Fórum - Téma


E85 - Tankujete někdo


Fórum LPG / CNG / E85 E85 - Tankujete někdo



1  2  3  4

2012-02-03 14:49:21

Nemam stanici na to abych porovnaval jak vykony ,opotrebeni a pod. na netu se daji najit i rozebrane motory a pal systemy ze stejnych vozu a jejich porovnani na benzin a etanol.to same zrejme bylo u plynu.nikdo neresil coze se stane ale jezdilo se a jezdi protoze to je levnejsi o nic jineho tady nejde nez aby to bylo za min z me kapsy.

S urcitosti to nekdo vymyslel aby to fungovalo a ne skodilo-bohuzel je potreba prodavat ropu tak vsechny usporne veci okolo aut maji a budou mit prozatim problemy.

http://youtu.be/HuOs1yap8mU

2012-02-03 15:33:11

Dávám sem odkazy , které mě zaujaly , s Fordem jsem na E 85 nejezdil , míchal jsem ho do Favorita a Renaulta Espace 1:4 ve prospěch benzínu . Jelo to lépe než s ,,čistým" benzínem , ale ve vyšších otáčkách to trochu vynechávalo .http://biom.cz/cz/odborne...eho-potencialu-paliva-e85 http://blog.superbenzin.c...hp?cisloclanku=2010040001 http://www.galantweb.com/...3dd7949091bad36bb227e18aa http://www.k1400.cz/forum/read.php?3,118967,136369

2012-02-03 15:56:54

Můj názor je takový, že pokud člověk zainvestuje do přestavby na E85, tak výsledný efekt může být zajímavý i co se odbrždění týká. A opotřebení nebude větší, jak u provozu na benzín, který stejně sám o sobě obsahuje minimálně oněch 10 procent lihu. Některé čerpací stanice neprošly kontrolou inspekce právě z důvodu velkého podílu lihu, což majitelům přineslo značný zisk i za cenu rizika pokuty. Bez úpravy bych to do auta nedával, max. do staré felicie před sešrotováním. Ta na to jezdila bez problémů a motorů se všude povaluje spousta. Do dražšího auta ne, už tak tam člověk tankuje a neví pořádně co a ještě to degradovat ethanolem je nesmysl.

2012-02-03 16:19:00

Mas pravdu na e85 jezdime vsichni,ale jen nekteri vedi v jakem pomeru ba95 maji Doporucuji jednotku jelikoz ji lze prez pc nastavit optimalne k provozu vuzu.

2012-02-08 19:49:42

Ahoj, nemam zatim zkusenost s forfem, ale ve fiatu jezdim na cisty E85 a tu mam odhad vykonu z akcelerace (absolutni hodnoty nejsou presne, ale na zjisteni rozdilu to staci). Mereno na stejnem miste.

E85

http://www.fiatclub.eu/gr...ll/3374_729_vykon-e85.jpg

Benzin

http://www.fiatclub.eu/gr.../3286_729_image_name2.jpg

Tak jak narost vykon, narost i plnici tlak turba (velice snadno meritelne diagnostikou) ze 160kpa na185 kpa / 6000 rpm - tzn do motoru leti vic vzduchu a ty kone tam pak jsou.

Jezdim na to skoro rok / 20k kilometru a jedine co trpi je spojka, ktera nedava koniky.... Taky musim potvrdit, ze e85 dela min tepla a ted v zime je to poznat, hur to topi.

2012-02-09 15:48:28

Jezdis na fiatu s upravou na 85 nebo na cisty ? Jaky typ ti na to jezdi at muzu dat vedet znamym co maj fio.

2012-02-09 21:24:11

Je to grande punto tjet 2008, ale bude se to tykat vsech tjetu v ruznych modelech. V lete jsem jezdil na cisty E85 - bez uprav, byl problem to nastartovat, tak jsem poridil krabicku na vstrikovace. V teplotach pod 15C to bez krabicky na E85 nenastartuje. Motor je chipnutej (odbrzdenej na normalni benzin), nevim do jake miry to ovlivnuje narust vykonu na E85.

