplné tmě.

2013-08-11 20:01:22

petrdepo: Zdravím.Mě na tom rádiu svítí akorát displej,čím to může být?

2013-08-12 18:19:27

pávo: Může ti chybět napětí ve vodiči, který vede od podsvícení ovládání topení. Z "manuálů" si stáhni elektrické schéma Fiesty. Jinak by bylo dobré uvést o jaké rádio se jedná a o jakou jeho verzi se jedná (případně i doplnit pro upřesnění foto). Vyskytují se totiž různá zapojení konektorů. U Fiesty s rádiem 3000 Trafic a 5000 RDS EON to bývá v "A" konektoru pin 4, u některých dalších Ford rádií třeba také pin 6, a bývá spojen právě s podsvícením ovládání topení. U jiného typu rádia to může být jiný pin. Zapojení těch konektorů se dá vyhledat na internetu. Je třeba jenom vědět typ rádia a datum výroby rádia.

2013-10-26 18:58:41

Zdravím ve spolek,

nechci zakládat nové téma tak se zeptám tu..

Koupil jsem přítelkyni zachovalou Fiestu MK4 1.25 zetec 1996 .. ale bohužel socka výbava (ale při tom stavu a km to byla jasná volba ), ale bohužel nemá centrál a další věci.

Mé dotazy jsou:

  • centrál má vlastní jednotku nebo je nějak ovládán z řídící jednotky?
  • el. stahování oken má nějakou jednotku? (máme bohužel manuální)

Auto má z výbavy pouze imobilizér a servo

2013-10-27 15:05:50

djmicho:

1. Centrál má svojí jednotku a někdy v ní bývá zakomponován i alarm.

2. El.stahování oken svojí jednotku nemá. Jen je napájeno přes silové relé, protože motorky mají velký odběr

Obojí se dá domontovat z neoriginálních či originálních komponentů.

2013-10-27 18:53:14

albi: díky koukal jsem právě na schémata co jsou tu ke stažení, ale jejich kvalita je dost mizerná a nic z nich nevyčtu , díly si seženu originál a poskládám to

2013-10-29 12:22:10

djmicho: Anglická verze schémat je málo přehledná, protože je použitý jiný styl kreslení. Zkus si stáhnout novější verzi elektrických schémat 2002-2008. Ta je většinou obvodově stejná jako předchozí,ale lépe čitelná, protože je nakreslená "po česku".

2013-12-22 18:54:14

Zdravím,

nechci zakládato nové téma. Tak si přihřeji polívčičku zde.

Rád bych si do své Fiesty mk4 rv. 1996 namontoval univerzální centrální zamykání. Obstaral jsem si tedy univeznální centrál (schema na obrázku), kovové "držáky" motůrků přímo do fiesty a motůrek s originálním plechem k otvírání kufru. Na stole vše funguje krásně, včetně indikace pomocí blinkrů a otevírání kufru.

Pomalu se chystám na montáž, ale napadlo mě několik praktických problémů.

1. Odkud vytáhnout napájení?

Vést dráty k až k baterce je určitě nesmysl. Takže z pojistkové skříňky? Nebo existuje nějaké lepší místo?

2. Indikace pomocí blinkrů

Opět problém kam připojit. Z řídící jednotky vedou dva hnědé dráty. Zvlášť pro levou stranu a zvlášť pro pravou (na chematu 11 a 12). V návodu se píše, že vhodný bod pro připojení indikace bývá kabelový svazek v oblasti dveří. Což mi až tak moc nepomohlo.

Na hnědých drátech se při indikace proti zemi objeví 12V. Myslel jsem, že bych je připojil přímo na blinkry v blatnících. Co vy na to?

Kam připevnit řídící jednotku a kudy protáhnout dráty už vymyslím.

Díky za rady. Uvítám i jakékoliv jiné typy, nápady a rady ohledně centrálu.

2013-12-22 19:41:38

serafin88: Centrální zamykání by mělo být originálně zapojené na velkou pojistku 60 Amper (v pojistkové skříňce u motoru) Tato pojistka originálně slouží také pro vyhřívání zadního skla, takže by měla být normálně osazena a funkční. Pokud by byla použita pojistka slabší než 60 A, tak se musí vyměnit.

Relé signalizace směrovkami by mělo být připojené paralelně na spínač havarijního osvětlení (tam jsou přvedeny kabely ovládání levých i pravých směrovek přes modul GEM). Pokud je výstup napětí na směrovky rovnou silový (bez relé), tak se musí připojit rovnou na směrovky.

Řídicí jednotka by měla být osazena vlevo za palubní deskou.

Mechanické upevnění motorků a připvnění k táhlům zámků je s otazníkem, protože to univerzální neznám. Je totiž otázka, jaká bude spolupráce s vnitřní páčkou otevírání dveří. V originálu mají totiž zabudovaný spínač pro možnost zamknutí dveří zevnitř při zatlačení kličky do dveří (ke sklu) a odemčení zamknutých dveří při zatáhnutí za ni směrem k sobě.

2013-12-22 19:46:32

petrdepo: Děkuji za rychlou odpověď. Jde ale o to, že centrál ve fiestě nemám vůbec. Takže se bojím, že to, co jsi popsal, u mě platit asi nebude.

2013-12-22 19:55:39

serafin88: Přečti si příspěvek ještě jednou. Trochu jsem ho doplnil a upřesnil.

2013-12-22 20:33:54

petrdepo: Chvilku to trvalo (víc než jedno další přečtení :-D), ale už mi začíná svítat.

  • plus z univerzální ŘJ (má vlastní 15A pojistku) tedy přivedu za 60A pojistku u motoru
  • místo pro originální ŘJ je vlevo za palubní deskou, takže by se tam mohla vejít i univerzální (pokud to místo najdu)
  • signalizaci směrovkami bych vlastně mohl připojit za spínač havarijního osvětlení (tam, kde jsou přivedeny kabely levých i pravých směrovek), UŘJ by to mohla utáhnout i bez relé (koukal jsem do ní a má na tomto výstupu relé 2x10A)
  • s tou páčkou je to dobrá poznámka, zamykání klíčem a ovladačem, ale fungovat bude a kdyby se nedalo zamknout páčkou, tak bych bez toho asi žít dokázal, přidávám návod na mechanickou montáž, třeba z toho bude něco vidět
  • ještě bych se zeptal, kam přivedu minus/ukostření z UŘJ?


Odpovědět

1  2  3