Fórum - Téma


EGR+Transit-vyčištění apod


Fórum Transit VI / V184 / V185 EGR+Transit-vyčištění apod

Informace o modelu: Ford Transit VI / V184 / V185



2012-07-23 22:59:25

Jen tak jako info pro ostatní sem dávám fotografie EGR ventilu před a po čištění.

Auto 2,4 TDDI, 66kW/90 koniku, má najeto 350tis.km bez výměny, nebo čištění egru, takže už měl nárok na čistku. Uvažuju o vyřazení, ale zatím sbírám odvahu.

Valvoline EGR Cleaner

Valvoline EGR + Turbo Cleaner is a blend of selected solvents, carefully formulated to remove deposits on EGR valve and turbo systems. It quickly removes gum, varnish,carbon and dirt.

* Cleans EGR valves and Turbo chargers

* Leaves no residue

* Restores engine performance

To buy in the UK:

For more information see:

2012-07-25 17:34:04

Udělej plné těsnění a nevyřazuj ho,uvidíš jak se to bude chovat .

2012-07-25 19:30:37

Nemusí být ani plné těsnění.Stačí jen sundat hadičku od ovládání a utěsnit ji.Mám Galaxy r.v.99 s koncernovým motorem VW a jede to super a nehlásí to ani chybu na diagnostice.

2012-07-25 22:42:06

To Eviky: Malinkej problém je, že v tom tvém Galaxy je EGR bez snímače polohy. Tady snímač je, takže když odpojí ovládací podtlak, tak se EGR nebude sice hýbat, ale jednotka to bude stále vyžadovat.

2012-07-26 14:42:44

Tak to se omlouvám,nějak jsem opomněl typ motoru.Zaregistroval jsem jen,že se jedná o EGR ventil a dál jsem to pořádně nečetl.Má to chyba!E

2014-04-25 22:27:22

Dneska jsem se po pár letech odhodlal sundat a vyčistit EGR na mém Tranym 03 74kW předokolka s poctivými 440 tis km. Docela mě překvapilo, že je vevnitř celý od oleje který jde zřejmě shora od sání kde jsem toho oleje nahmatal ještě víc, je toto normální? Až na to že jsem strhnul jeden šroub a ve Fordu mi dali špatné to kovové těsnění tak to byla celkem brnkačka.

2014-04-26 23:38:42

Taky sem cistil EGR a hadice od sani i EGR od oleje. Ovsem jak sem procital i ostatni fora a zjistoval , vypada to jiz na castecne propousteni eleje turbem do sani. Naopak z vrchu tam nema co propoustet. Zatim to neni nic drastickeho tak to nechavam tak

2014-04-29 21:53:25

acemanlb:

Myslím, že se nejedná jen o olej, musel bys to nafotit. Ve valné většině případů jde o směs karbonu a oleje, případně nespálené nafty.

Jak už bylo několikrát řečeno, smyslem EGR ventilu je snížit ekologickou zátěž prostředí, tak se část horkých výfukových plynů vede zpět do sání, aby došlo k druhému spálení. Výsledkem je zaneřáděné sání, horší výkonová charakteristika motoru, vyšší spotřeba a paradoxně horší emise. Člověk chápe, že u nových motorů systém funguje jak má, ale u starších je ta funkce kontraproduktivní, nehledě na to, že "oprava" chybného EGR ventilu se provádí jeho výměnou (nelze tedy hovořit o opravě).

Četl jsem dokonce, že je nazýván "kurvítkem", protože pokud je problém s nepravidelným chodem motoru, bývá to na 70% problém špatné funkce EGR ventilu.

2015-11-05 18:37:21

Zdravím, začala mi blikat kontrolka žhavičů. Zajel jsem tedy na diagnostiku kde zjistili, že je něco s EGR ventilem. Ventil jsem vytáhl a pročistil. Oproti fotkám z jiného vlákna mě překvapilo, že můj ventil má pouze dva vývody (sání výfuk) tedy není průchozí. Jinak bych se chtěl tedy zeptat jak velký má mít odpor ta pružina ve ventilu? Sotva ji v ruce zmáčknu. Nějak se mi nechce věřit, že by k němu vedl tak velký podtlak ,aby ventil otevřel. Na diagnostice mi řekli, že to může být tím ventilem nebo ještě nějakým čidlem/snimačem, přes který vede hadička podtlaku do EGR ventilu. Nevíte jak se toto "čidlo odborně jmenuje"? Vednou k němu 3 hadičky a dva dráty (uvnitř čidla/snímače je malinký molitanový filt), je umístěno kousek od ventilátoru ve spodní části. mnohokrát děkuji za reakce. (Jedná se o model r.v. 2001 TDDI 74 kW).

2016-07-02 15:15:31

Chtěl jsem se zeptat jestli teda EGR fakt může za 99% problémů u auta tak jestli to nebude i můj případ...Transit normálně startuje i jede. Akorát pokud šplápnu na plyn tak sice hned zrychlí ale po 1-2 sek. lehce povolí. Tedy zrychlení není konstantní, ale po krátké chvilce jakoby zvolní a dál zrychluje pomalejším tempem. Měl jsem prasklý intercooler a dost z něho foukalo a i po opravě mám pocit, že tam stále něco profukuje jak tomu dám trochu víc na plynu.Hledal jsem všude, ale nenašel jsem nic černého od kouře ani od oleje/nafty. Nemáte ještě nějaký typ na místo kam se můžu podívat případně zkusit?Dík!

2016-07-03 09:13:39

plavel: Odpor pružiny se vždycky musí přepočítat na velikost plochy, na kterou působí podtlak.


Odpovědět