Obecne, moderni motory s velkym kompresnim pomerem a senzorem klepani by mely byt schopne tezit z velkeho okranoveho cisla E85. Ted v tehle holomrazech jezdim na benzin, nejmin jsem na E85 startoval pri -11C.

Tady je video jak se tomu (ne)chtelo startovat (zadne upravy) http://www.youtube.com/watch?v=wVkaaTUZFOc

2012-02-11 15:04:30

Dik poinformuji fiataky -s tim cidlem chveni mas pravdu to dohani nektere neduhy --jezdil jsem take dlouho bez jednotky a tak ty starty obdobne jak ty ale tak az kolem5 stupnu jinak to chytalo dobre.Ted jiz mam od lonska jednotku a i v techto mrazech tam mam cisty et.85 chyta tak na 2x az 3x ale jeste to na pc necham doladit--video pekne zatim a dik

2012-02-11 20:22:56

No testoval jsem to i na suzuce a ta chytala vyrazne lip. Pak jsem se docetl, ze tjet ma moc chytrou jednotku a pokud pri startovani zakasle, okamzite odpoji privod paliva. Pry ochrana proti uliti motoru. Na videu je videt dusledek, jakmile to skytne, utne se palivo a pak se muze tocit motor jak dlouho chces a nic.

Tak to je fajn ze te to funguje i v techle mrazech, ja jsem nemel dost odvahy to tam nechat :)

2012-02-12 22:06:21

Jj rikal sem si ze to tocis x krat tak to je tim ze to utne palivo a tocis znovu ..Jak je jednotka tak jedes jak na benzin nebo etanol stejne.. stojim i 5dnu v tech mrazech ale roztopis to Otestuj to at vis na cem jsi-prinejhorsim dolejes benzin jako do naftaku kdyz nechytajiJen mam strach ze se ceny pro zajem zvysi coz zatim je,tankovaval jsem za 24 kc a ted jiz pod 25 nesezenu.

2012-05-05 23:49:45

Ahoj Janinko. Prosím tě, kde ti tvoji známí si nechávájí E85 montovat? Tu jednotku myslím. Díky

2012-05-09 16:13:47

To vše je hezký ale pokud si nechám dát kit na to abych jezdil na E85 čistý, tak co se stane když dojedu někam kde ho nemají a musim natankovat normální BA95 to se tu nikde nedočtu. Benzinky s ethanolem nejsou všude a do jaké míry nebo jestli to je jedno můžu to střídat...jak na to? Jednou dám plnou ethanolu a pak budu muset natankovat normální benzin,protože budu tam kde to nemaj..pak zas naředěný různě, je pamatováno i na tyto problémy??? mám mondeo MK2 , 2.0i, 96kw Zetec

stačí jednoduchá odpověd pro všechny at vědí...

2012-05-09 16:22:39

Freisler:Jednotku si objednali v USA a montoval jim to kluk co opravuje a staví Mustangy .Ale dělá to pouze na ně.

2012-05-09 16:24:01

wincor: pokud bude mít přídavnou jednotku měl bys mít i přepínač ,dojde etanol ,přepneš a dáš benzín.Takto to funguje.

2012-05-09 17:01:14

Je to jedno. Motoru to je šumák jestli tam leješ N95 nebo E85. Já jezdím stále na E85 a taky jsem parkrát jezdil na čistý N95.

Zkrátka máš-li jednotku E85 můžeš tam lejt N95 plnou nádrž.

2012-05-09 17:05:21

Jo a ještě, přepínač nemáš. Konkrétně u mne je jendotka napojená pouze na vstřiky. Tudíž nedělá nic jinýho než upravuje délku vstřiku paliva. A tady myslím je jádro pudla u mne, že ten motor škube. Pak jsou jiné jednotky nějaké http://www.bioethanole85..../sady-na-prestavby-na-e85 no tam se dušujou, že to je propojené i s lambda sondou, tak to snad už nějak líp řídí směs, ale bůhví.....

