Fórum - Téma


DPF+Focus-výměna,závady,regenerace


Fórum Focus II DPF+Focus-výměna,závady,regenerace

Informace o modelu: Ford Focus II


1  2

2013-05-25 19:52:23

Zdravím všechny. Začal mě zlobit filtr pevných částic. Má někdo s tímto problémem nějakou zkušenost? Uvítám jakoukoliv radu. Díky. Pavel

2013-05-26 10:27:10

pavel63: Pokud nepomůže ustálená jízda (cca 50 km) po dáínici, kdy se spouští automatická regenerace DPF filtru přídavným spalováním, bude to asi na výměnu filtru. Přídavné spalování zvýší teplotu v DPF filtru a dojde k jeho vypálení. Tu regeneraci by měla mít v programu řídicí jednotka. Ale v jekém okamžiku se spouští, nevím. Podle mne to asi bude po prvním signálu o jeho zanešení. Chtělo by to ještě upřesňující vysvětlení od někoho, kdo to zná lépe.

2013-05-26 15:33:45

petrdepo: Jeste jedna moznost, nepomuze li ustalena jizda, servis umi vyvolat regeneraci a vymaz z chyb v ridici jednotce.

2013-05-26 16:15:56

oťas: Jestli to umí vyvolat v servisu, tak by to stálo za pokus a mohlo by to pomoci, pokud není totálně zabetonovaný karbonem. Ale chtělo by to je při tom vyzpovídat, za jakých přesných podmíbek to dělá automaticky. To abys to potom zase nemusl dělat znovu přes servis. Když, tak to potom dej sem i pro ostatní.

2013-05-26 18:53:45

petrdepo: Jiz jsem to tu jinde psal a je to tady nekde na foru. DPF si zije svuj tzv vlastni zivot, to znamena, ze se DPF zapina a vypina v podstate kdy chce, ale vetsinou pri urcite zatezi motoru, kdy ridici jednotka vyhodnoti dle rezimu motoru, ze je vhodne spustit vypaleni filtru. Nikde to neni videt, myslim kontrolku nebo tak neco, ale je to slyset a tojako kdyz je praskly vyfuk, jeste jsou zvysene otacky pri volnobehu. Je treba nechat proces dobehnout, protoze jinak se muze stat a dost casto se stava, ze nespotrebovana nafta stece do oleje, tim ho zredi a znehodnocuje. Pozna se to zim ze pribyva motorovy olej, a potom je treba zkratit interval vymeny oleje.

2013-05-26 20:45:05

petrdepo: Se omlouvam, pisu tady o DPF v Mondeu a tema je o Focusu, teprve ted jsem si toho vsimnul. Do starsich Focusu se automaticky pri tankovani do nafty pridala mocovina dulezita prave pro regeneraci. Ta nadrzka je zhrubana 80 000 km. Potom ji v servisu doplnovali. Nevim jak soucasne motory, ale Focus to tak mel.

2013-05-27 08:25:22

oťas: Možná, že by bylo dobré vědět, co o regeneraci DPF filtru píše servisní manuál. Mám tím na mysli, jestli v něm nejsou přesněji popsány požadované podmínky pro spuštění automatické regenerace DPF filtru u modelů Ford Focus. Například po kolika najetých kilometrech a po kolika ujetých kilometrech ustálené jízdy.

Pokud vím, tak vnitřní teplota pro regeneraci se údajně pohybuje kolem 600-800 stupňů (neboli teplota vnitřní části taková, že kov už dostává temně červenou barvu). Okamžik spuštění regenerace pravděpodobně vypočítává řídicí jednotka z režimu ustálené jízdy (to má být stav, kdy je DPF filtr dostatečně předehřátý pro její spuštění). Někde jsem četl, že u mondea by limit druhé podmínky měl být 50000 km. U Focusu nevím, ale dá se předpokládat, že by to mohlo být podobné. Té teploty se dosáhne právě ustálenou jízdou například po dálnici. Jestli se nemýlím, tak musí být splněny obě tyto podmínky.

