Fórum - Téma


Elektroinstalace+Escort-závady,opravy apod


Fórum Escort Elektroinstalace+Escort-závady,opravy apod

Informace o modelu: Ford Escort


1  2  3

2010-11-21 22:05:20

to sem procházel taky i všechny relátka sem vymenil a furt nic

2010-11-22 14:38:12

Ahoj Firemane, problém je zcela jinde než v páčkách pod volantem nebo v pojistkách. Problém se totiž s největší pravděpodobností skrývá v tom hlavním a to je pojistková skříňka. Jde v podstatě o to, že v ní máš studené kontakty, případně pár vyhořelých. Oprava pojistkové skříňky není nic hrozného a pokud máš doma pájku a trochu cínu s kalafunou, tak to jistě zvládneš. Přiložím ti sem zároveň odkaz na návod na opravu z jiného webu.

Návod je nazván oprava pojistkovky, je to docela sluně popsaný a jsou tam i fotky.

Tak ať to dobře dopadne

2010-11-22 18:29:10

tak to já to zkusím a uvidíme pkud to bude ono tak se zblázním radostí

2010-11-26 15:32:30

Firemane tak by mě zajímalo, jak si dopadl stou pojistkovkou a to jistě nebudu sám, koho to zajímá. Tak nám to sem napiš, díky.

2011-02-28 09:13:50

Nazdar Lidi,

je až nechutné co s Esem Zažívám...

po 3. výměně motoru to byl konečně motor co šlapal správně ale aby toho nebylo málo tak mi z ničeho nic přestal alternátor dobíjet... po nainstalování nového kusu alternátoru při měření byli zjištěny hodnoty dobré něco přes 14...

ale po výjezdu a ujeetých cca 15km Krach... Vybitá baterie...

Dostal jsem tip na relátko nebo rezavou/uhnilou kostru ...

Jaký je váš názor?

2011-02-28 10:24:46

Altík je trochu potvora, jde hlavně o to, že celýdobíjení jede od altíku na startér a pak teprve na byterii, někdy se stává, že na této cestě uhnije kabel u některé připojení a je hnedka problém na světě, když to projdeš, tak jistě nic nezkazíš...

2011-03-01 06:46:31

tak jsem to projel a vyměnil kabel...

Dneska tam Fouknu baterku a zda li to bude ono máš u mě Pivo...

2011-04-16 17:19:10

Ahoj.Nevite kde ma Escort-1.6 16V r.v.1996 s man.prevodovkou,spinac zpateckovych svetel??Jest-li na šaltrpace nebo v prevodovce??A taky se mi obcas stane ze mi-za jizdy,pri rosvicenych potkavackach,probliknou dalk.svetla.Nevi jest-li by to mohlo byt relatkem pro dalk.svetla,taky nevim kde je,nebo treba uvolnenym kontaktem v prepinaci u volantu.Neresil nekdo z vas podobne problemy-Dik.

2011-06-21 22:24:58

Dobrý den.

Nevíte čím to je mám ford escort 1.8 TD r.v.1997a hapruje mě plyn.Občas jde nahoru a dolu

Díky za radu.Lada

2011-08-02 19:17:30

Ahojda potreboval bych poradit.Koupil sem escorta a nesviti mi palubovka komplet cela plus osvetleni ovladani topeni,nejsem elektrikar tak nevim co s tym mam delat.pojistky sem se dival ty sou v pohode.diky za radu.mondier

2011-08-02 19:40:19

mondier:

myslím že je to 3 pojistka z leva nahoře, skus sní zahejbat , případně se podívat na žárovky , podívej se na kontakt svorkovnice

2011-08-02 19:46:05

myslis zarovky v palubovce?a svorkovnici ty tam???

2011-08-02 19:58:17

odpověd viz interní pošta

2014-02-15 23:37:51

.. Zdravím všechny. Jsem nováček tady ale dlouhodobý majitel escortu 1.6 16V LPG 3dv a teď jsem pořídil 5dv 1.8TD s tím silnějším motorem (tuším 66kw). Nastal u něj ale specifický problém. Jako první upozorňuju že vše co teď popíšu jako nefunkční, mi při poslední jízdě zase pár minut fungovalo (teď už opět ne).

Takže k jádru pudla. Nejdou blinkry, potkávací světla, topení, vyhřívání zadního okna, el stahování oken, hodiny, otáčkoměr. Rádio a zapalovač jde.

Znovu připomínám, že při poslední jízdě jsem dal blinkr a vše najednou fungovalo. Po dalšim nastartování zas ne. Má někdo nějakou radu nebo třeba stejnou zkušenost?

Auto bylo bourané na zadek (né moc podle poškození) a tak mně napadlo čidlo nárazu ve sloupku a ejhle, ono tam není a v rezervě jako měla sierra taky ne.

Předem děkuji všem za postřehy a případné rady, páč já už fakt nevím.

Poslední postřeh: při zapnutí parkovacích světel vše funguje. po přepnutí na potkávací nastane kolaps všeho shora uvedeného. Po přepnutí zpět na parkovací nic až po vypnutí světel vše zase funguje.

