Fórum - Téma


DPF_S-Max


Fórum S-Max DPF_S-Max

Manuály  |  Inzerce  |  Model Ford S-Max  |  Naše vozidla



2014-08-06 21:28:12

Palubní PC hlásí poruchu motoru, ale vůz jede pěkně. Na radu automechanika, který mi sdělil, že mám ucpaný DPF, jsem zajel do servisu FORD a zaplatil 600 Kč za diagnostiku, která tuto skutečnost potvrdila, ale nucené spuštění regenerace filtru se nepovedlo. Nyní tedy budu muset filtr vyčistit speciálním roztokem za 600 Kč a pak jet znovu do servisu FORD, kde snad se povede spustit tu regeneraci a nastavit PC do normálního stavu. To už bude stát 1000 Kč. Doslechl jsem se, že by prý snad šlo vyřadit čidla filtru pevných částic z obvodu diagnostiky a byl by pokoj. Ví o tom někdo něco ?

2014-08-06 23:31:11

vortata: Pokoj bys bez čidel stejně neměl, protože tím jak se DPF filtr zanáší sazemi, zvyšuje se odpor průchodu výfukových plynů a začne ti kvůli tomu padat výkon motoru. Kdyby se to nedělo, tak by žádná regenerace (de facto vypálení sazí) nebyla potřeba. Potom by ti nezbylo, než filtr vyměnit (a nebo ho odstranit i s čidly za cenu toho, že bys pak neprošel u STK). Ideální by bylo, kdyby se regenerace dala spouštět manuálně, ale to by pak nebyla záruka dodržení potřebných teplotních podmínek pro její účinné použití.

2014-08-07 00:01:46

Záleží jakou máš řídící jednotku... Jinak já ho měla také, ale měla jsem to v Praze (nevím kde, bylo to přes servis) u nějakých bláznů a těm se to podařilo, regenerace mi to stále dělá, ale až po cca 2000 km. Nějak mi tam nastavili ty čidla, že je vlastně v pořádku, ale je vykuchanej, popsali mi to jako druhej katalyzátor tak nevím co tam udělal. Takže fyzicky tam je, ale nefunguje tak jak má. STKačkem projdu, ale bohužel emisema ne

2014-08-07 10:43:58

padudupa: Jaký význam má ta Tvoje úprava, když neprojdeš emisemi ? To nemůžeš projít ani celou STK a můžeš se na auto jen doma dívat.

2014-08-07 10:57:45

vortata: Možná, že počítá s tím, že se autíčko už STK nedožije.

2014-08-07 17:23:06

Na štěstí mi to prochází

2014-08-07 20:55:43

vortata: Normálně nemusí procházet na emisích, ale když víš kam jet a máš známe, divil by ses...

2014-11-15 12:28:17

povadi: Ani se nedivím, protože v českém Kocourkově jde všechno, ale už jsem slyšel, že pár techniků v STK vyšetřovala Policie ČR.

2014-11-16 07:50:18

vortata: Ano, vyšetřovala, vždy to bylo jen z toho, že technik byl nenažranej a nedodržoval nějaké zásady...

2017-01-11 20:04:18

Zajímalo by mě, jaký princip fungování má DPF v mém autě. Podle katalogu je tam DPF katalogové číslo 1698644. Že tam neliji močovinu vím, ale jde mi o to, jak se vypaluje. Zda tam má vlastní vstřikovač nafty nebo ne. Víte to někdo? Děkuji předem za radu. 2011 S-Max

2017-01-11 22:19:47

fredy73: vstřikování nafty a následně vypálení v nějakém cyklu kolem 800-1000 km , ale nejde to moc moznat kdy to jde

2017-01-12 17:11:05

To vstřikování tuším, spíš mi jde o to, zda to vstřikuje víc nafty ze vstřikovačů v motoru nebo má DPF svůj extra vstřikovač. Četl jsem, že jsou aDPF, cDPF, vDPF, tak chci přesně vědět, co mám já.

2017-01-12 17:16:16

fredy73: kouknu doma na fakturu , jak se to jmenuje, měnili mi vstřikování v PDF filtru

2017-02-19 18:00:25

..zdravím všechny,

dnes mi s-maxík (1,6tdci,85kw,05/2013)přestal reagovat na přidávání plynu, chovalo se to jako v nouzovém režimu.., po rovině max.70-80km/h, z kopce se rozjel na stovku, dal jsem tempomat, ale v prvním stoupání ho to vykoplo.., zrovna jsem jel po dálnici tak sem si netroufnul zastavit, a podívat se jestli běží ventilátory na chladiči, bylo cítit lehký zápach jako od přehřátí, ale teplota motoru byla konstantní. Nesetkal jste se někdo s něčím podobným, přišlo mi, že probíhala regenerace DPF-ka, ale i při tom by přeci muselo jít normálně přidávat ?! Asi po 10km když se dalo bezpečně zastavit, ventilátory neběžely.., po novém nastartování zase vše ok (během toho zaváhání žádná hláška ani rozsvícená kontrolka)

2017-08-08 07:26:19

Zdravím, chci se podělit se závadou "prasklá hadice k" diferenčnímu čidlu", S-Max 2.0 nafta, 103kW, 2008, to jsou dvě hadičky které jsou umístěny na DPF. Jedna před filtrem a druhá za a vedou do čidla diferenčního tlaku. Po rozsvícení kontrolky porucha motoru jsem zajel ke známému na diagnostiku, která nečetla chybu P2002, kód pro Dpf.Udělal statickou regeneraci přes diagnostiku, vymazal chybu a odjel jsem. Po 100km opět porucha motoru, tak jsem pod to už vlezl a světě div se prasklá hadice diferenčního čidla. Tudíž to zvednout, vyndat starou a dát novou ( nové 2ks stojí cca 2500,-) vyřešeno gumovou hadičkou průměr vnější 13 vnitřní 6 a natáhnout přes ní ochranu ze skleněného vlákna(takový pletenec co je tam na původním díle) vymazat chybu a hotovo.

2017-08-08 07:41:14

deges5: Zřejmě asi Ford nepočítal s tím, že bude muset fungovat 13 let a déle. To by člověk za tu dobu musel měnit polovinu hadic aby ho nepřekvapila ještě nějaká další.

2017-08-26 04:58:56

deges5: Ahoj, mám stejný problém. Už se ti problém nevrátil? Mě řekli, že když praskly hadice, bude DPF hyn, ucpaný, velký tlaky v hadicích a budu ho muset vyměnit 25 tyček.

2017-08-26 17:54:29

1butch: najeto přes 2000km a zatím šlape vše možná ještě lépe než dřív. Jinak hlídám spotřebu při volnoběhu, někde jsem četl že při 0,5-0,6L ok, od 0,6-0,8 cca ucpaný na 60% a při spotřebě 0,9-1,1 běží regenerace. Jinak my hodně jezdíme dálnice.Urcite pod to znovu vlezu a mrknu jak to tam teď vypadá a napíšu.

2017-08-26 17:58:24

1butch: ještě dodám, ta prasklá hadice musela zákonitě prasknout, protože životnost a její struktura( spuchřela/tvrdá) a jak psal petrdepo nic není věčné.

2017-08-26 21:00:05

deges5: diky za positivni zpravu. Dej vědět


Odpovědět