Fórum - Téma


Elektroinstalace+C-Max-alternátor,akumulátor atd


Fórum C-Max I C214 Elektroinstalace+C-Max-alternátor,akumulátor atd

Informace o modelu: Ford C-Max I C214



2016-06-07 15:09:04

Ahoj Vsem. Resim problem s dobijenim. Mam C-MAX r.v. 2007 2.0 TDCi 100kw. Vozidlo jsem koupil loni na podzim a nyni resim nasledujici problem. Nevim z jakeho duvodu se dobijeni zblazni a zacne davat 15, 16 a nekdy az 18V. V tu chvili, kdyz to houpne kolem 18V, tak se zblazni ruzne jednotky ve voze a zacnou hlasit chybu. Podarilo se mi vysledovat, ze tato zavada se vzdy projevi pouze kdyz vozidlo stoji na slunci a je rozpalene. Nikdy se to nestalo rano, kdyz vyjedu z Garaze. Celou zimu se mi zavada neprojevila. Jiz jsem vymenil na altiku regulaci a nepomohlo to. Nyni jsem vymenil cely altik je novy a zavada se stale projevuje. Ta teplotni zavislost se dnes opet projevila. Nemam napad co mam zkontrolovat pripadne vymenit aby to bylo cajk ...

2016-06-07 18:49:59

parde: Asi ti nezbyde, než altík a regulaci reklamovat. Některé věci se vyplatí nechat udělat v servisu, protože problém pak musí vyřešit oni.

2016-06-08 13:11:01

A co akumulátor? nemá už "větší vnitřní odpor" - jak je starý? Popřípadě zkontroluj a pročisti kontakty na něm... to zvýšené napětí by měl udržet v limitu (zvýšeným nabíjením). Nebo pokud máš možnost, vyzkoušej jiný...

2016-06-09 13:18:54

joni: Jo to jsem zapomel napsat, akumulator vymenen za jiny cca 2 roky stary (Varta Silver) z vozidla, ktere zadnou vadu nevykazovalo. Problem se neodstranil. Jeste jsem nasel clanek kde se pise ze dobijeni je pry regulovano dle teploty motoru a teploty nasavaneho vzduchu, tak jedine, ze by blblo nejake cidlo teploty ? Ale teplotu motoru mi to ukazuje na buducich normalni. Tedy jedine problem s cidlem teploty nasavaneho vzduchu ?? Nebo je to uplna blbost ??

2016-06-10 06:54:00

joni: Podle mne ani akumulátor s větším vnitřním odporem nemůže na to mít vliv, protože to si musí regulátor nabíjení uhlídat. Pokud se zvýší nabíjecí napětí alternátoru nad normální hodnotu, tak je třeba změřit napětí na všech svorkách alternátoru a pak teprve udělat nějaký závěr. Také je třeba porovnat tato napětí při neohřátém a ohřátém stavu. Je také třeba vyloučit všechny přechodové odpory v kabeláži k alternátoru, které by mohly vést k tomu, že regulátor nemá podle čeho správně regulovat.

2016-06-10 17:42:20

Pokud se to projevuje jen po stání na slunci, tak pak už jen v ten příhodný čas ("po nahřátí na slunci") připojit nějakou diagnostiku, která je schopná zjistit hodnoty z teplotních čidel...

ale zase by se to normálně mělo projevit také při klasicky zahřátém motoru...

2016-07-06 14:01:23

Zdravím všechny,

Mám dotaz ohledně výměny alternátoru na motoru 1,6 TDCI (66-80kw). V knize Jak na to - FFII - se při výměně demontuje i kompresor klimatizace a alternátor se demontuje spodem. Nelze alternátor demontovat a namontovat jen vrchem tj. po rozborce sání ? A pokud ne, kde je problém ?

2016-07-11 08:31:45

Ja som to menil vrchom ale.....