2014-02-16 10:37:28

horistd: Pokud by bylo něco s čidlem nárazu, tak by nešlo nastartovat motor (blokuje zapalování). Řada funkcí jde přes modul GEM, ale dále také přes pojisky. Problém může být třeba s konektorem modulu GEM. Signál otáčkoměru jde od řídicí jednotky motoru přes modul GEM do přístrojové desky. Ovládání směrovek také prochází přes modul GEM. Ovládání topení a vyhřívání zadního okna také.

2014-02-17 17:35:32

petrdepo: Zdravím. Ten modul GEM je co a kde Názor jednoho známého je přešvihlí plusový kabel někde u světel. Je to možné?

2014-02-17 19:22:58

horistd: GEM modul je elektronické ovládání elektrických zařízení v autě. Jeho výkonovou část potom následně vykonávají relé. Nevím jak umístěný u tebe, ale bývá pod palubní deskou často za pojistkovou skříňkou. Případné další hledání bych přenechal autoelektrikáři. Není to jednoduché.

Pokud by se něco stalo s plusovým kabelem u světel, nemělo by to asi vliv na tolik funkcí (například na vyhřívání zadního okna).

2014-02-20 08:22:03

horistd: Ahoj.

1. u mého esca ventilátor chodil jedna, dva, pak přestal (studený spoj v pojistkovce)

u kamarádovýho vše co tu píšeš pojistkovka... věci co ti nejdou mají své pojistky... dám krk na to, že na pojistkách, když je proměříš nemáš napětí (hlavně když daný spotřebič zapneš)... proměř je použitím třeba čínského multimetru (stojí 100kč, nebo žarovka a drát na pojistku a druhý někam na šroub u otevřených dveří

hlavně to řeš, jinak dopadneš jako já v případě benzinového (přestal mi jít proud k čerpadlu, nekonečné startování)

pokud je to ono, vyměň nebo oprav pojistkovku (do fordu nelez, chtěli po mě 9700, takže vrakáč)

pojistkova musí mít stejný kód, jako ta kterou máš... do 1.8 jsem zkusil z 1.6 a světla rozsvíceli kontrolku mazání ... typy o kterých píšeš jsou na vrakáčích haldy, tak si určitě vybereš

2. za další hlavní červený kabel vedoucí od baterky po přepážce k řidičovi - kamarád na esco 1.8 xr3 93 kw nechal povolenou baterku, takže mu jezdila tak dlouho až nalomila svazek a vyhořel, takže když to nebude pojistkovka, tak to bude problém někde po cestě a bude to chtít předělat celý hlavní svazek od baterky dovnitř

samozřejmě nejdřív prolez s kontaktolem všechny kostry a všechny spoje okolo baterky

3. když odejde pojistka s nejslabším proudem (3A) nesvítí zadní pravý světlo, kastlik a palubovka

4. čidlo nárazu odpojí i čerpadlo, to bys nejezdil... ale ruku do ohně za to nedám

5. rádio a zapalovač nevedou přes pojistkovku, alespoň ne stejným svazkem

6. pokud po zapnutí potkávacích světel auto umře úplně a vše zhasne, je to přechoďák na kontaktu baterky, mě to dělal +... jel jsem a když jsem rozsvítil byla tma a auto chcíplo, potom po hrknutí vše naskočilo včetně motoru a jel jsem dál... vyměnit, nebo jen přetáhnout objímky na baterce, hlavně dorazit úplně dolů

7. pokud ti stále nepůjdou světla... vždy páčky pod volantem... už jsem dělal troje a šestery mám doma, ale pouze jedny opravené, ale bez cyklovače

na internetu se dají sehnat nové 700+

starší co ještě nějakou chvíli poslouží 300-500

ty nejlevnější bych nebral, vydrželi známému 4 měsíce, radši origo a opravit

až budu mít osvědčený postup, dám sem návod

PS: v mém případě, než jsem vyměnil pojistkovku...když jsem chtěl nastartovat rychle stačilo do ni kopnout

kdyby něco pošli zprávu, zavolám

2014-02-21 18:55:46

Zdravím a děkuji za různé rady.

Já to ale asi blbě popsal. Auto jede, jen mi vypne elektrika na vše ostatní krom motoru.

Den ode dne se poznatky mění.

Dnes to bylo takto: po zapnutí klíčku se rovnou rosvítily vypnutý potkávací světla, rádio pouze lehce poblikává, el okna nejdou, větrák taky ne, blinkry taky ne. Po otočení vypínačem světel do polohy parkovaček svítí pravé přední potkávací, po přepnutí na potkávací světla zhasnou a s nimi i podsvícení palubky. Při zkušebním zapnutí předních mlhovek se naopak rozsvítí levé přední potkávací.

Pojistkovku jsem vyndal a neshledal jsem poškození (pouze oční kontrola).

Teď jsem tu někde četl že by mohlo bejt spečený relátko nebo kabely tak to zítra musím skouknout taky.

Jo a úplně jsem zapoměl napsat že auto musím chcípnout přes rychlost. Běží i po vypnutí klíčku.

2014-02-22 18:56:49

horistd: Podle poblikávání rádia bude problém s nějakým studeným spojem (například hlavní (+) kabel od baterie k pojistkové skříňce a nebo ukostření kabelu z (-) baterie na kostru, který může na kostře zreznout). Jinak by kolísání napětí musela vyfiltrovat baterie (pokud není KO). Kolísání napětí potom může zbláznit i modul GEM, který ovládá elektrická relé osvětlení.


Odpovědět

1  2  3