Ještě mne napadlo, jestli by v případě nejvyšší nouze (před nutností koupě nového) nebylo možné jej po jeho demontáži vypálit například plamenem z autogenového hořáku.

2013-05-27 09:41:20

petrdepo: U Mondea, kde je system regenerace jiny nez u Focusu se spousti kazdych cca 800 km. Jinak v manualu je psane zaradit nizsi rychlostni stupen a jet nejlepe po dalnici tak aby otacky neklesly pod cca 2 200/min. Je pravdou, ze me se spusti i ve meste a je dulezite nechat proces dobehnout, protoze pak dochazi ke stekani neshorele nafty do mot.oleje. Ucpe li se DPF prejde auto do nouzoveho rezimu. Je ale i spoustu firem, ktere se zabyvaji vyrazenim DPF a upravou jednotky tak aby vuz nehlasil chybu.

2013-09-18 15:53:15

Zdravím. Děkuji za informace, které jste tady napsali. Ještě nejsem rozhodnutý, co podniknu. Regenerace filtru ve Fordu mě stála 1400 Kč. Za dva dny mi kontrolka diagnostiky motoru svítila znovu. P.

2015-02-23 19:10:42

Zdravím Vás

Dnes som kúpil focus rok 2006 v bazári, dovezený z Nemecka, veľmi zachovalý. Hneď po kúpe som ho dal skontrolovať v servise, kde mi povedali, že vraj bude asi treba vymeniť DPF filter! V bazári mi tvrdili, že DPF nemá! Keby som bol vedel že ho má, tak by som ho nekúpil. Vyhodilo mi kontrolku poruchu motora, po napichnutí na PC ukázalo DPF. Zajtra idem na diagnostiku, či sa nedá ozdraviť. Čo mi poradíte?

2015-02-23 19:21:57

igino: myslim že auto můžeš vrátit zpět bazaru když má závadu o který ti bazar neřekl,myslim že na to by se to dalo uhrát jestli vážně nechceš auto s dpf....

2015-02-23 22:35:41

burix: Dobré by bylo potvrzení o té závadě DPF. To by minimálně měli slevit o cenu opravy (když už by se vzpouzeli). To ale záleží na tom, jaké jsou na Slovensku zákony o odstoupení od smlouvy..

2015-03-16 10:43:01

DPF bud jde odstranit, nebo dnes už i za rozumné peníze vyměnit. Vyměnu mi dělali u **SPAM** v Praze, na druhem autě (Renault Laguna) a bez problému, za to odstranění, co jsem viděl, je celkem peklo, u novějších aut se zblázní čidla, auto kouří atd.

2015-03-16 10:46:41

fiestpavel: Není pravda, že se zblázní čidla. Když se to udělá správně a přehraje se Software nic nekouří a není problém. Jedinej problém kterej můžeš mít tak na běžném měření Emisí a případně když pojedeš do Německa, či Rakouska. Tam po tom Bagouni jdou a odstaví Ti auto dokud tam nedáš filtr zpět

2015-03-27 07:40:26

Značnému riziku se pak provozovatel vozidla s odstraněným filtrem vystavuje např. v sousedním Německu či Rakousku. Tam totiž policie přítomnost filtrů DPF ve voze pravidelně kontroluje – a hříšníka v případě jejich absence čeká trest ve formě pokuty 1000 Euro, spojený se zákazem další jízdy. A můžeme očekávat, že od 1. 1. 2016 příslušné sankce výrazně přitvrdí i u nás.

Aby společnost FORD MOTOR COMPANY, s.r.o. pomohla vzniklou situaci alespoň částečně řešit, přichází v těchto dnech se speciální servisní nabídkou pro všechny české motoristy. Její součástí je:

Kontrola přítomnosti/účinnosti filtru DPF ve voze

Odborná regenerace zaneseného DPF filtru

Opětné namontování DPF filtru, pokud byl neodborně odstraněn

Tato servisní nabídka platí ve všech autorizovaných servisech Ford v ČR a pro vozy starší 5 let se na potřebné díly vztahuje sleva 20 procent, přičemž na všechny nutné servisní práce platí speciální snížené sazby.

