Fórum - Téma


EGR+C-Max-EGR ventil


Fórum C-Max I C214 EGR+C-Max-EGR ventil

Informace o modelu: Ford C-Max I C214


1  2

2011-07-21 19:02:05

Rád bych věděl kde najdu EGR ventil u c-maxe a jak se kněmu nejlépe dostat. Zatím děkuji.

2011-07-21 21:00:14

Jelikož víme jen že to je C-Max, tak EGR ventil najdeš v motorovém prostoru. Nejlépe se k němu dostaneš, když otevřeš kapotu.

2011-07-21 23:21:19

Dotaz k EGR ventilu. Udajně má poměrně zásadní vliv na spotřebu, je tomu tak? Mám mondeo 2,2 TDCI 114 kw kombal a papa mi to kolem 8,5 litru což se mě zda docela dost a to při slušne jizde. Kde hledat problém. Muže to byt tim ventilem a připadně kde je?

Díky

2011-07-22 15:35:57

1.6 TDCI 80 kw

2011-07-22 21:47:47

EGR ventil je na výfukovém potrubí,přivádí spaliny zpět do sání.

2011-07-23 12:13:40

No já už to zaslepil ale změna malá tak nevím.Jak kdyby to turbo jelo na 50%

2011-07-23 12:26:56

to standa: Máš elektronicky, nebo podtlakově řízený EGR ventil? (elektronicky=kabely, pdtlakově=hadička)

2011-07-23 17:46:20

elektronicky ale žádnou chybu to nehlásí a jede to o něco líp

2011-07-28 21:06:12

zdravim no ja mam ten samej motor a potrebuju novej ventil tak to bude asi tenhle mesic delat

ale v zadnem pripade sem teda nepoznal ze to ma vliv na spotrebu stale to same a co sem byl v servisu tak dokonce rikal ze kdyz se stim chvilku jezdi ze to nevadi jen ze se muze stat ze ucejtis stratu vykonu ale v mem pripade se nedeje ani to takze ????

to je asi vse co mohu rict

2011-07-30 04:05:27

No já jsem stím musel odjed na dovolenou a nebyl to příjemný pocit někdy to jelo super a někdy to nechtělo pustit ani na 100. Zítra ten ventil vytáhnu a zkusím ho rozhýbat zaslepení mi nepomohlo

2011-07-30 09:22:23

Pokud EGR nefunguje tak jak má, je zbytečné ho zaslepovat, pokud má snímání polohy. Jednotka se stejně řídí tím, co dostane od snímače. Zaslepení možná trochu pomůže u EGRu který funguje a nebo u toho, který nemá snímání polohy.

2011-07-30 17:44:15

No dík ale co ted zítra ho vytáhnu slyšel jsem že jde nějak vyčistit a rozhýbat jinač nový

2011-07-30 19:03:06

to standa: Spíš než experimentovat, zkus investovat 450,- do autorizované diagnostiky. Vadný EGR diagnostika najde. Stratu výkonu může mít za následek víc věcí než EGR. Vspomínal si turbo, ale může to dělat i vadný katalyzátor, lambda sonda je toho prostě víc, na tvém místě neváhám (dokud je to pojízdný)

2011-07-30 19:30:02

autorizovaná je u nás 850 ale to mi nevadí jen to že nic nenašli jen ten ventil a slabší žhavení

2011-07-30 19:35:38

to standa: U EGR ventilu s elektronickou regulací zaslepení prostě nepomůže, Zaslepením popleteš řídící jednotku, která sbírá údaje z EGR a upravuje pak směs pro spalování. Zkus ten ventil vyndat, rozebrat, vezmi si nějakou chemii bude tam spousta sajrajtu a vyčisti to i kontakty v konektoru (mě to pomohlo sice, ale jen na týden, pak odtah a nový ventil).

2011-07-30 19:47:22

tak to si mě teda potěšil ale fakt to zkusím vyčistit a nechápu proč tam ten ventil je jen na kšeft

2011-07-30 22:26:04

EGR pouze snižuje množství emisí ve výfukových plynech tím,že část výfukových plynů přepouští zpět do sání a dojde k opětnému spálení.Při volnoběhu je zavřený,v průběhu středních otáček je otevřený a při max.se zavře,aby nesnížil max.výkon motoru.

2011-07-31 20:41:45

To Jon29: Nechci působit jako rejpal, ale myslím že s tím režimem otvírání a zavírání EGRu je to trochu jinak. EGR je ovládán tzv. střídou, to znamená, že jeho ovládací člen pulzně přivírá a nebo otvírá samotný ventil. Pulzně proto, že při neustálém pohybu je reakce ventilu rychlejší a taky přesnější.

Potom je tu trochu nepřesnost právě v tom, kdy je ventil "otevřen" a kdy "uzavřen". Při volnoběhu (kdy není potřeba výfukové plyny k pohonu turba a ani k podpoře vyprazdňování spalovacího prostoru u benzínového motoru), je ventil "otevřen" nejvíc. Při akceleraci ( výfukové plyny pro turbo) se ventil úplně uzavře, takže všechny výfukové plyny proudí ven. Další aktivita EGRu se při jízdě řídí signály od různých snímačů( rychlost vozidla, otáčky motoru, poloha plynového pedálu, detonační čidlo, atd.).

2011-07-31 22:52:26

Jasně v ovládání EGRu máš pravdu,nepovažoval jsem za nutné chlapovi ,který neví ani kde je a co tam dělá vysvětlovat ovládání do detailu.Ale i v odborné literatuře se dočteš,že EGR pracuje od nižšího ke střednímu zatížení.Tedy ne při volnoběhu a plném výkonu.Pokud se napojíš diagnostikou a sleduješ na grafu průběh EGRu,odpovídá to popisu v odb.lit. a turbo má přece svojí regulaci,nastavení lopatek,nebo obtokový ventil.Pokud vyřadíš EGR,což se dnes hodně dělá,nemá to na výkon motoru žádný vliv a nezanáší se sací potrubí.

2011-07-31 23:15:34

To Jon29: Právě že když si připojím diagnostiku, tak vidím, že Egr na volnoběh pracuje a až když akceleruji, tak zavře.


Odpovědět

1  2