Fórum - Téma


Dobijeni autobaterie


Fórum Technický koutek Dobijeni autobaterie




2011-02-03 19:26:53

Zdravim,

mam dotaz ohledne dobijeni autobaterie. Mam ve sve fieste bezudrzbovou Perion (70Ah).

Pujcena nabijecka pamatuje jiz nekolik desetileti, nema zadne senzory - pouze volic + merak nabijeciho proudu.

Rada ohledne nabijeni na slepo zni, nabijet nekolik hodin desetinou kapacit, tzn. 7A a pote udrzovat nejakymi 1-2A po dobu opet nekolika hodin. Na tom snad neni nic spatneho :)

Podminkou je, aby se baterie nezacala "varit" - a konecne k me otazce: pripojim baterii, nastavim nabijeci proud tak, aby se rucka meraku ustalila 7A - ale behem nekolika sekund se z baterie ozyva sumeni - je to znak ze uz se baterie v nejake casti "vari" anebo je to bezny jev a opravdove "vareni" ma jiny zvuk?

Jen poznamka, baterie byla rohozdne alespon castecne vybita. Po vytazeni z mrazu z auta, dostala 2 hodiny na ohrati v byte.

2011-03-11 20:15:13

Nejsem odborník , ale myslím si že se z bat. při nabíjení nesmí ozývat žádné zvuky , maximálně po delší době lehké šumění a to stejnoměrně ze všech článků . V opačném případě je něco s baterií nebo s nabíječkou. Já mám obyčejnou nabíječku asi za 500 kč kde je automatická regulace tak jsem nikdy žádný problém nezjistil . Optej se v servisu kde nabíjejí baterie zda mají přístroj na zátěžový test at ti tu baterii proměří , zpravidla se to dělá zadarmo . A určitě si půjč jinou nabíječku at vidíš co to bude dělat . Tak ti přeju hodně štěstí . vaman

hof  
2011-03-11 20:58:12

to Nixxman - ahoj, jestli ti to nebude vadit, vezmu to heslovitě:

1/10 kapacity akumulátoru představuje maximální nabíjecí proud, optimální je nabíjet proudem co nejmenším a po co nejdelší dobu.......

jestliže akumulátor po připojení na nabíječku začne okamžitě „vařit“, tak to je zpravidla známka toho, že se odebírá do akumulátorovýho nebe....... nebo na něj jdeš moc "zhurta"

podle mých zkušeností nic nezkazíš, když budeš nabíjet daleko menším proudem ( 5 – 7 % kapacity akumulátoru ), a jestli po pár hodinách uslyšíš z nitra baterky šumění, neni třeba nikterak panikařit - když baterii necháš pár hodin „provařit“, tak jí rozhodně neublížíš.......

jak ti píše kolega výše, nech si akumulátor přeměřit v Aku servisu, proměření v zátěži ukáže, jak na tom akumulátor opravdu je

A jedna malá poznámka na závěr, namontuješ-li do Fiesty 70 Ah akumulátor, tak nesporně zlepšíš startovací schopnost, ale nejsem si jist, jestli alternátor tohoto vozu je stavěnej na dobíjení tak velkýho akumulátoru, takže jeho postupný vybíjení je jen důsledek ......

2011-03-11 22:01:17

Jen bych doplnil,to že je slabý alternátor není žádnou tragedií,dokáže baterii dobít ale za delší dobu.Jako příklad třebas stará Avia alternátor 35A až 44A a baterka se tam dávala přes 200Ah.Problém akorát nastává pokud by byl stálý odběr auta tak nějak na hraně výkonu alternátoru tj.elektrická výbava-vyhřívaná skla,zrcátka,sedačky,potom je dobré baterii párkrát za rok a hlavně v zimě dobít ale tento problém bude s jakoukoliv baterkou o jakékoliv kapacitě.Baterie o větší kapacitě je pro auto vždycky přínos,hlavně v zimě pro start.


Odpovědět