2016-07-11 15:03:50

Ahoj vsem, tak uz si nevim rady s tim dobijenim :o(. V aute namontovan jiz treti altik a to original ford z vrakace. Zavada se stale projevuje. Promereny kabely co vedou k altiku, pry vse v poradku. Nahrana posledni kalibrace do ECU a pres diagnostiku kontrolovany teploty z cidel a ty ukazuji co maji. Dnes jizda do prace venku rano 17-18 stupnu a altik dava po celou dobu 14,1V. Uz jezdim s pripojenou diagnostikou a udaje o napeti ukladam do grafu. Ten byl krasna rovna primka s minimalnimi kmity -+ 0,5V. Tak pri chladnu vse maka jak ma. Jakmile auto stoji na slunci a je ohrate tak zacne napeti litat a lita od tech 14V az po 16,8V nekdy i pres 17V. Prubeh napeti na grafu vypada jak pilka. Napeti kmita v pravidelnych spickach. Nekde se musi nejaka soucastka ohrat bud tranzistor nebo nejaky integrac a nebo pokud je nekde nejaky krystal, ktery ma davat nejaky referencni kmitocet. Po tom ohrati proste musi posunout svuj pracovni bod a zacne to blbnout. Bud to bude primo ECU a nebo to musi byt nejaky cidlo, ze ktereho ECU nastavuje napeti. Jeste jeden poznatek. Kdyz dojte k tomuto prepeti tak se nekdy rozsviti kontrolka dobijeni, ale je zajimave ze v ECU se objevi hlaska Nizka uroven napeti. V jinych modulech je vsak info o prepeti nebo problem s komunikaci na CAN (treba se mi tuhle odstavil posilovac rizeni). Sbernice CAN promerena a Terminatory jsou v poradku ukazuji odpor 60ohmu. Netusi nekdo jak ma presne vypadat prubeh toho signalu co ridi altik ? Ze bych to zkusil pripojit na osciloskop. Nebo nevite presne z jakych hodnot nastavuje ecu ten ridici signal ? Z jakych cidel bere hodnoty ?? Je nekde meren odber proudu celeho vozu ? Kdo mate nejakou radu prosim sem sni. Predem diky.

2016-07-11 17:50:36

" ...v ECU se objevi hlaska Nizka uroven napeti." Toto bych prověřil. Proč v ECU registruje nízké napětí, když evidentně není? - buď je sníženo nějakým přechodovým R, nebo ??? a následně zvedne buzení a objeví se vyšší napětí - a tak to začne "kmitat". Za zkoušku by stálo - pokud máš možnost - vyzkoušet jinou ECU.

2016-07-17 20:43:05

Zdravím Forďáky. Řeším problém s alternátorem a kontrolkou dobíjení u Ford Focus C-Max 1.6 TDCI 80kw.

Když nastartuju, tak kontrolka dobíjení nesvítí. Ujedu cca 3km a kontrolka dobíjení se rozsvítí a třeba po 5 km zase kontrolka zhasne. Ty kilometry se liší jízda od jízdy. Když se kontrolka rozsvítila ukazovalo dobíjení 13,7V a když zhasla tak ukazovala 14,2V Alternátor je rok starý.

Na netu jsem četl, že by to mohla být komunikace alternátoru s řídící jednotkou.Tak bych potřeboval nějak poradit. Díky moc.

PS a ještě bych potřeboval poradit kde je umístěna řídící jednotka.

2016-07-20 08:43:21

mikeš: Řídicí jednotka u novějších vozů může korigovat alternátor podle čidla teploty. Při vyšší teplotě pak mírně klesá nabíjecí napětí aby baterie nevařila. Tomu by i mohla odpovídat ta proměnná vzdálenost té signalizace. Zkus vypozorovat, jaká je závislost na teplotě motoru.

2016-07-22 16:41:48

petrdepo: Děkuji a typ. Už to sleduji dlouho a je jedno jaká je teplota motoru. Rozsvítí se to klidně ať je motor studený či teplý. Krátce po startu a nebo jízda do Prahy po dálnici. Fakt je tomu jedno jaká je teplota motoru. Prý mám na konektoru co vede do alternátoru změřit Ohm-metrem odpor a podle toho prý zjistím jestli komunikuje s řídící jednotkou.

2016-07-23 07:07:54

mikeš: Pak asi bude dobré zkontrolovat kabeláž mezi řídicí jednotkou a alternátorem a také kontakty v konektoru alternátoru, zda není někde studený spoj nebo narušená izolace.


Odpovědět