Český Ford nabízí motoristům samozřejmě i originální DPF filtry jako náhradní díly – a to znovu za výjimečně výhodných podmínek. DPF filtr pro Mondeo 2.0 TDCi po slevě tak přijde přibližně na 11 482 Kč s DPH (9 488 Kč bez DPH). Výměna nebo opětné namontování filtru bude v tomto případě stát necelých 12 000 Kč i s DPH.

2016-03-30 08:55:08

blackfofo: Súhlasím s tým že demontážou DPF sa vystavujeme riziku a nový je sakra drahý, ja som tým rozhodovaním prešiel tiež a skončil som takto: DPF mi napustili čistiacou tekutinou, stálo to tak upchaté 12 alebo 24 hodín teraz nepametám , potom mi to vyliali a vystriekali vapkou. Automechanik sa musel 2x prezliekať tolko bordelu odyšlo no ako striekali dnu tak vytekalo von čiže prechodný bol pekne no po prejdení pár kilometrov bol núdzový režim zase v kurze tak som išiel späť a po dlhom dumaní sme došli spolu na to že ak zablendujeme hadičky zo snímaču tlakov na DPF, riadiaca jednostka sporadicky vyhodí chybu 2002 a väčšinou ju aj pochvílke zmaže lebo závada nie je trvalá , no už mi nehádže auto do núdzáku. DPF je tam stále , emisie sú v norme, nedymím a prebieha mi aj regenerácia. No musel som si opatriť ELM 327 Bluetooth a plikáciu Torque do mobilu kde som si nadstavil automatické mazanie chyby v ECU a zároveň mám aj royšírenie palubnej dosky o zopár potrebných budíkov. Moja priemerná spotreba po pol roku jazdenia je 6l /100km. Olej mi nepribúda no mením ho po 10000 km.

2016-05-06 11:17:31

vlaxxo: nevím, zda je dobré (asi moc není), že jsi "zablindoval" hadičky k snímači difer. tlaku. Protože regen. se spouští jednak po ujetí cca 600 - 800km, tzn, kilometrově, a za druhé právě při dosažení většího rozdílu tlaků před a za filtrem při přicpání. To právě vyhodnocuje ten snímač dif. tlaku na těch hadičkách. Pokud dojde k zanesení filtru dřív, zvýší se dif. tlak a při splnění podmínek pro regeneraci, je tato spuštěna (teplota motoru, rychlost, zátěž motoru,.. a nevím co ještě..) Proto je dobré "vypalovat" filtr na dálnici, protože motor je v zátěži trvale, rychlost - motorový prostor i filtr a přehřívané turbo jsou chlazeny protékajícím vzduchem, (stejně většinou jede i ventilátor) a nejsme nuceni "zastavovat na semaforech..". V případě, že je regenerace - vypalování přerušena (zastavením, vypnutím motoru,..) je spuštěna opět při nejbližší situaci, kdy se splní podmínky pro spuštění.

2016-06-01 08:06:53

Ahoj přátelé Fordu, koupil jsem 2008 Focuse 2,0 TDCi 100kw s pdf a močovinou. Ve Fordu chtějí 2500 kč za močovinu a já jsem slyšel že existuje náhrada originál močoviny za levnější, tak se ptám jestli má někdo zkušenost a leje tam levnější močovinu a když tak jakou děkuji moc za odpovědi docela to spěchá!

2016-06-01 08:24:03

Já jsem bral odsud:

http://www.autodilyhulin....76-kit-3-litry-80501.html

je to 3L - měl jsem už prázdnou nádobku a vlezlo mi tam po "přepad" 1,5L, takže mám ještě na jedno naplnění.

2016-06-01 08:26:36

joni: a všechno je v pohodě?


Odpovědět

1  2