2012-05-09 17:06:47

Aha. Tak si myslím že Vosmičky nebo šestky, či co tam máte si při tom objemu poradí v podstatě lépe než 1,8 4hrnek

2012-05-09 20:51:33

No jelikož máme ještě v rodině i benziňáka ( ford Ka 1.3) tak do něj lijem také ethanol a to čistej a zatim jezdí , akorát na studený start to občas chcípne a nebo to trochu cuká.Stačí ale ujet kousíček tak cca 150 -200m a vše je ok. Ale nám je v podstatě jedno jestli se ten motor zes*re máme náhradní, a on sám osobě není zas tak drahej :D ale ten kdo má něco dražšího tak se mu ani nedivým že to tam nechce lejt ,já bych si to tam také nelil. A je pravda je že montují asi za 4500-5500kč krabičku k řidíci jednotce a ta krabička upravuje předvstřík a délku otevření vstřik. ventilu aby směs dobře shořela.

2012-05-09 21:13:08

Prepinac atd je samozrejme nesmysl. Celej princip jednotek na E85 stoji na tom ze se prodlouzi vstikovaci pulzy o cca 20%. Tim se docili toho ze se provoz jak na cisty etanol tak na benzin dostane do pasma kde si bohatost ridi sama ECU podle lambda sond. Typicky ridici jednotky maji pasmo kde hejbaji s bohatosti +- 25%. S konverzni krabickou se pak pasmo "zmeni" na -5 + 45% (na cisty E85 je potreba zvednout bohatost o cca 40 neco %).

Ve vysdleku je tedy uplne jedno co natankuje do nadrze, zvladne to jakykoliv mix 0-100% E85. Pokud je vse spravne, motor neskube.

Hlavni problem techle konverznich sad je mala rezerva seriovych vstrikovacu. Napr. konkretne na mustangovi jsou seriove vstrikovace dimenzovane s 15% rezervou, takze pak nezvladnou dopravit dostatek paliva ve vysokych otackach. V nizkych otackach je vse ok, je tam hodne casu mezi pracovnimi cykly. Tzn pokud pri 'konverzi' nevymeni vstrikovace, netocil bych motor pres 2/3 rozsahu otacek na delsi dobu. Je tam pak chuda smes a riziko poskozeni valcu / ventilu vlivem vysokych teplot. Kratkodobe to nevadi, pro sychr jdou zkontrolovat lamby diagnostikou zda se motor nedostava pres stochametricky pomer.

Add video, pouzivam tenhle kit http://e85.carrot.cz/, s upravenym SW (je na sourceforge) a je jedno jaky mix se naleje do nadrze, jezdi to na cisty benzin i cisty E85. Na motoru nejsou zadne upravy, je tam jen ten kit.

Btw dnes jsem bral E85 za 23,9 u ona, pekna cena.

Fiat Grande Punto tjet 0-100 km/h E85.avi

Fiat Grande Punto TJET 0 - 100, E85 fuel + VL36 turbocharger

Fiat 1.4 Tjet engine running on E85 ethanol fuel. Engine has now 83k km, last 25kkm i'm using E85.

VL36 turbocharger + chip is only tunning i made.

Processed with virtualdub + deshacker

Fiat, Grande, Punto, 100, 180, E85, VL36, Auto, Automobile, Turbo ...

2012-05-10 05:45:06

Psala jsem to tak jak to mají upravené Mustangy a přepínač ,je ,přesne se zda jedu na benal a nebo na Etanol.Mluvím o stavu kde je přidáná další ŘJ jak se to u nich dělá ,jde to nastavit i jiným způsobem ale na jakém proncipu jsem nezkoumala.Zajímalo mě to o čem vím ze funguje.


Odpovědět

1  2  3  4